Toon posts:

Netwerk werkt niet helemaal ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerkje met 3 pc's (2 keer XP (PC1 en PC2) en 1 x Vista (PC3)) via een hub. De werkgroep waarin ze zijn aangemeld heet PRIVE. Ik zie op alle drie de pc's (PC1, PC2 en PC3) de drie pc's in de werkgroep PRIVE staan.

Ik heb echter verbindingsproblemen met PC2 en PC3:

Vanaf PC1 (XP):
Ik kan op PC1 (192.168.1.12) pingen naar PC2 (192.168.1.11) , maar niet naar PC3 (192.168.1.15). Ik krijg echter geen inhoud van PC2 te zien als ik op PC2 klik. Ik krijg dan de melding "\\PC2 is niet toegankelijk. U heeft niet de juiste machtigingen...etc". Ook krijg ik geen inhoud van PC3 te zien als ik op PC3 klik. Ik krijg dan de melding "\\PC3 is niet toegankelijk. U heeft niet de juiste machtigingen...etc".

Vanaf PC2 (XP):
Ik kan op PC2 (192.168.1.11) pingen naar PC1 (192.168.1.12) , maar niet naar PC3 (192.168.1.15). Ik krijg de inhoud van PC1 te zien als ik op PC1 klik. Dat werkt dus goed.
Maar ik krijg geen inhoud van PC3 te zien als ik op PC3 klik. Ik krijg dan de melding "\\PC3 is niet toegankelijk. U heeft niet de juiste machtigingen...etc".

Vanaf PC3 (VISTA):
Ik kan op PC3 (192.168.1.15) pingen naar PC1 (192.168.1.12) en naar PC2 (192.168.1.11). Ik krijg de inhoud van PC1 te zien als ik op PC1 klik. Dat werkt dus goed.
Maar ik krijg geen inhoud van PC2 te zien als ik op PC2 klik. Ik krijg dan de melding "\\PC2 is niet toegankelijk. U heeft niet de juiste machtigingen...etc".

Kortom, ik krijg totaal geen verbinding met PC3 (ook niet met pingen) vanaf PC1 en PC2, en PC2 is wel te pingen vanaf PC1 en PC3 maar ik kom er niet op met de verkenner via PC1 en PC3. Via WinVNC kan ik wel vanaf PC2 op PC3 kijken en andersom.

Ik heb op PC2 een share aangemaakt van een directory met mp3's. En die kan ik wel bereiken met mijn NAC-HD1 mediacenter die ook aan mijn hubje hangt (inloggen met gebruikersnaam en paswoord). Dus via mijn NAC-HD1 mediacenter kan ik als enige wel PC2 bereiken (en niet met PC1 en PC3). Erg vreemd.

Ik heb op alle drie de PC's een share aangemaakt waarin ik heb aangegeven dat iedereen erop mag. Maar toch werkt mijn netwerkje dus niet. Alle firewalls staan uit. Wel hebben alle drie de PC's toegang tot internet dus dat werkt wel. Heeft iemand een idee hoe ik mijn netwerk werkend moet krijgen ?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 06:50 ]

Verwijderd

Ik heb nog geen vista (en hoop het ook niet te krijgen :P), maar ik lees net dat de vista firewall pings blocked. Je hebt firewalls uitstaan, zeg je, maar ik zou toch ff proberen om een allow rule in te kloppen in de firewall voor echo requests.

Vwb het aanmelden op elkaar: Je hebt open shares gemaakt, maar voor wie zijn die open? Wat staat er bij machtigingen en zijn die users (guest?) ook toegestaan, of misschien disabled?

Ik doe het hier anders: Maak users aan op elke machine die mogen aanmelden daarop, met zelfde login en pass als op andere machines binnen je locale netwerk. Als ze nooit lokaal aanmelden op die pc kost dat 20 mb (xp) ruimte voor dat profiel.