12,1 Inch notebook voor school

Pagina: 1
Acties:
  • 704 views sinds 30-01-2008

• JcHm
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-01 22:50
Hallo tweakers,

Ik heb al een hoop research gedaan naar een notebook voor school en ben uiteindelijk op 3 modellen terecht gekomen, 12 inch, prijsklasse tot 1200 euro. Welke van deze 3 adviseren jullie?

Wat ik van de Laptop verwacht is:

- Degelijk, hij moet iedere dag mee 3 uur reizen
- Goede accu tijd, is wel zo makkelijk op school kan de adapter mooi thuis blijven;).
- Goede garantie, eerste laptop die ik aanschaf en heb nogal het idee dat het met een laptop vaker mis wil gaan als met een desktop.

XXODD XNi720R

Prijs: 1130

Intel Core 2 Duo T7100
Intel GMA X3100
2GB DDR2 667MHz (2x 1GB)
120GB 5400RPM Serial-ATA,
Li-Ion batterij 4 cells 2400mAH
Garantie 2 jaar pick up & return
Afmetingen 299mm (b) x 219mm (d) x 26mm/35mm (h)
GEWICHT 1,8 kg
Windows XP Home

+ Goede garantie
+ Windows XP

- Accu
- weinig extra's

Acer Travelmate 6292

Prijs: 1070

Intel Core 2 Duo T7100
2048MB DDR II RAM
160GB HDD (5400rpm S-ATA),
Intel GMA X3100
Accu 6-cell LiIon
Garantie One-year send-in with International Travelers Warranty
Afmetingen 306 (W) x 227 (D) x 27.5/34.5 (H) mm
Onder 2kg, staat op de site dus het zal wel tegen de 2 aanliggen.
Windows Vista Busines

+ goedkoopste
+ accu t.o.v XXODD

- garantie

HP Pavilion TX1270ed

Prijs 1200

AMD Turion X2 TL-60
2GB (2 x 1024 MB)
160 GB 5400RPM
NVIDIA® GeForce™ Go 6150
Afmetingen 22,4 (l) x 30,6 (b) x 3,13 cm (min. h) / 3,87 cm (max. h)
Gewicht 1,92 KG
Garantie 2 jaar pick-up en return service, onderdelen en arbeid
Accu 4-cels en 6-cels lithium-ion (Li-ion) batterij
Windows vista Premium

+ 2 accu's (Of begrijp ik het verkeerd en is 4 cells standaard 6 een optie?)
+ Garantie

- prijs

De notebook gaat vooral gebruikt worden voor office applicaties, powerpoint excel word etc.
Maar welke te doen? Heb in reviews niet echt gelezen dat de bouwkwaliteit van deze Acer echt slecht is, maar had in het studentenlaptop topic gezien dat Acers daar vaak wel slecht in scoren?
En deze heeft ook de minste garantie.

De XXODD, goede prijs/prestatie verhouding niks meer niks minder.

De HP, leuke notebook draaibaar scherm etc alleen de processor is volgens mij een stuk minder sterk als een T7100 en toch het duurste van de 3.

Wat is nou de verstandigste keuze?

Gr. Jochem

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 09:38
Behuizing van Acer laat vaak te wensen over na een tijdje. Waarom kijk je niet is naar de 12 inch serie van MSI? Heb zelf een witte S271 en is echt een prima dingetje hoor, en binnen je budget.

Verder liggen de specs van de notebooks die jij noemt erg dicht bij elkaar (die intel cpu zijn wel iets sneller maar voor de dingen die jij er mee gaat doen is die AMD ook prima), dus daar zal je keuze niet van af hangen. Misschien ff naar een mediamarkt o.i.d. gaan. Kan je ff kijken hoe de modellen er in reallife uitzien.

[ Voor 47% gewijzigd door Operations op 05-09-2007 10:50 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Bamsebjorn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-07-2025
Kan het kloppen dat de HP Pavilion TX1270ed een tablet PC is?

Verwijderd

Als je de notebook vooral gebruikt voor office applicaties, is een Macbook dan geen optie? Het grote voordeel van Mac OS ten opzichte van Windows vind ik dat je de notebook te allen tijde dicht kan klappen, vervoeren, open klappen en verder kan werken zonder ook maar een seconde te wachten. Hij is altijd weer direct paraat :) Daarnaast werkt de TV-out functie gewoon vlekkenloos en kun je a-la-minute het apparaat op een beamer aansluiten. Mijn ervaring is dat dit bij Windows computers toch wat minder soepel gaat. Daarnaast zien ze er gewoon erg strak uit en is Mac OS in mijn ogen een stuk gebruiksvriendelijker dan Windows.

Standaard MacBook met 1GB, 2.16 GHz, 120GB, BlueTooth, DVD-DL brander kost rond de 1175 euro.

Verwijderd

Ja, is inderdaad een tablet pc.

Wel geinig, kijk alleen uit dat je het svherm niet de verkeerde kant op draait :)

• Bamsebjorn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-07-2025
Ja, die tablet PC zie ik als mogelijk alternatief voor de XPS M1330...
Maar ik wacht voorlopig toch maar even op m'n Dell.

