HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7
Openen met Windows media player... Winamp pakt mms streams ook.Arjan81 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:17:
Ik heb Vista erop staan (en firefox en IE).
Als ik radio rijnmond wil beluisteren via firefox krijg ik deze melding:
Firefox weet niet hoe het dit adres moet openen, omdat het protocol (mms) met geen enkel programma geassocieerd is.
Via internet explorer opent hij gewoon een blanke pagina en zegt hij dat hij niet kan laden.
Suggesties?
Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1
Probleem is dus dit. Er staat op de site van Rijnmond.nl gewoon een banner met live radio. Daar kan je alleen op klikken. Via rechtermuisknop krijg ik dus enkelt opties waar je niets aan hebt. Kopieer ik het hele webadres : mms://vogelzang.nijmegen.internl.net/radiorijnmond dan krijg ik in firefox de melding: Firefox weet niet hoe het dit adres moet openen, omdat het protocol (mms) met geen enkel programma geassocieerd is. En in IE een witte bladzijde.
What to do?
En kijk daar of extenties als ASX en WMA gekoppeld zijn aan/geopend worden door (bijv.) Windows mediaplayer.
En via google vond ik nog dit:
http://chim0.blogspot.com...inks-with-mplayer-in.html
Ja bij zowel ASX en WMA staat er achter openen met microsoft windows media player firefox pluginIva_Bigone schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:35:
Firefox: klik op Extra>Opties>Inhoud>Bestandstypen.
En kijk daar of extenties als ASX en WMA gekoppeld zijn aan/geopend worden door (bijv.) Windows mediaplayer.
En via google vond ik nog dit:
http://chim0.blogspot.com...inks-with-mplayer-in.html
MMS staat er echter niet tussen (geeft firefox natuurlijk al aan)
ik heb ook nog even je linkje gevolgd en de procedure uitgevoerd en als player mplayer en wmplayer ingevoerd mocht beiden niet baten.
Tevens vind ik vreemd dat als ik via IE de link open ik een witte pagina krijg. Terwijl ik wmplayer, winamp, Quicktime, bsplayer , realplayer en vlc heb geinstalleerd.
Ik baal hiervan vroeger werkte de radio altijd zonder problemen,
[ Voor 10% gewijzigd door Arjan81 op 05-09-2007 14:58 ]
MMS staat er bij mij ook niet tussen, da's nl. meer de manier waarop zo'n ASX/WMA "bestand" aan je gepresenteerd wordt (via een stream van aparte server).Arjan81 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:52:
[...]
Ja bij zowel ASX en WMA staat er achter openen met microsoft windows media player firefox plugin
MMS staat er echter niet tussen (geeft firefox natuurlijk al aan)
Bij mij staan trouwens ook nog WAX en WVX in het lijstje van bestandstypen die met WMP geopend moeten worden.
edit: Ah, ik zie dat je Quicktime hebt, pas bij iemand gezien dat 'ie verhinderde dat Flash geopend werd met Adobe's flashplayer, ondanks dat alles in FF/IE daarop stond ingesteld
Pas toen QT eraf ging, werkte het weer (bij reinstall van QT even goed opgelet hoe alle vinkjes bij bestands-/mimetypes stonden, en waar nodig aangepast).
Zou goed kunnen dat QT stil op de achtergrond iets probeert te doen met de stream, en verhindert dat FF/IE WMP ervoor in kunnen schakelen.
[ Voor 30% gewijzigd door 3dfx op 05-09-2007 15:06 ]
UPDATE:
Mocht niet baten
Nogsteeds hetzelfde probleem. Lijstje van bestandstypen die met wmp geopend moeten worden ziet er bij mij zo uit.
ASX
ASX
ASX
WM
WMA
WAX
WMV
WVX
Eerst stond daarboven nog een hele lijst met Quicktime links die is nou weg. Echter doet de radio het nog steeds niet en ik heb geen zin hiervoor Vista opnieuw te installen want WMP zit hier ingebakken en ik heb hem niet in de winkel gekocht. Heb je nog suggesties? In elk geval bedankt voor het meedenken!
[ Voor 92% gewijzigd door Arjan81 op 05-09-2007 15:25 ]
Dat ASX er 3x staat heb ik iig ook.
Wat Vista betreft: dat stond op m'n nwe. laptop, maar heb het er inmiddels afgehaald, dus daarmee kan ik je niet verder helpen.
Beetje rare vraag, maar heb je toevallig een linksys 54huppeldepup router en/of een demon abo dat net naar xs4all is overgezet?
Herinner me opeens mailtje van iemand die het maar niet lukt bepaalde streamingvideo af te spelen op 3 verschillende computers (winXP incl. recente FF/IE/WMP) die allemaal achter dezelfde verbinding zitten, terwijl niemand anders van z'n kennissenkreng dat probleem heeft (nogal sneu, filmpje gaat nl. over hem
Heb 'm beloofd dat wanneer ik een keer in de buurt was het ff met mijn laptop te proberen op zijn verbinding.
Zou trouwens niet weten hoe/wat er dan geblokkeerd wordt als het bij mijn laptop ook niet werkt: in ieder geval zou ik de linksys er even tussenuit halen om te kijken of dat het oplost.
In het begin werkte het streamen volgens mij wel maar nadat ik een programma had geinstalled ,waarschijnlijk Quicktime , werkte het niet meer. Toen weinig aandacht aan gegeven omdat er een realplayer mogelijkheid naast de wmp stream stond. Echter is deze nu weg en kan ik niet meer luisteren. Irritant. Maar ja dan maar de oude methode via een radio'tje.
Filter op MMS enzet de value van "network.protocol-handler.warn-external.mms" op true.
Open nu nogmaals de link van de webcast, FF zal je vragen om bevestiging om de link te openen, hierin staat dan ook welke applicatie hij ervoor wil gebruiken.
Misschien kom je er verder mee.
Er staat bij mij in het geheel geen mms tussen als ik filter vind ik niks.mhoogendam schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:10:
Open FF en open daar de pagina: "about:config"
Filter op MMS enzet de value van "network.protocol-handler.warn-external.mms" op true.
Open nu nogmaals de link van de webcast, FF zal je vragen om bevestiging om de link te openen, hierin staat dan ook welke applicatie hij ervoor wil gebruiken.
Misschien kom je er verder mee.
Dit is dus een hele slimme oplossing. Dat ik daar niet eerder op ben gekomen.Orion84 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:11:
En anders gewoon die mms url invoeren in windows media player via File -> Open URL (in WMP dus).
En Iva_Bigone jij ook bedankt voor alle tips.
Het tweede plaatje met de filetypes geeft dus het enige tapje weer wat ik bij mediaplayer niet heb. Vaag.
[ Voor 5% gewijzigd door Arjan81 op 05-09-2007 22:50 ]