DevTrack...

Pagina: 1
Acties:

• rogierslag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik heb het idee dat de Devtrack niet altijd helemaal bijgehouden wordt. Zo staan er heel erg veel oude bugs nog op new ipv closed, fixed of enige andere status. Zo heb je als submitter geen idee wat nou eigenlijk de reden is voor het niet oplossen van je bug. Dit zorgt er weer voor dat je minder snel geneigd bent een nieuwe bug toe te voegen.

Verder heb je geen idee op welke termijn iemand naar je suggestie kijkt, wat niet echt geweldig overkomt. Het is prettig als er ergens een regeltje staat dat er gemiddeld binnen één week naar de melding gekeken zal worden.

Tenslotte, waarom heb je nog een apart account nodig voor de Devtrack? Het lijkt me dat je zo de Mantis tabellen kan synchrosiseren met jullie eigen tabellen (evt aliassen), want nou is de drempel tot het melden van bugs nogal hoog. We zitten nou op 2 accounts voor Tweakers ipv de eerdere drie (waarvoor hulde!). Maar een echte bezoekersvriendelijke site kenmerkt zich door één login (Vergelijk met Google Accounts, een account voor alle Google Services)

Dit waren mijn opmerkingen met betrekking tot de Devtrack. Hopelijk hebben jullie er iets aan

[ Voor 15% gewijzigd door rogierslag op 05-09-2007 00:22 . Reden: spelfouten, een hoop! ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

rogierslag schreef op woensdag 05 september 2007 @ 00:20:
Ik heb het idee dat de Devtrack niet altidj helemal bijgehouden wordt. Zo staan er heel erg veel oude bugs nog op new ipv closed, fixed of enige andere status.
Geloof me, er worden nog elke dag bugs opgelost die via devtrack zijn gemeldt :)
Verder heb je geen idee op welke termijn iemand naar je suggestie kijkt, wat niet echt geweldig overkomt.
Dat is zo omdat we bijna nooit een planning op kunnen geven van wanneer een bug opgelost wordt, maar uiteindelijk wordt naar elke bug gekeken, sommigen hebben alleen meer prioriteit
Tenslotte, waarom heb je nog een apart account nodig voor de Devtrack. Het lijkt me dat je zo de Mantis tabellen kan synchrosiseren met jullie eigen tabellen (evt aliassen), want nou is de drempel tot het melden van bugs nogal hoog. We zitten nou op 2 accounts voor Tweakers ipv de eerdere drie (waarvoor hulde!). Maar een echte bezoekersvriendelijke site kenmerkt zich door één login (Vergelijk met Google Accounts, een account voor alle Google Services)
Google heeft ook al hun systemen zelf ontwikkeld, i.t.t. wij waar we een aantal producten aan elkaar knopen ;)
Ik heb er wel eens naar gekeken, maar Mantis biedt er i.i.g. zelf geen (gratis) ondersteuning voor. Wederom zo'n plan waar we geen tijdstip aan kunnen hangen m.b.t. de oplossing ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• rogierslag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
moto-moi schreef op woensdag 05 september 2007 @ 00:22:
[...]

Geloof me, er worden nog elke dag bugs opgelost die via devtrack zijn gemeldt :)
Maar in ieder geval horen de bugs op de status acknowledged gezet te worden als ze bekend zijn of iets dergelijks. De status new lijkt meer op "hebben we nog niet aangeklikt".
[...]

Dat is zo omdat we bijna nooit een planning op kunnen geven van wanneer een bug opgelost wordt, maar uiteindelijk wordt naar elke bug gekeken, sommigen hebben alleen meer prioriteit.
Hetzelfde, als binnen een week de status bijvoorbeeld al is veranderd naar acknowledged of iets ander wat meer van toepassing is heb je in ieder geval het idee dat er iets mee gebeurd. Ook al is die dan niet opgelost.
moto-moi schreef op woensdag 05 september 2007 @ 00:22:[...]

