[Muis]Laser VS Optisch

Pagina: 1
Acties:
  • 692 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:21
Er zal vast wel een topic over zijn geweest, maar ik krijg hem niet terug gevonden.

Ik ben aan het twijfelen tussen de:

- Microsoft Laser Mouse 6000

- Microsoft Intelli Explorer

De prijzen van deze muizen zijn hetzelfde, ik kan ze niet uittesten omdat ik ze via een webshop bestel, maar het grootste verschil tussen deze muizen is dat de ene met laser werkt en de ander met optisch, nu is mijn vraag werkt de laser nu beter op tafels waar een optische muis wel eens wil haperen? Of is nu het enigste verschil dat de laser muis gewoon preciezer is?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

Een groot verschil is inderdaad dat een lasermuis het wel doet op witte ondergronden en glas, terwijl dat met een optische muis een ramp is. En je kan er vanuit gaan dat de lasermuis ook een wat hogere DPI heeft, maar of dat voor jou belangrijk is, is een tweede.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het lastige is dat zonder uit te testen moeilijk te zeggen is welke op *jouw* tafels beter zal werken. Als er iets roodachtigs in zit is een laser veel beter, maar ik merk soms problemen op blauw bij mijn Logitech lasermuis. Puur gokkend zou ik zeggen dat lasers het doorgaans beter doen, maar kan best zijn dat jij gewoon pech hebt...

Oslik blyat! Oslik!