Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wii Traag ism LCD

Pagina: 1
Acties:
  • 1.592 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-11 20:16
Hallo mensen van Spielerij - Problemen & Vragen,

Ik heb sinds een tijdje een Wii, en heb sinds kort een probleempje opgemerkt, namelijk:

ik heb een 26" lcd tv van philips, als ik de wii op deze tv aansluit, lijkt het net alsof de wii in de "traag als dikke stront door een trechter" modus staat, de afstandsbedieningen reageren traag en met een soort van vertraging (lag?), ook het laden van alle schermpjes in het wii menu zelf duurt lang, alsmede het laden van spellen en in het spel laad alles ook langzaam, alsof de wii maar op een tiende kracht werkt.

Ik dacht eerst dat dat zo hoorde, totdat ik de wii afgelopen vakantie mee nam naar de ouders vanmijn vriendin, die een gewone beeldbuis tv hebben, werkelijk, wat een verschil, alsof de wii in turbo mode staat, geen vertraging op de remote, bijna geen laad tijden in de wii menu's en in de spellen

ik heb zelf DEZE tv (PDF bestand) en ook heb ik hem geprobeerd op een andere LCD TV, een 32" van LG (HIER de specificaties)

op beide loopt het traag....

nu is mijn vraag: HOE kan dit en HOE los ik op dat de wii net zo snel reageert op mijn lcd tv's als op de beeldbuis tv?

ps: spec van beeldbuis tv weet ik helaas niet.

• Behzo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-11 08:04
Hoe heb je hem op je tv aangesloten composite of component?

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:05
Of ik krijg een Deja Vu of deze vraag is laatst ook al langs gekomen.

• Dalyxia
hij staat ook in het grote wii topic, maar daar kreeg ik helemaal geen antwoord

ik heb hem aangesloten via de scart en ook via de composite geprobeerd, component kabel heb ik niet, die krijg je er niet standaard bij

maar zoals er al staat, via de scart en composite doet tie het wel gewoon goed op een beeldbuis tv

[ Voor 11% gewijzigd door Dalyxia op 05-09-2007 12:30 ]

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wat zegt de helpdesk van Nintendo?

• Dalyxia
Kurios schreef op woensdag 05 september 2007 @ 12:37:
Wat zegt de helpdesk van Nintendo?
die hebben nog niet terug gemaild

Verwijderd

Dalyxia schreef op woensdag 05 september 2007 @ 13:36:
[...]

die hebben nog niet terug gemaild
Bel ze dan, dat is waarschijnlijk ook het antwoord wat je krijgt 8)7

Stel trouwens in het menu de Wii in op 480i of 480p(als je component kabel hebt). De 576i optie is een iets hogere resolutie maar 50 i.p.v 60hz. En dat kan nogal een verschil uitmaken op LCD's.

Verwijderd

Je realiseert het gelukkig zelf al, nogal vaag probleem. Ik zou de oorzaak van de storing niet zoeken in het aansluiten op een LCD TV.

Paar dingen waar je aan kan denken:
Gebruik je de standaard kabel?
Orientatie van de Wii: staat ie normaal op z'n zijkant of ligt 'ie plat?
Storing van andere apparatuur i.v.m traag reagerende wiimotes
Koeling (Ligt het apparaat in een kast.)

Ben benieuwd wat de helpdesk er van maakt.

• Dalyxia
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 13:42:
Je realiseert het gelukkig zelf al, nogal vaag probleem. Ik zou de oorzaak van de storing niet zoeken in het aansluiten op een LCD TV.

Paar dingen waar je aan kan denken:
Gebruik je de standaard kabel?
Orientatie van de Wii: staat ie normaal op z'n zijkant of ligt 'ie plat?
Storing van andere apparatuur i.v.m traag reagerende wiimotes
Koeling (Ligt het apparaat in een kast.)

Ben benieuwd wat de helpdesk er van maakt.
over de vragen:
1: ik gebruik de standaard kabel met de standaard composite to scart connector
2:rechtopstaand of plat maakt niks uit kwa prestaties
3: lijk me sterk dat toevallig bij beide lcd tv's op verschillende plekken toevallig dezelfde storingen zijn
4: juist bij de beeldbuis tv stond de wii volledig ingebouwd in een kast, maar wii wordt absoluut niet warm oid
5:Ik heb zelf geen vaste telefoon aansluiting en bellen met de nintendo helpdesk is al duurder als met de upc helpdesk en daar heb ik slechte ervaringen mee (18 euro kwijt aan beltegoed en dan disconnected worden omdat je beltegoed op is en dus nog niet geholpen bent), zo gauw ik in de buurt van een vaste aansluiting ben zal ik bellen, probleem is dan altijd dat ze dingen willen proberen met de wii/tv wat dan weer niet kan omdat ik er niet bij in de buurt ben

over 3: ik heb de wii dus geprobeerd op deze plekken met deze tv's
1: Beilen (Drenthe) met Philips LCD TV
2: Beilen (Drenthe) met LG LCD TV (locatie2 ongeveer 2 kilometer hemelsbreed van locatie1)
3: Nijmegen met Philips LCD TV
4: Rotterdam met Beeldbuis tv

• Dalyxia
hele late reactie, probleem is al een tijdje opgelost, door een component kabel aan te schaffen, ipv de standaard kabel die meegeleverd wordt

beetje vaag, maar nu doet tie het prima

wou ik toch maar even zeggen
Pagina: 1