Al wachtende op mijn glanzend nieuwe Macbookje ben ik eens gaan kijken naar al die leuke dingen die in .mac zitten. Meest interessante voor mij is eigenlijk de domein hosting functionaliteit. 't klinkt best leuk, maar echt heel veel info kon ik helaas niet vinden. Dus ik dacht, meldt me aan voor een trail .mac membership. Momenteel heb ik een simpel DNS account lopen welk ik gebruik om mijn domein naar mijn ADSL linux servertje te laten pointen, maar ik het vooral voor mijn imap email gebruik, maar er staat ook een blogje op (wat ik eigenlijk zelden gebruik).
Helaas heeft de trail geen mogelijkheden om het domain hosting te testen
Ik ben dus wel benieuwd naar de ervaring van anderen. Ik neem ook aan dat de email voor je domein netjes via .mac gaat lopen? Is er de mogelijkheid tot scripen (perl, php, wat anders...) of een database? 't is niet zo erg als het niet kan op zich, maar het zou wel leuk zijn. Vooralsnog heb ik geen aanwijzingen kunnen vinden dat het wel kan in ieder geval, behalve alle features die in iWeb zitten.
Andere vraag: kan ik ook alleen de imap email gebruiken voor mijn domein? Lijkt me dat dat wel moet kunnen als ik .mac instel voor een eigen domein, en dan enkel het mail record in mijn DNS aanpas om naar de .mac servers te verwijzen?
Helaas heeft de trail geen mogelijkheden om het domain hosting te testen
Andere vraag: kan ik ook alleen de imap email gebruiken voor mijn domein? Lijkt me dat dat wel moet kunnen als ik .mac instel voor een eigen domein, en dan enkel het mail record in mijn DNS aanpas om naar de .mac servers te verwijzen?
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?