MSI HD2400pro driver probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:31
Hallo allemaal,

Heb toch besloten om de HD2400 te kopen, echter heb ik er nu al problemen mee :S

Eerst even mijn specs. (low profile)
P4 2.8 Ghz
Biostar P4M900-M4
1 Gb DDR2
Maxtor 120 Gb
AOpen FTX 200 watt voeding
MSI HD2400 (http://global.msi.com.tw/...d_no=1248&maincat_no=130#)

Het probleem;
Wanneer ik een spel (bijv. FIFA 2007) opstart liep de eerste keren mijn computer vast, of kreeg een blauw scherm met de melding dat ati2......dll een fout had veroorzaakt. Dit lijkt mij duiden op de drivers. (De standaard bijgeleverde drivers van MSI).

Hierna heb ik de nieuwste drivers van de Ati website gedownload en geinstalleerd. Echter nu blijf ik problemen houden, maar hij loopt niet echt vast, maar geeft een fout, het spel flikkert, en ik krijg een schermpje van NVU-recovery (ofzoiets) in beeld, dat de beeldscherm-instellingen zijn hersteld. Dit programma is van Ati, en "vangt dus fouten op".
Maar het spel draait dus nog steeds niet.

Heb ook nog PES2007 geprobeerd, maar allemaal hetzelfde probleem.

Volgens mij ligt het aan de drivers, maar wat is de oplossing?!

Alvast bedankt voor de hulp!!

PS. er zit een klein wit aansluitinkje op de videokaart, met 2 kleine pinnetje, qua uiterlijk lijkt het op een fanaansluiting. Is dit voor extra stroom? De videokaart krijgt toch al voldoende via het PCI-e slot? Waar dient het dan voor?

• O_Tiby
Heb zelf weer even wat geprobeerd.

Drivers geuninstalleerd en drivercleaner er overheen.
Hierna nieuwste drivers van MSI site geprobeerd, maar werken ook niet, krijg weer de foutmelding met "ati2dvag".
Ben nu aan het googlen, maar dem eeste oplossingen heb ik al geprobeerd, maar werken niet.

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07 11:05
welke kaart had je hiervoor mischien toch niet goed alle drivers verwijderd ?

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• O_Tiby
Had geen andere kaart hiervoor, systeem is geheel nieuw, en nieuw geinstalleerd..

• O_Tiby
Iig het werkt nog steeds niet, googlen geeft dat het een bekend probleem is en dat na herinstallatie met oa drivercleaner, het vaak is opgelost, echter is dit niet bij mij het geval.

Heb de BIOS van het mobo geupdated, maakt ook geen verschil.

Heb het idee dat het eraan ligt dat het een nieuwe kaart is en dat de drivers nog niet geheel compitabel zijn. Of heb ik het verkeerd?

• O_Tiby
Het blijken de drivers te zijn, echter weet ik geen oplossing..

In hardware "cpu to agp" omzetten naar "pci to pci" werkt niet.
Ati catalyst drivers, 7.5 7.6 7.8 (nieuwste) geprobeerd, werken niet
MSI HD2400 alle drivers geprobeerd, werkt ook niet

Instellingen zoals 'gecombineerd schrijven" ook geprobeerd, werken ook niet..

Wat kan het zijn?

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-07 21:28
Om heel kort te zijn. Heb je al geprobeerd om het systeem gewoon nog een keer opnieuw te installeren. Kijken of hij het dan wel gaat doen. Installeren kost gelukkig ook niet zo lang.

Verwijderd

Hmzz ik heb dit probleem ook met de MSI 2400PRO... Geloof dat de foutmelding met de hardware versnelling te maken heeft, heb de PC nu draaien op onboard VGA aangezien de PC wel gewoon gebruikt wordt en ik nog geen tijd heb gehad voor verder onderzoek

MSI RX2400PRO-TD256EH,DDR2, PCI Express x16, 256MB dus i.c.m. Asus M2A-VM & AMD Athlon 64 X2,3800+

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 13:41 ]

• O_Tiby
Idd, die kaart heb ik ook.

En het betreft hier om een schone installatie, de gehele pc is een nieuw bouwsel.

Heb maar een RMA aangevraagd, en ik neem wel een 8400GS, geen gedoe met die rot drivers, van NVidia werkt het iig.

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 17:30
Ik heb dezelfde grafische kaart en heb ook een vergelijkbaar probleem: nadat ik de drivers installeer en de pc reboot krijg ik iedere keer een BSOD waar niet omheen valt te komen (dus meteen bij het starten van het OS). De twee opties om een werkend systeem te hebben zijn: opnieuw het OS installeren en geen drivers voor deze MSI kaart installeren (dus dan draai je met een lage resolutie) of de onboard videochip van mijn mobo gebruiken. Ik zoek nog even verder maar ik denk dat deze kaart terug gaat.

Edit: de BSODs worden veroorzaakt door ati2dvag (ofzoiets).
Edit 2: op internet zijn er veel berichten over ati2dvag te vinden en er worden vaak (werkende) oplossingen genoemd die te maken hebben met het geheugen (geheugen in andere slots stoppen, ander geheugen gebruiken, etc). Ik vind dat zelf een beetje een kip-ei-verhaal. Als ik mijn oude 6800GT erin stop is er geen probleem. Hetzelfde gaat op voor mijn 8800GTS uit een van mijn andere machines. Waar ligt het probleem dan? Bij het geheugen of bij de 2400pro?
Edit 3: op de site van msi is een BIOS-update voor deze kaart te vinden (dus een update voor de BIOS van de kaart) en iets nieuwere drivers dan die op de meegeleverde cd te vinden zijn. Beiden heb ik geinstalleerd en het werkt nu.

[ Voor 43% gewijzigd door rvone op 10-09-2007 17:42 ]

Pagina: 1