audigy 2 digital out gebruiken ?

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MajinChaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-04-2025
sinds vandaag een trotse bezitter van de creative GD580. Wat een top geluid uit de xbox360 en PS3..

ik heb alleen 1 probleem, op dit moment is mijn pc verbonden via analoog (witte, rode tulpstekkers) alleen ik wil de pc ook digital aansluiten.
als ik goed begrepen heb zou ik dus 2 mogelijkheden hebben en dat is via coax of via optical. Via optical kan niet meer omdat 360 al daarop zit dus coax zou een oplossing kunnen zijn. alleen mijn audigy 2 heeft deze poorten :

Afbeeldingslocatie: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Doc/images/c00059777.jpg

Bij poort nummer 1 staat digital out, kan ik via deze poort een kabel naar de coax aansluiten op mijn GD580 ?? als niet mogelijk is, welke manier is dan het beste?

Tia !! ~~

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-02 20:29
Via Coax moet te doen zijn, je hebt als het goed is een kabeltje erbij gekregen met een oranje stekker die de aansluiting omvormt naar een tulp aansluiting waar je je coax kabel op kan aansluiten, werkt perfect, wel even bij het AudioHQ instellen dat hij de digitale uitgang moet gebruiken :).

[ Voor 35% gewijzigd door JorisTheWise op 05-09-2007 10:54 ]

• MajinChaos
jorisandkaylas schreef op woensdag 05 september 2007 @ 10:53:
Via Coax moet te doen zijn, je hebt als het goed is een kabeltje erbij gekregen met een oranje stekker die de aansluiting omvormt naar een tulp aansluiting waar je je coax kabel op kan aansluiten, werkt perfect, wel even bij het AudioHQ instellen dat hij de digitale uitgang moet gebruiken :).
hi,
ik heb alleen deze kabel nog over :

http://img261.imageshack.us/img261/5791/04092007101eq7.jpg

dit is dan een coax to coax ?

Ik zou dus een kabel moeten aanschaffen van coax naar een 3.5 mm plug ?

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 05-09-2007 19:36 . Reden: Maak aub het plaatje wat kleiner!!! ]

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-02 09:15
Je hebt een digital i/o module nodig. Deze is te koop op de creative site (alleen niet op de nederlandse versie).
Afbeeldingslocatie: http://images.creative.com/iss/images/products/headers/prod1780_hdr_1_6_1.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Invisible_man op 05-09-2007 12:35 ]

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Uitgang nr 7 is volgens mij een speciale aansluiting van creative waarmee waarmee je digitaal 5.1 PCM geluid kan krijgen. Het probleem is alleen dat creative speakerssets tegenwoordig niet meer zo'n ingang hebben. Dit zou je eens moeten checken.

Dat is (was) de perfecte oplossing voor surround sound. Veel beter dan dolby digital of dts!

[ Voor 16% gewijzigd door Slogra op 05-09-2007 13:41 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je zoekt gewoon een 3,5mm minijack naar twee keer RCA (euro ofzo bij de Handyman). Vervolgens kun je de kabel die je hebt in de witte of rode ingang doen, één van de twee zal het digitale signaal doorgeven.
Slogra schreef op woensdag 05 september 2007 @ 13:37:
Uitgang nr 7 is volgens mij een speciale aansluiting van creative waarmee waarmee je digitaal 5.1 PCM geluid kan krijgen. Het probleem is alleen dat creative speakerssets tegenwoordig niet meer zo'n ingang hebben. Dit zou je eens moeten checken.

Dat is (was) de perfecte oplossing voor surround sound. Veel beter dan dolby digital of dts!
Uitgang 7 is FireWire :X , en 5.1 PCM sound haalt het bij lange na niet bij échte Dolby Digital of (vooral) DTS bronnen. :/

[ Voor 58% gewijzigd door Exorcist op 05-09-2007 13:57 ]

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 16:58

Jag

Dat 5.1 PCM out, is gewoon 3 maal een stereo pcm verbinding. Best aardig bedacht, maar er is bijna niks dat daar mee overweg kan, alleen maar Creative speaker setjes (die Megaworks dingen geloof ik). Het is niet slechter dan Dolby Digital ofzo, het is gewoon een manier om lossless en digitaal 6 kanalen audio over te brengen, helemaal niks mis mee :).

Maar goed, je kan idd gewoon een tulp naar twee maal rca/tulp kabel gebruiken, waarschijnlijk heb je die nu al gebruik om het analoog aan te sluiten. Je steekt dan de minijack in de digitale uitgang en de witte tulp in de coax digitale ingang op je Creative GD580. En dan moet je in de surround mixer instellen dat je digital only wilt (anders doet ie ut niet).

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-02 09:15
Jag schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:22:
Dat 5.1 PCM out, is gewoon 3 maal een stereo pcm verbinding. Best aardig bedacht, maar er is bijna niks dat daar mee overweg kan, alleen maar Creative speaker setjes (die Megaworks dingen geloof ik). Het is niet slechter dan Dolby Digital ofzo, het is gewoon een manier om lossless en digitaal 6 kanalen audio over te brengen, helemaal niks mis mee :).

Maar goed, je kan idd gewoon een tulp naar twee maal rca/tulp kabel gebruiken, waarschijnlijk heb je die nu al gebruik om het analoog aan te sluiten. Je steekt dan de minijack in de digitale uitgang en de witte tulp in de coax digitale ingang op je Creative GD580. En dan moet je in de surround mixer instellen dat je digital only wilt (anders doet ie ut niet).
Ik weet niet of dat gaat werken, het stekkertje dat op mijn i/o module zit heeft namelijk 4 contactjes, het standaard jack-stereoplugje maar 3.