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
TheGeneral schreef op woensdag 05 september 2007 @ 10:47:
Behuizing van Acer laat vaak te wensen over na een tijdje. Waarom kijk je niet is naar de 12 inch serie van MSI? Heb zelf een witte S271 en is echt een prima dingetje hoor, en binnen je budget..
Dat van die Acer is niet kloppend omdat dat vaak bij de Aspire series is (6292 is ene travelmate).

Voor de rest kan ik je alleen op de 2de pagina van dit topic wijzen waarin alle modellen de revu passeren:
[Ervaringen] 12" Laptops Deel 2

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 16:54
Om het je nog moeilijker te maken: kijk ook eens naar de msi pr-200

• JcHm
Bedankt voor de snelle reacties!

De macBook, tja wat moet ik zeggen OS X. Wat een boer niet kent.....
En stiekem wil ik nog wel een keertje Quake 3 spelen als ik veel tussenuren heb :D.
Ken ook iemand met de MacBook en ik moet zeggen vind hem wel mooi echt appealing nee, dan ben ik toch meer iemand die houd van de zwarte zakkelijke stijl van de Acer 6292.

De XXODD, gaat iig van de baan dat gaat niks worden met die Accu en vind de HP & Acer ook mooier.

De MSI PR200 al naar gekeken alleen die zit wat meer richting de 1300 nog ip 1200 en tja, moet de grens toch ergens trekken.

Heb vandaag toevallig ook de HP gezien alleen dan ouder type tx11XX weet het nummer niet meer precies zien staan, en ik moet zeggen ziet er ook leuk uit met zo'n draai scherm alleen lijkt me toch een beetje fragiel.

Iemand misschien een linkje naar een goede review van de HP? Kan zelf namelijk niet veel vinden via notebookcheck/notebookreview/google.

gr. Jochem

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Saus schreef op woensdag 05 september 2007 @ 11:11:
[...]
Dat van die Acer is niet kloppend omdat dat vaak bij de Aspire series is (6292 is ene travelmate).
Inderdaad.
Veel info daar. MSI 262 is ook interessant. Ook Lenovo heeft het een en ander.

En waarom een tablet PC nemen als je dat niet nodig hebt? je betaalt er wel voor.

[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 05-09-2007 21:39 ]

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-01 13:21
Als je bij je Acer garantie bijkoopt (wat hardstikke goedkoop is t.o.v. andere merken) krijg je 3 jaar garantie en voorrang bij reperaties. Dit is dus zeker geen minpunt. Indien je het wilt kan je ook nog schade extra erbij nemen.

Ik ben overigens een eigenaar van een Acer Travelmate 6292 en ik ben er erg lyrisch over. Behuizing is van hoge kwaliteit. Scharnieren voelen goed aan. Zeker geen slechte keus. In het topic wat al geroepen is staan er foto's van mij en van iemand anders van deze laptop.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Philflow schreef op woensdag 05 september 2007 @ 21:38:
[...]

Inderdaad.

[...]

Veel info daar. MSI 262 is ook interessant. Ook Lenovo heeft het een en ander.

En waarom een tablet PC nemen als je dat niet nodig hebt? je betaalt er wel voor.
Tablet + School lijkt me geweldig! Aantekeningen maken en direct digitaliseren, geen papierbende maar alles op je tabletje. Lijkt mij werkelijk helemaal ideaal! Als ik de keuze had wist ik het wel!

Overigens denkt de TS dat de TL-60 veel minder sterk is, maarja 1.8GHz voor de C2D vs 2.0GHz voor de AMD, denk niet dat het heel veel verschil maakt. De C2D schijnt +- 20% sneller te zijn als zn voorganger, mn TL-52 @ 1.6GHz is gelijk aan de T2300 op 1.66GHz. Voor die 2-3% hoef je het niet te laten.

[ Voor 22% gewijzigd door GENETX op 06-09-2007 20:49 ]

• JcHm
Haa tweakers,

Heb de Acer maar gehaald en idd garantie bij gekocht;)!
Alleen ik krijg regelmatig blauw scherm? Heeft volgens mij te maken met draadloos internet in N mode werkt niet helemaal goed samen met de router.....
Ga zo windows XP er maar is op zetten en dat windows business laten voor wat het is.

Wat alleen wel vervelend is de CD zit er niet bij geleverd dus het is hopen dat ik deze er nog op krijg zodra ik WinXP er een keer op gezet heb.

In ieder geval iedereen bedankt voor hun hulp!

P.S @ Genetx heb de HP ook nog in mijn handen gehad, maar hij voelt toch niet zo solid aan als de Acer.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:55

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid#welke
Zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet gewenst in CSL :o. Dat is een reden waarom dit topic op slot gaat :).

CSL Beleid#probleem
Alleen ik krijg regelmatig blauw scherm? Heeft volgens mij te maken met draadloos internet in N mode werkt niet helemaal goed samen met de router.....
Probleemtopics/vragen horen eigenlijk ook niet in CSL thuis :o. Grote kans dat dit een driver probleem is, even zoeken naar oudere / nieuwere dus:).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.