Toon posts:

Afbrokkelende core door Super Orb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil even het verhaal van de afbrokkelende core bij AMD processoren bevestigen...

Ik had nl. een AMD TB 800 die ik wat meer koeling wou geven tbv het overklokken. Ik een Super Orb monteren, ging goed (dacht ik), maar na een paar uur draaien liep m'n systeempje vast (gewoon nog op 800)

Ik heb m'n Orb verwijderd en ik zie dat er allemaal minescule metaalsplintertjes door mijn koelpasta zitten.... :'(

Weg TB ....

Er is een geluk, kan ik nu mooi aan mijn vrouw verantwoorden dat ik een TB 1,2Hz nodig heb hahaha >:)

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
dan wil ik even het tegengestelde vertellen :)

ik had eerst een golden orb, geen probleem, is er 2 keer op en af geweest.

nu heb ik een superorb, die is er ook al 2 keer af en weer op geweest.

no problemo.
maar ik heb btw. wel de clip van die superorb een beetje krom gebogen.

Verwijderd

nou.. dat heb ik ook al 3 keer gehad... dus 3 cpu's verprutst... en de personeel van die winkels verklaren me voor gek.. ze geloven me helemaal niet...

tjongejong.. eigenlijk zouden we iets moeten ondernemen.. zodat we toch een nieuwe krijgen van de desbetreffende zaak, met een fatsoendelijke koeler of het liefst met een SHIM..

want IK heb ze verneukt met een chrome ORB...
broertje van de super orb... kl*te koelers

Verwijderd

Topicstarter
de Super Orb is er in totaal (voordat ik problemen kreeg) 2 keer afgeweest...

Ik vond het echt zwaar klote op het moment dat het gebeurde....

Ik heb nl. een maand op mijn mobo moeten wachten, dat was terug naar de fabriek ivm een fout in de print... dus ik blij en gelukkig alles weer in mekaar gezet , maar ja naar een paar uur draaien was het over...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zij bij de winkel, goh moet ik er geen shim / coldplate onder monteren, want ik heb verhalen gehoord van een afbrokkelende core....

Nee zeiden ze bij de winkel, das niet nodig.... dat van de afbrokkelende core is sterk overdreven.....

nou ja niet dus :'(

Verwijderd

Same here, ik deed em verkeerdom erop, en kraaaaaaaaak... allemaal splinters door me pasta, ik balen, andersom erop, en hij werkt nog maar zeker 2 mm is er wel afgebroken, nu zit ie er goedop, (na het buigen van het alu, kan niet anders). En ja, het zit er nou opp en ik ben er niet heel erg blij mee elke keer als ik em eraf moet halen iig... >:)

Dus hij zit en ik wil dat ie daar dus ook blijft...

Verwijderd

Topicstarter
DrLiter, dus jij wilt zeggen dat tie bij jou nog werkt ????

Bij mij is er minder dan 2mm afgebrokkeld, tis bijna niet te zien, maar werken ho maar...

Ik zet m'n pc aan, en dan gaan wel eerst m'n drives knipperen, maar daarna hangt tie

AMD TB 800, Super Orb, A7V mobo

Verwijderd

'tis erg jammer... heb ik al 3x meegemaakt... personeel zegt dat ik de koeler er verkeerd op heb gemonteerd, want anders zou ie niet afbrokkelen...
daar klopt toch nix van... want een als je een koeler erop zet, dan klik je 'm aan 1 kant vast en aan de andere kant moet je 'm ook vast klikken, en nu komt het... omdat ie aan 1 kant vast zit, dan hangt de koeler SCHUIN tegen de core op en moet je de klipje aan de andere kant vast duwen, en kan de core van de druk aan die ene kant afbrokkelen...

'tis echt jammer...

op dit moment heb ik een shim, en heb de koeler er TIG keren vanaf gehaald zonder de core te beschadigen:)

Verwijderd

he, ik heb dezelfde configuratie...

alleen een andere cpu..

ik heb hier nog een thunderbird 900 liggen als je interesse hebt, is net 1 maand oud...
en er is nog nix vanaf gebrokkeld...

Verwijderd

Topicstarter
vraagje, hoeveel "beschadiging" kan de core hebben, bij mij is het alleen de buitenkant, ik denk ongeveer max, 1 honderste millimeter, maar hij doet het niet....

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Had je maar kwaliteit moeten halen........... => intel
Wel iets duurder, maar geen afbrokkelende core

Verwijderd

Ik heb dezelfde problemen van vershillende mensen gehoord die een orb hadden. :(
Nu heb ik zelf een Spire cooler en zero problems, ik denk dat deze er al z'on 10 keer op en af geweest is :)
Mazzel....