Verwijderd

Gewoon de kabel gebruiken die je nu voor stereo in gebruik heb.
Je kan gewoon de jack stereoplug in de digital out steken. En bij de receiver sluit je de witte tulp aan op de digitale coax. Dan zou het moeten werken. Tenminste het lukte wel bij mijn audigy 4.

• Jag

Jag

Invisible_man schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:51:
[...]

Ik weet niet of dat gaat werken, het stekkertje dat op mijn i/o module zit heeft namelijk 4 contactjes, het standaard jack-stereoplugje maar 3.
Ja dat werkt wel hoor. Het is idd een 4 polige aansluiting, maar je hebt er maar 2 nodig. Dus zelfs een mono minijack zou werken.
We hebben hier in huis twee computers op deze manier aangesloten (met een stereo minijack), eentje met een Audigy en eentje met een Live.

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-02 13:09
Bedoelen jullie zo een kabeltje zoals hieronder ? Ik heb namelijk ook zo een Audigiy 2 , in combinatie met een Logitech Z-5450 Wireless speakers. Kan ik deze dan ook met onderstaand kabeltje digitaal aansluiten ipv die 3 kleuren kabels van Creative ?

Afbeeldingslocatie: http://download.dasdan.be/forum/acer9814/geluidinstellen/minijack_cable.jpg

Mijn Specs

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-02 20:29
Ik doelde meer op deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.spacedmirror.eu/fotos/kabeltje.jpg

Daar steek je dan namelijk weer je Coax kabel in en dan heb je gewoon Dolby Digital en DTS geluid. Werkt perfect met de getoonde decoder van Creative (gebruik hem zelf ook op die manier).

[ Voor 53% gewijzigd door JorisTheWise op 05-09-2007 16:29 ]

• Jag

Jag

-GF-Annihilator schreef op woensdag 05 september 2007 @ 15:39:
Bedoelen jullie zo een kabeltje zoals hieronder ? Ik heb namelijk ook zo een Audigiy 2 , in combinatie met een Logitech Z-5450 Wireless speakers. Kan ik deze dan ook met onderstaand kabeltje digitaal aansluiten ipv die 3 kleuren kabels van Creative ?

[afbeelding]
Ja dat kan en zou ik ook zeker doen. Hier staat uitgelegd hoe je ervoor zorgt dat AC3 en DTS signalen van films via de SPDIF uit gaan. En de post erboven staat welke codecs je het beste kan gebruiken. Veel succes.

• MajinChaos
jorisandkaylas schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:28:
Ik doelde meer op deze:

[afbeelding]

Daar steek je dan namelijk weer je Coax kabel in en dan heb je gewoon Dolby Digital en DTS geluid. Werkt perfect met de getoonde decoder van Creative (gebruik hem zelf ook op die manier).
Hmmm, dit kabeltje zat er bij mij niet bij, even kijken waar ik em dan kan aanschaffen. Thx voor de hulp allemaal !!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Uitgang 7 is FireWire :X , en 5.1 PCM sound haalt het bij lange na niet bij échte Dolby Digital of (vooral) DTS bronnen. :/
ok, jammer dat het niet die speciale creative uitgang is. PCM 5.1 blijft natuurlijk wel veel beter dan DD of DTS 5.1, immers DD en DTS zijn lossy (zoiets als mp3 maar dat met 6 kanalen) integenstelling tot pcm wat lossless is.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

ach beter beter. Het is maar net wat je je in je hoofd haalt. Zie hierboven. Ik weet zeker dat die peson DD en DTS beter vindt klinken omdat hij in de verondersteling is dat dat echt beter is.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-02 13:09
Ik heb net zo'n kabeltje ( 2.5mm jack --> 2xtulp, rood , wit, foto hierboven gepost ) van mijn audigy2 digital out , naar mijn coax input van mijn Z-5450 geconnecteerd. De display van mijn Control unit zegt nu Input COAX , maar ik krijg er enkel stereo uit. In mijn Surround mixer staat Digital out only aan en mijn speakers staan op 5.1.

Heb ik hier nu iets gemist , of verkeerd begrepen , maar zou dit dan geen 5.1 moeten kunnen uitsturen dan? ( Met games zoals Quake 4, Fear , Biochock enz... )

Mijn Specs

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

aar mijn coax input van mijn Z-5450 geconnecteerd
Welke van de twee heb je aangesloten dan?

Of heb je (ze alletwee) op een stereo input aangesloten? Dan zou ik even handleiding bekijken :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-02 12:11

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

-GF-Annihilator schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:26:
Ik heb net zo'n kabeltje ( 2.5mm jack --> 2xtulp, rood , wit, foto hierboven gepost ) van mijn audigy2 digital out , naar mijn coax input van mijn Z-5450 geconnecteerd. De display van mijn Control unit zegt nu Input COAX , maar ik krijg er enkel stereo uit. In mijn Surround mixer staat Digital out only aan en mijn speakers staan op 5.1.

Heb ik hier nu iets gemist , of verkeerd begrepen , maar zou dit dan geen 5.1 moeten kunnen uitsturen dan? ( Met games zoals Quake 4, Fear , Biochock enz... )
nee met games heb je geen 5.1 alleen met films welke je dan via spdif kan stuuren naar je surround set als deze een decoder hiervoor heeft anders.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Digital out is precies wat het zegt, bron moet dus DD of DTS zijn wil hij het doorgeven. Heb je een DVD geprobeerd en herkend de speakerset het geluidsspoor dan? Al de rest is stereo, tenzij je het softwarematig encodeert. Voor games heb je dus of analoge verbindingen nodig of een geluidskaart die DDLive of vergelijkbaar aankan (on-the-fly DD encoden).
Pagina: 1