Ik ben nu al 2 dagen aan het stoeien om een stom attribuut bij een element in de SOAP request te krijgen vanuit PHP. Ik heb de search gebruikt en google misbruikt, maar geen resultaat.
Mijn request moet er ongeveer zo uit gaan zien (versimpelt):
SOAP request:
Het enige wat ik tot nu toe krijg is meer als
SOAP request:
---OF---
zo:
SOAP request:
Mijn WSDL hierbij is als volgt:
Iemand die weet hoe dit wel werkend te krijgen is? De documentatie is zeer beperkt en wat ik heb kunnen vinden over '_' toepassen en SOAPvar en SOAPparam, kreeg ik niet werkend. Een werkende testcase ben ik al meer dan blij mee!
Liefst zou ik ook ns1 namespace vervangen door een eigen ns. Als iemand dat weet hoor ik het ook graag
Mijn request moet er ongeveer zo uit gaan zien (versimpelt):
SOAP request:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
| <env:Envelope ...> <env:Body> <ns1:getNodes ...> <elem attr="value">content</elem> </ns1:getNodes> </env:Body> </env:Envelope> |
Het enige wat ik tot nu toe krijg is meer als
PHP:
1
2
3
| $return = $client->__soapCall("getNodes", array('_' => 'value', 'attr' => 'attvalue') ); |
SOAP request:
XML:
1
2
3
4
| <ns1:getNodes ...> <fields xsi:type="xsd:string">value</fields> <param1 xsi:type="xsd:string">attvalue</param1> </ns1:getNodes> |
---OF---
zo:
PHP:
1
2
3
| $return = $client->__soapCall("getNodes", array('_' => array('value', 'attr' => 'attvalue')) ); |
SOAP request:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <ns1:getNodes ...> <fields xsi:type="ns2:Map"> <item> <key xsi:type="xsd:int">0</key> <value xsi:type="xsd:string">value</value> </item> <item> <key xsi:type="xsd:string">attr</key> <value xsi:type="xsd:string">attvalue</value> </item> </fields> </ns1:getNodes> |
Mijn WSDL hierbij is als volgt:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <types> <xsd:schema ...> <complexType name="testType"> <complexContent> <restriction base="xsd:string"> <attribute name="attr" type="xsd:string"/> </restriction> </complexContent> </complexType> </xsd:schema> </types> <message name="myRequest"> <part name="elem" type="types:testType"/> </message> |
Iemand die weet hoe dit wel werkend te krijgen is? De documentatie is zeer beperkt en wat ik heb kunnen vinden over '_' toepassen en SOAPvar en SOAPparam, kreeg ik niet werkend. Een werkende testcase ben ik al meer dan blij mee!
Liefst zou ik ook ns1 namespace vervangen door een eigen ns. Als iemand dat weet hoor ik het ook graag