Toon posts:

Acer Aspire 5310

Pagina: 1
Acties:
  • 4.562 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een snelle vraag: ik heb maandag een Acer Aspire 5310 voor 499 euro gekocht. Omdat daar Windows Vista en een hoop spul van Acer op staat draait hij niet snel.

Wat zouden jullie doen: deze inruilen voor een Acer met DuoCore (180 euro meer en verder vergelijkbare specs), of deze houden en Windows XP erop zetten.

Specs:
Celeron M 520 (1,6ghz/1m)
15.4" Crystalbrite
1gb ddr2
80gb HG
DVD RW

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ligt eraan wat je ermee gaat doen.
Ik persoonlijk had nooit een Acer gekocht,2 nooit een celeron,3 en me van tevoren iets beter georrienteerd.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik hem voor mee naar school te nemen. Dus voor word, internet en nog tig vensters op de achtergrond. Met Vista flipt ie dan.

Ik kocht de Acer juist omdat een aantal man zeiden dat dat kwaliteit is. Natuurlijk zuur als op Tweakers de algemene mening juist andersom is.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-01 03:14
Ach elke tweaker heeft altijd wat te zeiken op Acer. Ik vind het voor die prijs wel aardige kwaliteit. Ik denk als je Vista alle versnellingen uitzet je ook wel aardig ver komt, anders is XP wel een goeie optie. Inruilen voor een Core2 is zowiezo al een stuk beter, en voor 680 euro heb je nogsteeds een goeie prijs.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-01 17:10

Haan

dotnetter

De kwaliteit van Acer is niet zo slecht hoor, en je krijgt wel een hoop waar voor je geld. Het is alleen jammer dat ze zo achterlijk veel Acer programmaatjes mee installeren, waardoor zelf een high-end laptop nog traag wordt :X
Als ik jou was zou ik eerst eens beginnen om alles te verwijderen wat de naam Acer in zich heeft (behalve powermanagement misschien) en dan eens zien of het al wat vlotter loopt.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt beiden! met jullie reacties kan ik concreet iets! Ik ga proberen de Acer applicaties te verwijderen.

Megamind: In 1e instantie wilde ik gewoon een HEEL goedkope laptop zodat ik vooruit kom. Is het jouw mening dat ik met deze laptop nog gewoon een tijdje vooruit kan, of zou jij nu 180 euro bijleggen zodat ik meteen een Core2 heb en er wellicht langer tevreden mee ben?

• Haan

Haan

dotnetter

Zijn de rest van de specs ongeveer hetzelfde? Want 180 euro voor een processor upgrade is opzich best wel veel geld, ook al is een C2D wel veel fijner (een CeleronM kent bijvoorbeeld ook geen Speedstep, dus zal altijd op vol vermogen draaien en dus slecht voor warmte en accutijd)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij komen de specs redelijk overeen. Ik dat het deze is die ook op BOL staat:

Processor: Intel Core 2 Duo - T5500
Kloksnelheid: 1660 MHz
Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium Edition
Intern geheugen: 1024 MB DDR II RAM (2 x 512 MB)
Harde schijf: 80 GB (ATA, 5400 rpm)
Mediastations: DVD±RW DL, cardreader
Beeldscherm: 15.4 inch WXGA TFT LCD breedbeeld
Resolutie: 1280 x 800 pixels
Videokaart: Intel Graphics Media Accelerator 950
Videokaartgeheugen: 128 MB shared

Verwijderd

Topicstarter
Ps, kan ik in deze laptop dan over een aantal jaar een Core2 of wellicht quad core inzetten of houdt het qua processor upgrade bij deze laptop meteen al op?

• Haan

Haan

dotnetter

Processor upgrades kan je sowieso wel vergeten bij laptops ;) Alleen geheugen is in de praktijk bij te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Okay dan weet ik dat ook weer :). Maar als ik nu 180 euro bespaar door deze toch te houden, dan hou ik dat natuurlijk over om over een aantal jaar weer eens een keer een nieuwe te kopen. Dat dan weer wel! :)

Ik denk dat ik overtuigd ben. Er is niets mis mee om met deze 5310 verder te gaan.

