P60 @ ...

Pagina: 1
Acties:

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Nou ik ga ook maar eens mijn P60 wat proberen op te voeren. Stukje bij beetje wil ik er iets beters van maken. Eerste (simpele) verbetering was een vervanging van mijn videokaart. Die vond ik echt te weining (1MB).

Ik heb alleen nog nul komma nul ervaring met OC-en.
Hoever zou ik met een P60 moeten kunnen komen? En is het uberhaupt mogelijk om een P60 wat op te voeren.

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
nou, erm...
ik heb er geen verstand van (van p60's dan he :))
maar stel dat je een snelheidswinst van 100% zou halen, dan heb je nog maar een p120....heb je nog niks!

imho.

Verwijderd

Hangt van je moederbord af. Verwacht niks bijzonders.

Ik denk dat 66 wel te halen is, misschien 75 ook nog wel. Veel meer zit er vrees ik al niet in.

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Ik had ook zeker geen superwinst verwacht maar ben gewoon benieuwd wat ik eruit _kan_ halen. Ik heb het apparaat gekregen en wil gewoon weer eens 'zonder' risico wat gaan sleutelen.

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:09

Wildfire

Joy to the world!

Wat is eigenlijk het nut van het overclocken van een P60??? M.a.w., wat wil je gaan doen met die PC? Je tekstverwerker zal er wel niet sneller van worden hoor... ;)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Voor nog geen 1000 piek heb je een duron+mobo+videokaart+geluidskaart (als je de randapparatuur niet te duur maakt)

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Ik heb ook geen idee wat het nut zal zijn voor applicatie e.d. (ik ga er een Linux server van maken) het enige nut wat het heeft is dat ik er weer ietsie wijzer van word ;)

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
p60 en p66 zijn socket 4 cpu's. p75 en sneller zijn socket 5 cpu's. Met een beetje geluk krijg je 'em op 66 MHz maar iets snellers wordt echt niet ondersteund. Hij heeft geen multiplier, en mobo's met 75 MHz bestonden toen echt nog niet.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Het hangt sterk af van de kwaliteit van je P60 en van je mobo.

Ik heb bijv. een Compaq gehad, (een deskpro) en die mobo's waren van alle deskpro's hetzelfde ... Met de jumpersettings kon je niet zozeer een multiplier instellen, maar je moest aangeven wat voor pro er in zat...

Nou de compaq mobo's van toen liepen tot de 120Mhz, maar dat lukte bij mij niet... ik heb 100Mhyz gehaald.... (moet je wel de standaard heatsink vervangen)....

Verwijderd

Daarnaast, die 60 en 66 CPU's worden al op hun eigen snelheid behoorlijk heet. Typisch geen overklokmateriaal. Je zou beter af zijn met een 75 of beter.

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Goed, voor de winst moet ik het niet doen. Maar misschien alleen maar om iets te knutselen te hebben ;)

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:26
Bovendien worden die dingen al enorm heet op hun 5 volt ;).

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zondag 11 februari 2001 12:57 schreef worst het volgende:
Daarnaast, die 60 en 66 CPU's worden al op hun eigen snelheid behoorlijk heet. Typisch geen overklokmateriaal. Je zou beter af zijn met een 75 of beter.
Ik heb hier ook nog een P75 liggen en een mobo waar hij op kan die best hoog kan...
Als ik mijn Alpha heb ga ik wel even kijk hoe hoog ik ermee kom :P

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Pentium 60 en 66 kennen geen multiplier, De Processors draaien op de snelheid van de bus, pas vanaf de Pentium 75 (50x1,5) zijn er multipliers ingevoerd... ik zelf nog een een P60 liggen maar dat ding is op geen mogelijk sneller te krijgen...

By each crime and every kindness, we birth our future

• BrZ

BrZ

Op zondag 11 februari 2001 15:20 schreef Freggel_United het volgende:
Pentium 60 en 66 kennen geen multiplier, De Processors draaien op de snelheid van de bus, pas vanaf de Pentium 75 (50x1,5) zijn er multipliers ingevoerd... ik zelf nog een een P60 liggen maar dat ding is op geen mogelijk sneller te krijgen...
VOlgens mij ligt dat toch echt aan je mobo hoor? toch? weet het eigenlijk niet :)

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Op zondag 11 februari 2001 15:28 schreef -BrZ- het volgende:

[..]

VOlgens mij ligt dat toch echt aan je mobo hoor? toch? weet het eigenlijk niet :)
Hoger dan 66 Mhz kan die maffe Intel chipset niet aan... bovendien, Pentium 60 en 66 zijn niet echt de moeite meer (F00F is bagger... alleen BSD draait nog een beetje fatsoenlijk op mijn P60 :))

By each crime and every kindness, we birth our future

• BrZ

BrZ

Op zondag 11 februari 2001 15:31 schreef Freggel_United het volgende:

[..]

Hoger dan 66 Mhz kan die maffe Intel chipset niet aan... bovendien, Pentium 60 en 66 zijn niet echt de moeite meer (F00F is bagger... alleen BSD draait nog een beetje fatsoenlijk op mijn P60 :))
Volgens mij is er ook niet veel meer uit te halen...
Er waren toch enorme problemen met hitte enzo??

Verwijderd

je was beter af geweest met een 100 dx4 overdrive die dingen zijn nog wel een beetje te oc'en.

wat is het merk van dat moederbordje
als je dat weet kun je misschien even zien op hun site voor het instellingen veranderen

Verwijderd

Ik zou het zo laten als je er een server gaat van maken. Waarschijnlijk is de proc passief gekoeld en als je OC't zul je er een fan moeten op plaatsen. Dus meer lawaai en meer verbruik voor iets dat je toch niet merkt.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ik had 5 jaar geleden mijn p60 overclocked naar 66, gewoon een jumpertje op het mobo, meer keus was er niet, en ik moet zeggen dat ik niet echt veel merkte qua snelheid, misschien 1 fps meer in doom 2 ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1