Toon posts:

Advies gevraagd bij Norrod systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Gezien ik momenteel nog op zoek ben naar een nieuwe pc kwam ik de volgende aanbieding van Norrod tegen:

http://www.norrod.nl/ws_a...el=325&selsys=165&basis=2

SPECIFICATIES

- Systeemassemblage
- Behuizing NoRRoD Midi ATX (zwart)
- Recom Power Engine 450W (zwart)
- Asus P5K
- Intel Core 2 Quad Q6600 2.40GHz (socket 775)
- Crucial 2GB Kit DDR2 667Mhz
- Samsung SpinPoint T166 500GB 16MB (SATAII)
- Asus EN8800GTS/HTDP/320M (PCI-E)
- NEC 5170 DVD +/- Rewriter 18x (zwart)
- Interne cardreader 3,5 inch ZWART
- Microsoft Windows VISTA Home Premium NL NoRRoD
- NoRRoD MS Works 8 NL
- McAfee Virusscan Plus 2007 NoRRoD NL (oem)
- Game Amsterdam Street Racer
- Game Xing Sudoku
- Installatie van OS software

Dit alles voor 999 Euro.

Toch heb ik een aantal vraagjes (als noob) aan jullie, namelijk:

1) Ik vroeg mij af of de behuizing en voeding (qua formaat en W) wel voldoende zijn zijn voor dit systeem.

2) Er zit toch op de p5k onboard al een redelijk goede geluidskaart?

3) Moet er ook nog een cooler voor de processor extra bij?

4) Tot slot, ik heb al besloten om als videokaart voor de 8800Gts 320mb te gaan ivm mijn budget. Heeft een Gts met een kloksnelheid van 1700 nu eigenlijk meer toegevoegde waarde dan een met 1600? Of is dit een prijsverschil van +- 30 Euro niet waard?

Graag hoor ik van jullie!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-01 09:33
Redelijke prijs, maar je kan zelf kijken bij Alternate of Cool Prices.. en vergelijk
CSL Beleid laat dit namelijk niet toe en voor je het weet is dit topic weer gesloten...

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik haal de eerste vraag wel even weg.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die voeding zal vast wel voldoende zijn aangezien het hier een compleet systeem betreft. Ik neem aan dat Norrod geen PC's verkoopt die niet stabiel draaien. Verder is 450W van een A-merk zeker voldoende. Of Recom een A-merk is zou ik niet weten, het is wel gewoon via Google te vinden of het een goed merk is.

De onboard geluidskaart zal in mijn mening prima voldoen. Ik gebruik zelf de onboard kaart van de P5W DH en dat bevalt prima. Mocht je het toch niet lekker vinden klinken kan er later altijd nog een kaart in.

Ik zie nergens staan dat er een speciale koeler bij zit, dus ze zullen wel gewoon de stock Intel koeler gebruiken. Moet op zich werken al zal de CPU best heet worden. (De Q6600 is nogal een heethoofd)
Een betere koeler voor 20 euro kan geen kwaad.

Het verschil in de mem snelheid van de kaart zal erg klein zijn. Het verschil in prestaties tussen 1600 en 1700MHz is niet echt groot. Die paar MHz'en kan je er zelf ook wel bij klokken en is de 30 euro in mijn mening niet echt waard.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 05-09-2007 15:01 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
1. Welke voeding heb ik nodig? Deel 18
2. Staat in de specs van het moederbord, te vinden op de site van de fabrikant. Verder, wat is goed? Dat kun jij alleen bepalen.
3. Niet persé, maar soms is het wel handig. Wederom jij bepaald of het nodig is.