Verwijderd

Ik ben ook aan het kijken voor een eenvoudige laptop, en heb ook de aanbieding van de Acer 5310 gezien voor 499eur.

Daarnaast kan ik aan een gebruikte Toshiba L30-106 komen met de volgende specs:
dual_core t2060
512mb memory 533mhz
60gb harddisk drive (5400 rpm) sata
15 wxga tft screen
dvd_super_multi drive (2_layer)
56k modem/lan
w_lan 802.11b/g
microsoft vista home basic 32bit

Nu is het zo dat ik best een beetje waarde hecht aan de levensduur van de accu. Heeft iemand ervaringen met deze 2 laptops??

En wat zou de beste keus kunnen zijn, en waarom??
Thxs

• kromme
  • Nu online

kromme

Ik geef zon negative reactie omdat ik dit weekend zelf bezig ben geweest met hetzelfde type. Het heeft me dik 2.5 uur gekost om hem de eerste keer op te starten en hem leeg te gooien van acer spul, Office te instaleren en alles qua grafisch vista uit te zetten. Ik merkte gewoon dat het ding stront traag was

• Haan

Haan

dotnetter

Maar is het ding nu wel merkbaar sneller geworden? Dat is voor de TS wel belangrijk om te weten denk ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja: nadat alle Acer software eraf is heb ik geen problemen meer met de snelheid.

Met de visuele effecten van Vista heb ik voorlopig niets gedaan.

Kromme: wat voor Vista-functies schelen met name veel tijd? De gadgets en het startmenu heb ik om te testen al een keer uitgezet en verandert. Vooralsnog laat ik het aanstaan: ik vind het erg zonde om een nieuwe laptop te kopen waar Vista op zit en dat ik dan alles op classic moet draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft de 5310 nou geen Bluetooth of herkent hij mijn telefoon gewoon niet:

Sneltoets bluetooth: "No bluetooth device"

• Haan

Haan

dotnetter

Hij zal geen bluetooth hebben. Die behuizingen zijn hetzelfde voor meerdere modellen, vandaar dat die toets er wel is, maar dat betekent helaas niet dat er dan ook perse een bluetooth adapter is ingebouwd..

Verwijderd

Topicstarter
Bovendien heeft Acer.nl de 5310 niet op de site staan. Het is mij na wat zoeken volledig onduidelijk of er een vervangende accu beschikbaar is. Accus van typenummers 5010 en 5510 bijvoorbeeld, kunnen hier niet in.

Verwijderd

http://www.acer.nl/acereu...11/Notebooks_NL_final.pdf

Hier staat-ie wel op hoor. (althans, bijna dan, het is een iets ander type nummer. Ik ga het er overigens maar op wagen, zag hem ook voor 499 bij mediamarkt in Amsterdam.

Heb er een een paar maanden nodig voor scriptie typen, en qua huren ben je dan ook als snel 60 euro per maand kwijt.

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-10-2025
Ik heb ongeveer dezelfde specificaties... redelijke laptop voor school moet ik zeggen!
Alhoewel ik windows XP pro sp2 heb draaien... :)

• kromme
  • Nu online

kromme

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 15:33:
Ja: nadat alle Acer software eraf is heb ik geen problemen meer met de snelheid.

Met de visuele effecten van Vista ...
Ik heb alle grafische zooi uit gezet. Het loopt nu opzich wel lekker voor hetgene waar hij voor gebruikt word. Word,Internet,Mail,MSN

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:55

Thandor

SilverStreak

Specs vergelijken tussen de oude en de nieuwe laptop is iets wat je prima zelf kunt doen. Wat betreft Vista / XP --> Bekijk eens waar XP lekker op draait, op basis daarvan kun je best inschatten of jouw notebook er veel sneller op gaat worden :Y). Daar is geen topic voor nodig ;).

Wat betreft additionele software en/of instellingen in Vista (t.b.v. prestaties): Dit is allemaal testwerk wat je zelf kunt uitvoeren. Schakel iets in/uit of deïnstalleer een applicatie en test zelf of het er sneller op wordt :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.