[SBS2003] ftp connecten via client werkt half

Pagina: 1
Acties:

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik zit hier met een sbs servertje en met een stuk of 12 clients.

Nou heb ik een raar FTP probleem. Remote op de server kan ik gewoon inloggen op externe FTP servers, maar het lijkt alsof de server iets tegenhoud:

[11:39:38] Connecting to xxx.xxx.xxx.x Port: 21
[11:39:38] Connected to www.xxxxxxx.nl.
[11:39:38] 220 ProFTPD 1.2.9 Server ready.
[11:39:38] USER xxxxxx
[11:39:38] De software op uw hostcomputer heeft een verbinding verbroken.
[11:39:38] Server closed connection
[11:39:38] Cannot login waiting to retry (30s)...

Waarom wordt deze poort zo raar geblokkeerd? Routering en ras staat die poort open, router ook.. maar dat heeft er niet veel mee te maken lijkt me.

Verwijderd

Er zijn nogal wat dingen in routering en portmapping die fout kunnen zijn met FTP.
Maar om te beginnen: wat is dit wat je hier gepost hebt voro lijstje? Is dit vanaf een client die naar je FTP server op je SBS bak wil, een externe FTP server op het Web? of is het vanaf je server? Gebruiikt de client Passive FTP?

Wat, om globaal te spreken, is precies het probleem?

• flashin
Dit is vanaf de client, passive of active maakt niet uit.

Ik kan dus niet inloggen. Hij gooit de connectie weg na: USER xxxx

Vanaf de server, werkt het allemaal wel goed.

[ Voor 16% gewijzigd door flashin op 05-09-2007 12:55 ]

Verwijderd

Hebben je clients ongelimiteerd en ongefilterd toegang tot het Net, of heb je ISA op gevoed?
Zit je server zelf nog achter NAT of hangt die met een publiek IP aan je router? Gezien waar het fout gaat KAN het nog steeds wel in je routering/portmapping fout zitten. Met name active FTP probeert een verbdingin naar jouw client op te bouwen, en je zou dus verwachten dat dat wel degelijk verschil maakte, al was het maar omdat bij de één het sowieso de mist in moet gaan.

• flashin
ISA is niet ingeschakeld, alleen standaard sbs firewall.

Ik heb een systeembeheerder er naar laten kijken en die zegt routering en portmapping staan goed ingesteld. (ik ben overigens geen officiele beheerder, maar dat begrijp je al)

Verwijderd

kan je telnetten naar port 21? start, uitvoeren, telnet (ip-adres of hostname) 21 ?

• flashin
Zelfde principe. Verbinding verbroken door externe host.

Ik snap niet dat het allemaal zo vreemd werkt :|

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ga eens met een networksniffer aan de gang om te zien wat er fout gaat :? Door op deze manier oppervlakkig te blijven doen kom je er nooit achter wat er fout is.
Wat staat er in de IIS logs, in de Windows logs, firewall logs etcetera. Heel veel meer info is wat we nodig hebben.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Kan je intern op de Server wel telnetten? Op basis daarvan kan je het e.a. uitsluiten... Als intern telnetten naar ftp wel lukt zit het toch echt in de firewall
Pagina: 1