Google heeft ook al hun systemen zelf ontwikkeld, i.t.t. wij waar we een aantal producten aan elkaar knopen ;)
Ik heb er wel eens naar gekeken, maar Mantis biedt er i.i.g. zelf geen (gratis) ondersteuning voor. Wederom zo'n plan waar we geen tijdstip aan kunnen hangen m.b.t. de oplossing ;)
Hopelijk kan uiteindelijk ook een .plan worden gemaakt waarin deze fusie aangekondigd wordt :p. Met React is het ook gelukt (over een iets langere termijn, dat wel ;) ). Ik zou het in ieder geval prettig vinden. Maar ik kan in ieder geval niet zien hoeveel werk het is, maar puur voor de bezoekersvriendelijkheid is het beter. Maar hoe het een en ander technisch in elkaar steekt kunnen alleen jullie over oordelen (en op dat oordeel wil ik best vertrouwen)

bedankt iig voor de ontzettend snelle reactie

[ Voor 0% gewijzigd door rogierslag op 05-09-2007 00:35 . Reden: smiley niet goed geparset ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
rogierslag schreef op woensdag 05 september 2007 @ 00:33:
[...]

Maar in ieder geval horen de bugs op de status acknowledged gezet te worden als ze bekend zijn of iets dergelijks. De status new lijkt meer op "hebben we nog niet aangeklikt".
Weet niet hoe jij acknowledged ziet, maar in mijn bugsysteem wordt acknowledged alleen gebruikt als iemand het heeft kunnen reproduceren. New is gewoon nieuw, dit kan betekenen dat het echt nieuw is of dat er gewoon nog geen devver serieus naar gekeken heeft ( dus er kan wel iemand naar gekeken hebben, maar het heeft zo'n lage prioriteit / ligt zo ver buiten het standaardgebied van deze devver dat het geen statusverandering nodig heeft )
Bij ons is het dan ook gebruikelijker om alles op new te laten staan als er nog geen actie op ondernomen is, en ook geen directe actie op ondernomen gaat worden. Dus iemand kan het wel gezien hebben, maar gewoon 100 andere dingen hebben waar hij wel mee bezig is. Dan verdient het op dat moment toch nog geen statusverandering, er gebeurt de 1e tijd nog niets mee, in geval van een bug is het ook alleen nog maar een melding, het is nog niet gereproduceerd, oplossing is al helemaal nog niet in beeld.
[...]

Hetzelfde, als binnen een week de status bijvoorbeeld al is veranderd naar acknowledged of iets ander wat meer van toepassing is heb je in ieder geval het idee dat er iets mee gebeurd. Ook al is die dan niet opgelost.
En dan heb je het idee dat er iets mee gebeurd is, dan gaan er weer anderen vragen wanneer er iets mee gaat gebeuren / wanneer het opgelost is. Nee huidige manier klinkt mij wel goed in de oren.
[...]

Hopelijk kan uiteindelijk ook een .plan worden gemaakt waarin deze fusie aangekondigd wordt :p. Met React is het ook gelukt (over een iets langere termijn, dat wel ;) ). Ik zou het in ieder geval prettig vinden. Maar ik kan in ieder geval niet zien hoeveel werk het is, maar puur voor de bezoekersvriendelijkheid is het beter.
En dit is nu net een puntje wat imho echt 0,0 prioriteit zou hebben, het zou leuk zijn als er voor de rest geen openstaande bugs meer zijn, maar zolang er nog andere bugs openstaan zie ik er geen direct nut van. Het is nou niet alsof 40% vd bezoekers van tweakers.net bij hetzelfde account opeens allerlei bugs gaat melden ( en dan wordt het alleen nog maar voller met bugs die op new staan )

Btw anders moet je even bij filters aangeven : hide status resolved, dan houd je nog maar 4 pagina's over. Met echt onopgeloste dingen.
[...]

Misschien een hint. Mantis kan wel redelijk overweg met ldap, of andere mogelijkheid zou zijn alleen de wachtwoordverificatie te doen via react. Heb ik bij ons bedrijf ook gedaan, daar hoeft iemand alleen maar zich 1x aan te melden zodat de gebruikersnaam in mantis bekend is, wachtwoordverificatie vind plaats via een ander systeem. Dus aanmeld mailtje wat de mensen krijgen is dan ook : U kunt nu inloggen met standaard login-naam en wachtwoord.

[ Voor 24% gewijzigd door Gomez12 op 05-09-2007 01:07 ]