Openen HP E-PC

Pagina: 1
Acties:

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-02 16:24

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
De PC van m'n schoonzus begint het langzaam te begeven. Om de zoveel tijd valt hij zonder reden uit. Nou denk ik persoonlijk dat dat wel eens een hitteprobleem zou kunnen zijn dus ik denk, effe schoonmaken dat ding...

Het gaat hier om een HP E-PC C10 (P4266A). Een mooi klein en stil PCtje. Nadeel is alleen dat ik dat ding met geen mogelijkheid open krijg. Ik krijg nog net de harddisk verwijdert maar verder kom ik niet.

Via Google is een service manual te vinden en zelfs een Technical Reference Manual maar beiden gaan ze niet verder op het openmaken van de PC zelf in. In de TechRef staat alleen dat de PC uit verschillende modules bestaat (toetsenbord, harddisk, main unit, voeding en muis) maar daar wordt je ook niet wijzer van.
Ook de GoT search levert niet veel op. 1 persoon die eerder zo'n ding gehad heeft en hem blijkbaar wel uit elkaar kreeg, te lezen aan zijn post :)

Het rare is dat als je het geheugen wilt vervangen, je de PC toch echt verder uit elkaar moet halen. Ik kan me dus niet voorstellen dat er nergens een handleiding te vinden is om dit ding open te krijgen. Maar hij ontgaat mij volledig :(

Heeft er hier iemand ervaring met dat ding? Hoe krijg ik in des hemels namen dat ding open zonder dat ik hem dusdanig beschadig dat hij daarna niet meer in elkaar te zetten is?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb wel veel ervaring met dat ding, maar weet niet meer zeker hoe je hem openkrijgt. Er staat me bij dat je wel de sleutel achterop om moet draaien om de case te openen.
Maar, ik weet wel, dat de C10 op den duur last krijg van spontaan uitvallen. Dit kan twee oorzaken hebben :

- De adapter is niet goed meer
- Het moederbord is kapot (en dit gebeurt veel vaker)

Ik denk dus niet dat het veel nut heeft deze open te maken, de PIIItjes erin worden ook echt niet warm.

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Exorcist schreef op woensdag 05 september 2007 @ 19:29:
Ik heb wel veel ervaring met dat ding, maar weet niet meer zeker hoe je hem openkrijgt. Er staat me bij dat je wel de sleutel achterop om moet draaien om de case te openen.
Die sleutel achterop houd helaas alleen het compartiment van de harde schijf dicht. De rest van de case heeft hij (zo te zien) geen invloed op.
Maar, ik weet wel, dat de C10 op den duur last krijg van spontaan uitvallen. Dit kan twee oorzaken hebben :
- De adapter is niet goed meer
- Het moederbord is kapot (en dit gebeurt veel vaker)
Ik denk dus niet dat het veel nut heeft deze open te maken, de PIIItjes erin worden ook echt niet warm.
Bah, daar zou ik niet blij van gaan worden... Zo'n voeding is nog wel te regelen maar als dat moederbord aan gort is is het einde verhaal. Maar ja, dat ding is waarschijnlijk zo'n jaar of 7/8 oud dus ik kan er niet al te veel meer van verwachten :)

Toch wil ik hem, zelfs dan, van binnen zien. Niet meer tips om hem open te krijgen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

als het inderdaad de C10 is zoals ik 'm ken moet dat toch niet echt te ingewikkeld zijn ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.alt-92.net/zooi/epc-c10.jpg

Die hebben naast de cover een wat lastig maar niet onmogelijk klik-schuif-systeem waarmee je de kunststof behuizing kan verwijderen.
Ik heb er hier twee van gehad, was altijd even pielen maar uiteindelijk was de topcover er altijd wel af te krijgen (en weer terug erop, minstens zo belangrijk :P )

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

alt-92 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:25:
als het inderdaad de C10 is zoals ik 'm ken moet dat toch niet echt te ingewikkeld zijn ;)

[afbeelding]

Die hebben naast de cover een wat lastig maar niet onmogelijk klik-schuif-systeem waarmee je de kunststof behuizing kan verwijderen.
Ik heb er hier twee van gehad, was altijd even pielen maar uiteindelijk was de topcover er altijd wel af te krijgen (en weer terug erop, minstens zo belangrijk :P )
Ohhh ja inderdaad, je moest hem eraf schuiven :o , vind het zulke ondingen. Had gehoopt nooit meer images tegen te komen van die apparaten, dus bedankt. :>

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
alt-92 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:25:
That's the one!
Ik heb geprobeert te klikken en te schuiven maar volgens mij heb ik de verkeerde klik en de verkeerde schuif te pakken..... Waar moet ik klikken en wat moet ik schuiven?

• twiks
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01 12:50

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Dank u dank u!
De truuk is dus om niet te proberen subtiel te zijn. Nadat ik een beetje geschud had met het systeem "plopte" het in eens uit zijn kastje.

Kun je me vertellen hoe je deze gevonden hebt? Lijkt me dat ik die site met mijn google acties ook gewoon had moeten vinden maar blijkbaar heb ik niet de juiste termen gebruikt.

• twiks
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01 12:50
Ehhhh, dat weet ik niet meer. Na heel lang zoeken, dat is wel zeker.

Overigens gebrtuik ik de E-PC als fileserver. Weinig verbruik (<35 Watt totaal), klein, stil, en snel genoeg. Gewoon even Debian met Samba er op gezet. Geen toetsenbord, monitor,etc. Uitzetten door even in te loggen, aanzetten met Wake-on-lan.

Het is alleen jammer dat de fan het niet zo leuk vindt dat de pc 24/7 aanstaat. Die begint nu teveel lawaai te maken. Misschien moet ik 'm maar eens vervangen door een stil exemplaar. Een koelere harddisk zou ook wel helpen: er zit nu een zeer stille Seagate Barracuda in, maar die is 7200 rpm en voelt warm aan in de kleine behuizing. Misschien moet ik die maar eens vervangen door een 5400 examplaar. Ik weet nog niet welke.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

twiks schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 13:20:
Misschien moet ik die maar eens vervangen door een 5400 examplaar. Ik weet nog niet welke.
offtopic:
Samsung HDDs zijn stil en koel, ook met 7200 rpm. Misschien een handig alternatief?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1