Toon posts:

[WD]500GB - Spint op / Is actief maar doet niets.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Western Digital overgezet van de ene casing naar de andere, omdat ik vermoedde dat de casing/controller stuk was, omdat de schijf zelf nog fysiek werkt. Ik heb 'm vervolgens ingebouwd in een andere casing, en Windows XP herkent netjes de hardware, maar bij local disk manager blijft de boel hangen. Ook de drivers die bij de externe case komen zijn geinstalleerd, maar helaas ziet Windows de schijf zelf niet. Ook niet onder disk management.

Heeft iemand een idee? Aangezien de schijf wel opspint, en herkent wordt.... Lijkt me onlogisch dat er een Linux partitie oid op zou moeten staan, anders zou Windows nog de schijf moeten herkennen.

Verwijderd

Topicstarter
Na contact te hebben gehad met Toshiba schijnt het dus te gaan om een beveiligde harde schijf, waarna ik al met een hirens CD'tje achterkwam. Er resten mij 2 opties, nummer 1 is de software van toshiba te installeren, nummer 2 is mogelijk een Firmware voor exact dezelfde schijf te vinden en het risico te lopen dat ik de schijf stukmaak.

Overigens zou eventueel bij de software nog het e.a te redden zijn

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:08
Toshiba? Lekker duidelijk, welk ding is nou van Toshiba? Als je wilt dat men je hier helpt, moet je het ons al zoveel mogelijk op weg proberen te helpen, want onze glazen bollen werken niet voor elk topic hier. Zorg ervoor dat je wat meer info in je TS hebt, precies aangeeft wat je al geprobeerd hebt en dan kunnen we je vast beter van dienst zijn ;).

Verwijderd

Topicstarter
De casing is van toshiba, de beveiliging wordt ook geleverd door Toshiba, en de schijf zelf is van Western digital.

Aangezien ik al gepost had dat ik contact met de helpdesk van Toshiba gehad heb, gaat het dus om een geflashte schijf die alleen benaderbaar is dmv de software die Toshiba erbij levert. De software is natuurlijk nergens weer te vinden, want het lijkt er sterk op dat de mirror van Toshiba gewoon plat ligt.

Ik zal de software toch nodig hebben wil ik uberhaubt de schijf kunnen inlezen, en / of een backup maken.

(Gaat om Regen & CDua die bij de Cd-Rom geleverd worden. als iemand een mirror heeft, graag :) )

jezus the_virus.. Ik loop hier al langer dan jou.. en vertel je me hoe het hier lopen moet 8)7 Heb ondertussen een mirror gevonden....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 12:09 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 12:01:
jezus the_virus.. Ik loop hier al langer dan jou.. en vertel je me hoe het hier lopen moet 8)7
En dan tóch nog binnen 24u je topic kicken. Waar ben je dan met je 11.000 posts? Je voorganger heeft dus een punt.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op woensdag 05 september 2007 @ 13:45:
[...]

En dan tóch nog binnen 24u je topic kicken. Waar ben je dan met je 11.000 posts? Je voorganger heeft dus een punt.
Daar gaat het niet om. Ik geef text en uitleg over de situatie, wat ik in m´n 2de post vertel is dat het gaat om een Toshiba PX1269E-1G50 500GB, met daarin een WD harde schijf.

Nou ja zover m´n bevindingen over de situatie: De schijf is blijkbaar onbruikbaar, en juist doordat deze beveiligd is kan ik er niets anders mee doen dan een format uitvoeren via de Tool van Toshiba, en dat is nou juist het probleem ook een beetje, de data moet behouden worden.

Nu weet ik dat met recoveryprogsel je na een format data kan recoveren. Maar aangezien het hier om een beveiligde schijf gaat, is het risico dat dit mislukt heel erg groot. Daarom laat ik nog even de keus bij het ontvangen van de origine CD die bij het product zat, weliswaar dat daar nog iets bruikbaars op staat. Dat ik de schijf kan inleverne bij toshiba weet ik al, en dat ik een nieuwe terugkrijg, maar het gaat me om de data.

Verwijderd

De schijf functioneerde dus niet meer in de oude casing? of vermoede je alleen dat hij hier niet meer werkt en heb je hem daarom ergens anders ingezet?
Heb je hem al eens rechtstreeks aan je pc gehangen of doe je het alleen via een cassing?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de schijf aan een werkend moederbord gehangen, met een disktester tooltje van Hirens bootcd. Omdat de schijf niet toegangkelijk was via windows kwam ik dus tot deze conclusie uit, en 1 van die tools wist me te vertellen dat het om een password protected schijf ging, en die alleen te unlocken was via de Software van toshiba zelf.

Na wat lezen, en gebeld te hebben kan blijkbaar er niet meer gedaan worden dan formatteren, aldus toshiba, of gewoon RMA aanvragen en een nieuwe ontvangen.

Flashen van Firmware is gevaarlijk , aangezien ik het risico loop de schijf kapot te flashen, of de bestaande data op 1 of andere manier onleesbaar te maken.

Edit± kamp hier met een gaar toetsenbord :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 14:04 ]

Verwijderd

maar je oude casing is dus echt dood? Maar ik kan mij niet voorstellen dat een tool jou vertelt dat het om een "password protected schijf gaat die alleen te unlocken is door software van toshiba zelf". Tevens lijkt mij het sterk dat het om een password protected schijf gaat, want dat weet de gebruiker dat zelf ook.
En bij een aanname gaat het altijd fout. Maar windows zou zowiezo de hardware moeten herkennen..
Wordt hij ook weergegeven in de bios?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat had ik al gezegd :) Hij wordt herkend door de Bios, Windows, ook via een HDD-tester van Hirens bootcd, maar accessen gaat gewoon niet. Die tool geeft ook aan dat het om een beveiligde schijf gaat (password protected, en hij is niet anders te benaderen via de software van toshiba zelf, het is ook een protected disk). Wel kan die Disktool 'm wel inlezen, maar geeft alleen errors aan wat logisch is, aangezien die schijf niet unlocked is.

De software emuleert namelijk een CD-Rom device, waaraan na invoeren van WW de schijf gemount wordt. Het ww weet ik al, alleen kom ik er niet op.
Pagina: 1