Toon posts:

Witte waas op monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 1.058 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een probleem dat ik al eerder met dezelfde monitor heb gehad en toen is het na een tijdje vanzelf weggegaan, maar ik wil toch weten wat er aan de hand is. Af en toe komt er namelijk een witte waas over mijn scherm die langzaam aan uitbreidt. Als ik het lang genoeg door laat gaan wordt op een gegeven moment mijn hele scherm wit. Het lijkt alleen te gebeuren bij applicatie's met een donkere achtergrond, zoals bijvoorbeeld een website met donkere achtergrond of een spelletje waar de omgeving wat donkerder is. Zodra ik dan weer op een website met een lichte achtergrond klik of terug naar bureaublad ga is het effect weg. Het probleem is dat ik niet kan testen of het aan het beeldscherm ligt want ik heb geen extra. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Het is overigens een redelijk nieuw LCD-scherm.

Als ik 'brightness' onder mijn videokaart opties omhoog schroef is het effect weg, als ik hetzelfde doe met de monitor zelf heeft het geen effect. Betekent dit dat het aan de videokaart ligt?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
- Check of vga-kabel aan beide kanten goed aangesloten zit.
- Probeer een andere videokaart of crt _monitor eens (te lenen).
- Geef eens een klap boven op je monitor als het gebeurd, dit deed bij mij rare dingen doen verdwijnen.

• vicco101
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
Klinkt als een issue met drivers:
Welke drivers/videokaart gebruik je.
Welk moederbord/chipset gebruik je en wat zijn de driver versies die je hiervoor gebruikt.