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Op zondag 11 februari 2001 12:55 schreef HitmanWVU het volgende:
Kwaliteit beperkt zich niet alleen tot een afbrokkelende core..

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

als je een superorb op bepaald mobo's monteerd (ABIT KT7 RAID bv.) en je doet het niet voorzichtig genoeg is de kans idd groot dat de core afbrokkelt...
deze kans is nog het grootst bij een superorb, bij andere koelers gebeurt het nauwelijks...

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Ik heb ook een SuperOrb en die is er echt al wel 20 keer op en afgeweest, en ik heb nergens last van.

No offence maar wil je een core mollen moet je toch ook redelijk onvoorzichtig bezig zijn. imho

Verwijderd

ik heb gewoon de clips ietsje uitgebogen
en dan past ie wel :)
maar de clip die er standaart biij zit is gewoon K*T :(

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
dit heeft niets met de kwaliteit van amd te maken iedereen weet dat een uper orb te zwaar is en toch probeerd men het, ze denken bij amd zitten allemaal eikels die voor niets zeggen max gewicht 300 gram aan je socket.

Verwijderd

Ik heb dit nog niet meer gemaakt. En ik heb mijn cooler er meerdere keren opgezet en afgehaald. Zo wel mijn Coolermaster als Alpha.

Wat doen jullie met jullie CPU..:?

Verwijderd

Als je nou zo'n koperen plaatje er tussen legt dan, dan brokkelt die toch niet af ???
Zo'n Copper plate ofzo ?

Verwijderd

Bij mij was ie dus ook afgebroken bij het vastzetten van de super orb. Nu is de zaak waar ik werk (en waar ik de cpu en koeler ook gekocht heb) bezig om bij amd een nieuwe processor te krijgen.
Voorlopig doen ze daar errug moeilijk maar kans is wel dat ik in enkele weken nieuwe krijg.

Eigenlijk zou iedereen die daar dezelfde problemo's mee gehad heeft een klacht in moeten dienen bij AMD. Want ik vind dat het ook een fout van de chipbakker is en dat ze dat best toe kunnen geven....toch?

Misschien dat ze daardoor na gaan denken bij de vervolgproductie van hun cpu's.......

Verwijderd

van wat voor metaal is de core van AMD dan gemaakt dat ze snel afbrokkelen of breken.
ik heb zo iets nog nooit gehoord bij intel

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Je moet er ten eerste ook wel op letten dat je de CPU eerst helemaal in de socket drukt voordat je de socket 'op slot' zet met dat metalen armpje. Anders zit je CPU te hoog en wordt je core gekraakt als je de cooler er op zet. Verder moet je wel een boer zijn als je het voor elkaar krijgt om 3 cores te kraken!! :+ Ik heb ook een Super Orb. Dat ding is er niet vaak af geweest (3 keer ofzo), maar m'n core is nog helemaal puntgaaf. Dus als je voorzicht bent kan het volgens mij echt niet fout gaan hoor ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op zondag 11 februari 2001 13:22 schreef kixor het volgende:
Ik heb ook een SuperOrb en die is er echt al wel 20 keer op en afgeweest, en ik heb nergens last van.

No offence maar wil je een core mollen moet je toch ook redelijk onvoorzichtig bezig zijn. imho
Yes whatever ...

Maar goed in reactie, ja hij doet het nog... godzjidank :)

Verwijderd

Waarom geeft iedereen die Orbs de schuld? Cores versplinteren toch niet zomaar?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je gewoon de koeler recht op je CPU zet en dan vast klikt kan er gewoon weinig gebeuren.

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Op zondag 11 februari 2001 14:26 schreef DJNelis het volgende:
Waarom geeft iedereen die Orbs de schuld? Cores versplinteren toch niet zomaar?
AMD's wel :P

Verwijderd

heeft de schrome orb ook die problems??????
en moet er ook een stickertje af ofzo???

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:08
Ik heb hier een Iceberg FCPGA cooler. Toen ik die op mijn K6/III zette, was ik blij dat het geen Duron was... ding paste niet lekker: als ik de ene kant vastmaakte, kreeg ik de andere kant niet meer naar beneden. Na een boel kraken en wrikken zat ie erop, maar loskomen? ho maar!

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

Op zondag 11 februari 2001 12:55 schreef HitmanWVU het volgende:
Ik dacht dat dit niet over AMD vs Intel ging?
of heb ik iets gemist¿? :?

Verwijderd

ik wil binnenkort ook een Socket A setje gaan kopen maar ik koop in geen geval een ORB. Als ik geld uitgeef aan een mooie proc doe ik dat ook aan een goede KOELER. Ik denk dat ik gewoon een mooie alpha koop ofzo.
Pagina: 1