[Gigabyte GA-7VKML] 1 beep, daarna niks..

Pagina: 1
Acties:

• nipro
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-05 20:05
Gister heb ik van iemand een moederbordje+processor gekregen (Gigabyte GA-7VKML, AMD Athlon XP 2400+), met het bericht "dat ie het niet helemaal lekker deed". Dus ik het hele ding even in een testopstelling geknald samen met een reepje wat ik nog had liggen (Twinmos PC2700 512MB DDR/CL2.5).

Dat 'ie 't niet helemaal lekker deed klopt wel aardig: zodra ik de hele pc heb aangesloten start 'ie wel op, maar na een kort beepje en twee seconden sluit het hele systeem weer af.

Volgens de handleiding van het moederbord betekend dit 'Refresh failure', maar ik heb geen idee wat dit betekend en wat ik ermee moet. Ik heb het systeem zo kaal mogelijk gemaakt (alleen mobo, proc en geheugen), maar ook dan doet 'ie hetzelfde.

Google helpt ook niet echt, ik vond alleen oplossingen die niet voor mij van toepassing zijn.

Iemand die hetzelfde heeft meegemaakt/een oplossing weet?

Hoempapaaa Holladiejeej.

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 10:50

Moortn

Hallo

De reset knop zit toevallig niet vast ofzo? Of misschien zit de processor niet goed vast, dit had ik ook een keer (PC gaat heel even aan en dan uit)

[ Voor 54% gewijzigd door Moortn op 05-09-2007 14:15 ]

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• nipro
De resetknop heb ik niet aangesloten. Processor zou kunnen, maar ik denk dat dat niet 't probleem is. Kan 't nu helaas niet controleren, dat zou ik vanavond pas kunnen doen.. :)

Hoempapaaa Holladiejeej.

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 10:50

Moortn

Hallo

Heb even op google gezocht naar "Refresh Failure" en heb het volgende gevonden:
http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/amiB1-c.html
Explanation: The system is having a problem accessing the system memory to refresh it. Refreshing is done on all system memory to keep its contents active.

Diagnosis: This code usually means a problem either with the system memory or with the motherboard itself.

Er staan nog 2 links bij die misschien handig zijn. Als je dus zeker weet dat het geheugen goed was, ligt het zeer waarschijnlijk aan het moederbord.

[ Voor 9% gewijzigd door Moortn op 05-09-2007 14:29 ]

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• nipro
De laatste keer dat ik het geheugen gebruikte werkte het nog naar behoren, dus ik ben voor 99% zeker dat het aan het moederbord ligt. Jammer, maar ik denk dat het moederbord gewoon naar de mieter is. :z

Dank voor je hulp/tijd :)

Hoempapaaa Holladiejeej.