Printer aansluiten netwerk en usb.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.414 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 23:07
Ik moet bij iemand de scanfunctie van zijn brother printer installeren. Hij heeft 1 computer die met usb verbonden is met de printer en dat werkt allemaal prima. Nu heeft hij een 2e computer gekocht en nu wil hij daar ook mee kunnen scannen en printen.

Het probleem is dat hij een draadloos netwerk heeft en dus geen bekabeling. Zijn router staat in het woonhuis en zijn printer op kantoor in vrijstaande garage en het is niet mogelijk hier een utp kabel naar toe te trekken. De printer in huis plaatsen is geen optie. Printen kan hij nu al via printer delen maar hij wil ook kunnen scannen op de 2e computer.

Ik weet dat een lokaal netwerk aanleggen met bekabeling op kantoor kan maar dit kost vrij veel geld omdat je dan een switch/hub nodig hebt.

Nu vroeg ik me af of het met een crosslink kabel mogelijk is om verbinding te maken tussen de 2e computer en de printer?

Dus dan zou hij met de ene computer verbinding maken met de printer via usb en de ander met utp. Scannen kan via het netwerk met dit type printer.

Mijn vraag dus...is dit mogelijk?

[ Voor 5% gewijzigd door wiene op 05-09-2007 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50873

mischien vnc een optie ? om te scannen
volgens mij kan je de printer wel sharen, maar scannen naar mijn idee niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

Ik weet dat een lokaal netwerk aanleggen met bekabeling op kantoor kan maar dit kost vrij veel geld omdat je dan een switch/hub nodig hebt.

Nu vroeg ik me af of het met een crosslink kabel mogelijk is om verbinding te maken tussen de 2e computer en de printer?
Waarom zet je geen draadloze netwerkkaart in de eerste pc? Niet zo duur en je kunt de printer via het netwerk delen.

// Volgens mij lees ik het verkeerd. Die eerste pc heeft dus al verbinding met het internet? En de printer is dus al gedeeld? Om te kunnen scannen zul je die tweede pc dus via de netwerkaansluiting van de printer/scanner moeten aansluiten?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 112352 op 05-09-2007 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Voor het kunnen printen via het netwerk bestaan er wel enkele usb printservers, maar voor het scannen heb je een speciale kast nodig. Een collega van mij heeft zo'n ding (bekabeld) aangeschaft, maar tot nu toe werkt dat nog niet.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Beide pc's hebben draadloos netwerk via een router die in het woonhuis staat. Met 1 computer op zijn kantoor kan hij via usb printen en scannen. Met de andere pc op kantoor kan hij via pc1 printen, maar niet scannen. Scannen kan niet gedeeld via pc1 lopen, dus dat moet rechtsreeks. Aangezien de printer ook een netwerkaansluiting heeft naast de usb dacht ik computer 2 via een crosslink kabel te verbinden met de printer. Echter ik heb geen idee of ik zo een netwerk tussen die 2 tot stand breng. Met 2 computers werkt dit wel.

Een crosslink kabel zou een goedkope oplossing zijn als het werkt.

Een andere oplossing is op kantoor een lokaal netwerk opzetten en daar de printer aanhangen. Maar dit is een stuk duurder.

[ Voor 19% gewijzigd door wiene op 05-09-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:52

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je zou moeten achterhalen of dat apparaat ook scannen via het netwerk ondersteund. Ik denk het namelijk niet (lees: Ik weet zo goed als zeker dat die netwerkaansluiting alleen voor het printen gebruikt kan worden).
Een andere oplossing is op kantoor een lokaal netwerk opzetten en daar de printer aanhangen. Maar dit is een stuk duurder.
Een draadloos netwerk is verder niet anders dan een bekabeld netwerk. Het trekken van een kabel of aanleggen van een netwerk gaat dus geen enkele zin hebben. Je kunt dan beter met een accesspoint werken of door de printer met de netwerkkabel op de ene computer aan te sluiten en vervolgens de draadloze verbinding bridgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Janoz op 05-09-2007 13:33 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Hij kan hoogstwaarschijnlijk scannen via het netwerk. Ik heb zelf thuis ook een brother mfc laser printer met netwerk en die kan dat ook. Dit kan met software, maar je kunt zelfs vanaf de printer scannen naar je computer. Hij zet dan automatisch een afbeelding in een bepaalde map op de computer. Dit alles via netwerk.

Maar een lokaal netwerkt op kantoor kan wel. Beide computers en de printer staan op kantoor en hebben een netwerkaansluiting. dus ik kan een bekabeld netwerk aanleggen met een andere ip range als het draadloos netwerk. In dit netwerk hang ik de printer en dat is dan ook het enige waar het net voor gebruikt wordt.

Een andere oplossing zou inderdaad een accespoint kunnen zijn, maar hij heeft een linksys router. Als ik op kantoor een accespoint neerzet kan deze dan zowel als bridge en als repeater gebruikt worden zodat de ontvangst op kantoor ook beter wordt?
//edit, ik zie dat een accespoint met kabel verbonden moet worden. Dit is dus geen optie omdat ik absoluut geen kabel kan trekken tussen de router en een accespoint.

Maar nu heb ik eigenlijk nog geen antwoord op de eenvoudigste vraag waar het eigenlijk om gaat.
Ik zal hem makkelijker stellen.

Stel je voor ik heb een brother mfc met netwerkaansluiting, en 1 computer. Kan ik dan met een crosslink kabel tussen deze computer en de printer printen?

[ Voor 6% gewijzigd door wiene op 05-09-2007 14:16 ]

Pagina: 1