Spellen op HTPC met een GamePad ?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Hallo,

Ik ben een beetje een game-leek. Vandaar deze aparte vraag.

Ben bezig met een HTPC die qua specs eigenlijk ook wel een erg vette gamepc is.
Mijn vraag : ik zie mezelf niet zo snel gamen vanaf mijn bankstel met een toetsenbord en muis. Dus .. zijn er (naast dat Halo 2 pc) eigenlijk nieuwe spellen die zich goed lenen voor Gamepad besturing (zo'n Playstation achtig joystick geval dus) ?

Lijkt me .. dat als je Battlefield 2 speelt met een gamepad (en dus tragere besturing) je aardig voor je kop geknald gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Tuurlijk zijn die er. En ik zou idd geen battlefield zonder tobo spelen ;)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Ok ... maar ... noem es wat titels. Ik denk dat ik er al 1 heb. FIFA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAME... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:09

EMP

Krulloos!

Mame inderdaad, en allerlei verschillende console-emulatoren (of ports van console naar PC).

Heb thuis ook zo'n opstelling staan en bevalt prima!

edit:
lees nu dat je op zoek bent naar nieuwe spellen... tsja, dat weet ik ook niet precies, wat er allemaal lekker speelt icm een gamepad...

[ Voor 34% gewijzigd door EMP op 05-09-2007 13:41 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:56

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ford Racing is hier ook goed voor te gebruiken. En ziet er nog leuk uit ook

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Ok .. maar hoe doen andere HTPC owners dit ? Die zitten dus met een toetsenbord muis voor een LCD TV ? Kan op zich ook wel .. maar tis ff bedenken hoe je gaat zitten dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10 22:14

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, met MAME haal je natuurlijk niet uit de HTPC wat erin zit. Dat lijkt me dus niet wat de TS vraagt.

Ik denk dat je elk spel daat niet RTS of FPS is kunt spelen. Racegames zijn allemaal goed te doen met gamepad (eventueel wel zorgen voor analoge flippers. Dan kun je beter gedoseert gas geven)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Inderdaad .. aangezien het een E6850 Core2duo met Nvidia 8800GTS is, wil ik wat leuks hebben om af en toe te kwijlen.
Maar ik denk dus inderdaad dat je voor sommige games nou echt eenmaal een toetsenbord/muis combi nodig hebt. M.u.v. sommige sport-spellen, race-games (stuurtje of gamepad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:56

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

BoXie schreef op woensdag 05 september 2007 @ 13:51:
Ok .. maar hoe doen andere HTPC owners dit ? Die zitten dus met een toetsenbord muis voor een LCD TV ? Kan op zich ook wel .. maar tis ff bedenken hoe je gaat zitten dan ;)
Ik heb hier gewoon een draadloze gamepad (neem wel 1 met analoge sticks.. zodat je ook voor de helft een bocht kunt maken etcetra) aangeschaft. Ik hoef in principe nu alleen het spel maar even te starten met de muis en daarna red ik mij gewoon met de gamepad.

Het enige wat dan nog tijd kost, is om voor elk spel te zorgen dat de instellingen van je gamepad goed staan.

Ik heb zelfs laatst Battlefield weten te spelen. Niet dat je dit echt online wilt gaan doen, maar even een potje single is wel leuk. Voor al het vliegen ging een stuk makkelijker!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik denk dat dit niets te maken heeft met HTPCeigenaren, maar juist meer met gamepads in het algemeen. Zelf heb ik ook altijd een gamepad bij de hand.

Wat ik er niet mee doe:
RTS
FPS

Wat ik er wel mee doe:
sports
racing
console emulator (SNES)
platformers e.d.(Beyond Good&Evil, Psychonauts, Mega man X8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

wat ik me eerder afvraag: waarom heb je in de eerste plaats een 8800 in dat ding gestoken, gezien het stroomverbruik ervan (om van fangeluid nog maar te zwijgen)?

[ Voor 13% gewijzigd door boe2 op 05-09-2007 14:20 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 19:54
Er zijn legio aan spellen die je met een gamepad kunt spelen op de PC. Kwestie van zelf even zoeken aan de hand van je voorkeurs genre. Dit topic is een behoorlijk opsomtopic en gaat dus dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.