Toon posts:

Beeldscherm valt uit tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik (behoorlijke digibeet) zit met het volgende probleem: als ik mijn computer opstart, gaat al vrij snel de monitor op zwart. De bijzonderheden:

-Meestal komt het windows xp logo even in beeld, en daarna valt de monitor uit, alsof deze geen signaal meer krijgt. De computer gaat dan ook niet verder met opstarten, maar blijft hangen.
-Als ik een andere monitor aansluit, gebeurt hetzelfde.
-Ook in veilige modus opstarten doet 'ie niet, ook dan gaat het beeld op zwart.
-Meestal is/was het zo dat ik op reset drukte als hij bleef hangen, en de tweede keer startte de computer dan wél goed op, met beeld. Zojuist heb ik 'm echter zeker 10 keer moeten resetten (maar op dit moment doet 'ie het dus wel weer).
-Ook opstarten met de monitor uitgeschakeld helpt niet.
-Na lezen van andere topics heb ik de beeldschermadapter verwijderd uit de hardwarelijst en toen opnieuw opgestart, maar ook dat helpt niet.

Iemand enig idee wat ik hieraan moet doen? Nieuwe videokaart? Mijn computer is trouwens een Celeron Coppermine, kloksnelheid 567 mhz, 192 mb.

Alvast bedankt!

• vicco101
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-07 10:16
Met welke aansluiting heb je de monitor aan de pc gekoppeld DVI of d-sub.

Verwijderd

misschien is je videokaart naar de knoppen.. heb hetzelfde gehad een tijd terug. de ene keer deed hij alles gewoon goed, en dan valt hij oppeens weer uit.. misschien dat je er effe een ander kaartje in kan stoppen en kijken of die het doet.

Verwijderd

Topicstarter
vicco101 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 13:16:
Met welke aansluiting heb je de monitor aan de pc gekoppeld DVI of d-sub.
Geen idee; beide termen zeggen me niks; hoe kan ik dat zien? :)

Edit: Wikipedia leert dat ik 'gewoon' een d-sub aansluiting heb (denk ik) ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 17:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 10:04:
Hallo allemaal,

Ik (behoorlijke digibeet) zit met het volgende probleem: als ik mijn computer opstart, gaat al vrij snel de monitor op zwart. De bijzonderheden:

-Meestal komt het windows xp logo even in beeld, en daarna valt de monitor uit, alsof deze geen signaal meer krijgt. De computer gaat dan ook niet verder met opstarten, maar blijft hangen.
-Als ik een andere monitor aansluit, gebeurt hetzelfde.
-Ook in veilige modus opstarten doet 'ie niet, ook dan gaat het beeld op zwart.
-Meestal is/was het zo dat ik op reset drukte als hij bleef hangen, en de tweede keer startte de computer dan wél goed op, met beeld. Zojuist heb ik 'm echter zeker 10 keer moeten resetten (maar op dit moment doet 'ie het dus wel weer).
-Ook opstarten met de monitor uitgeschakeld helpt niet.
-Na lezen van andere topics heb ik de beeldschermadapter verwijderd uit de hardwarelijst en toen opnieuw opgestart, maar ook dat helpt niet.

Iemand enig idee wat ik hieraan moet doen? Nieuwe videokaart? Mijn computer is trouwens een Celeron Coppermine, kloksnelheid 567 mhz, 192 mb.

Alvast bedankt!
Heb je misschien nieuwe drivers geinstalleerd? Moet je weer terug gaan naar de ouden dmv opstarten in veilige modus.