Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[c#] Control informatie opvragen van een extern Window

Pagina: 1
Acties:

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:37
Hallo,

Deels voor test, deels omdat ik het nodig heb in een toekomstige applicatie wil ik in C# content lezen uit een externe applicatie.

De code om geopende Windows te vinden heb ik inmiddels werkend (mbv unsafe WIN32 API calls).
Van elke Window waarvan ik data wil lezen kan ik de handle opslaan en de titel inlezen. Informatie hierover was met google redelijk simpel te vinden.

Ik kan alleen nergens informatie vinden over de manier waarom ik data van dit Window in kan lezen (bijv. van een textbox control). Ik ga er vanuit dat dit met de WIN32 API wel mogelijk moet zijn, ik heb meerdere applicaties gezien wie dit deden (dan ga ik er voor het gemak maar even vanuit dat deze niet "ruw" in het geheugen lezen ...).

Kan iemand mij een duw in de goede richting geveven naar documenten waarin ik informatie kan vinden hierover? Of enventueel voorbeeld code?

Edit:
Op http://www.pinvoke.net/ staan erg veel WIN32 API calls verzameld, hier ga ik nog even in rond neuzen.

[ Voor 6% gewijzigd door IceM op 05-09-2007 12:36 ]

...

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 17:17
Check dit topic eens.

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-10 11:58
Ik denk dat dat voorbeeld wel een wat extremer geval is. Als het puur om textboxes of andere simpele controls gaat kan het ook wel met simpele SendMessage's (WM_GETTEXT). Het grootste probleem zal 'm dan alleen zitten in het opzoeken van de handle van het control.

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack