Toon posts:

Probleem met videokaart (softwarematig)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn PC weer eens geformateerd (wat nog nooit problemen heeft opgeleverd), maar gisteren wou opeens de driver van m'n asus A9250 niet meer installeren.. Beetje gezocht en iemand zei: "Moet je bij hardware even de VGA uit het lijstje gooien (die icoontjes met die !!!)" dus ik gedaan, reset ik, zit ik in DOS van Asus en kom ik m'n hele destop niet meer op..

Maar weer opnieuw geformatteerd, ik weer opstarten, begin drivers te installeren, pc reset na de eerste installatie, weer DOS en kom weer niet op m'n destop..

Weet iemand wat ik moet doen? Ik kan na de installatie gewoon op m'n destop, maar zodra ik dan reset kom ik in de dos modus..

Grtz,
Desl

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:30

rimpeldinky

nani?

op een andere pc even de nieuwste driver downloaden en op een usb stickje zetten

overigens "dos van asus"? heb je niet gewoon de cd er in laten zitten van asus? daar kan je van op starten om driverfloppys te maken

*burp*

Verwijderd

Topicstarter
zonder CD kom ik er ook in en niet meer uit..

Met die installatie begon het hele probleem.. Ik krijg steeds deze foutmelding:
INF-fout Video-stuurprogramma niet gevonden en na klikken op ok setup kon de installatie niet voltooien, Probeer de weergave-adapter in te stellen met een standaard VGA-stuurprogramma alvorens set-up uit te voeren.

Verwijderd

Topicstarter
Kheb nu dit ook gevonden:
Mijn eerste regel in eerste responds was echt geen overdrijving. Ik ben er zelf erg lang mee bezig geweest voordat ik van de "Geen standaard VGA driver geinstalleerd" melding af was... Dat je videokaart devices op disabled staan is ook niet het eerste waaraan je dan denkt.

Maar ik snap niet echt wat hij er mee bedoeld of hoe hij het heeft opgelost..

Verwijderd

Topicstarter
Ok het eerste probleem heb ik nu opgelost.. Ik kan de PC resetten en weer terug naar m'n destop.. Nu kan ik alleen m'n drivers nog steeds niet installeren.. Heb ik niet toevallig framework ofzo nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nog een paar keer getest, de letterlijke tekst is: "Setup kon installatie niet voltooien, Probeer de weergave adapter in te stellen met een standaard VGA-stuurprogramma alvorens Setup uit te voeren". Weet iemand wat ik dan moet doen?
Pagina: 1