Ik had eerst een AMD K6-2 / 400. Heb deze vervangen met een AMD K6-2+ / 550. Ik lees tot mijn grote verbazing op de AMD site dat de plus+ speciaal voor laptops is. Maar ja hij zit gewoon in een miniflat. Kan dit kwaad? Hij draait nu 3e dagen non-stop... Geen verder probbies behalve dat het een stuk warmer in de flat is...
Waar heb je deze processor gekocht?
Powered by Solarfrontier 3060 Wp
Hmmm, nee, maar je hebt wel een BIOS update nodig, om volledig van de mogelijkheden van de "+" gebruik te maken (interne cache en zo). Anders presteert ie gelijkwaardig aan een gewone K6-2
Ik heb deze processor bij RGcomputers gekocht. Inderdaad heb ik gelezen dat er een update voor BIOS nodig is maar niet noodzakelijk. Welke functionaliteit is er dan extra? Zijn de prestaties dan op dit moment hetzelfde als dat met die van 400 Mhz?
weet je zeker dat jij een + versie hebt? Hij staat niet bij rgcomputers op de site?
Wat voor een moederboard heb je? En op wat voor een voltage en multiplier staat de processor ingesteld?
Ik zoek er namelijk ook nog een.
Wat voor een moederboard heb je? En op wat voor een voltage en multiplier staat de processor ingesteld?
Ik zoek er namelijk ook nog een.
Inderdaad hij staat niet op de site van RGcomputers, en het stond ook niet op de factuur. Maar het staat echt wel op de CPU.
De multiplier staat op 5.5 en het moederplaat is een OEM van Compaq...
Verwijderd
wat pakkerd ook al zei wekkel wat zijn daar de voordelen van ik heb wel de 1 na laatste bios op mn mobo staan en er komt met een paar dagen een k6-3+ op.
Is het lang geleden dat je die K6-2 bij RGcomputers hebt gehaald
Verwijderd
Laat me raden, 5190 ??Op zondag 11 februari 2001 13:14 schreef pakkard het volgende:
Wij hebben ook een k6-2 400, 550 zou misschien ook wel een leuke update zijn voor mij, wat kost ie ongeveer ??
MXL: Afgelopen vrijdag 9-2 heb ik 'em in ontvangst mogen nemen voor de prijs van 154,- incl btw + 17,75 verzendkosten.
En het is een uitgebouwde 5190 Tha_Roeltje!
En het is een uitgebouwde 5190 Tha_Roeltje!
Oh nee, een 5190, mijn god. Haal in ieder geval bij http://www.heise.de/ct/ftp het programma setk6.zip op en zet dit programma in je opstarten folder met de standaard windows opstart regel, die je in de readme.txt gedocumenteerd ziet.... Dit programma zet Write Combining aan, want op een 5190 wordt deze feature niet ondersteund door de BIOS (Zeer slecht, zit standaard op een K6-2!!!!). Het scheelt weer wat in 3D toepassingen. Je zal geen geschikte BIOS update vinden voor een K6-2+ voor een Compaq 5190 mama plankie, wat overigens een met video geintegreerde VIA MVP3 chipset heeft.. Gare ATi Rage LT Pro 8 Mb aan boord. Zelfs een bejaarde Riva 128 is 2,5 keer zo snel.....
Hmmmm, als je echt USE wilt maken van die "+" zou ik toch maar eens een Asus P5a mamaplankie gaan zoeken, die heeft wel een BIOS versie available voor een "+"...:)
Hmmmm, als je echt USE wilt maken van die "+" zou ik toch maar eens een Asus P5a mamaplankie gaan zoeken, die heeft wel een BIOS versie available voor een "+"...:)
Ik heb 'em van een andere site... want die url die jij gaf kreeg ik niet te pakken. Ik heb het progje bekeken en de txt file. Kan het wel werken onder Win2K Profesional?
Verwijderd
heej wekkel ik heb een p5 a-b (zelfde als a bijna) en ga er moge een k6-3 450 opdoen
helpt dat k6 speed write blblabla spul dan ook voor mij????
helpt dat k6 speed write blblabla spul dan ook voor mij????
Verwijderd
ah ik heb een ander prog gehaald en die zecht dat mn write allocation active staat voor 128 mb (zoveel ram hebt ik dus 
is dit een setting die altijd aanstaat of alleen als je dat progje aan heb (denk van nie maar ja je weet nooit)
er staat ook nog iets bij van write combineing mode die van mij staat op none je kunt ook nog kiezen voor : GEWBED of SEWBED waar is dit voor?
is dit een setting die altijd aanstaat of alleen als je dat progje aan heb (denk van nie maar ja je weet nooit)
er staat ook nog iets bij van write combineing mode die van mij staat op none je kunt ook nog kiezen voor : GEWBED of SEWBED waar is dit voor?
Waarom neem je niet een vakantiebaantje en koop je gewoon een Duron/Thunderbird op een KT7A plankje?
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Vakantiebaantje? hehe
Heb al full-time baan en je weet niet eens wat ik naast die Compaq-er heb staan! BTW is het nice om die 5190 met de spullen die hebt/er nog zijn op te krikken... 
Waar heb je dat proggie vandaan kRiTz_C???
Waar heb je dat proggie vandaan kRiTz_C???
Verwijderd
ja die andere (van die link) moest waarschijnlijk in pure-dos maar ik vond er ook 1 die alleen werkt als je een amd k6-2 of 3 + hebt dan kun je dus doen wat ik hierboven vertelde en je kunt in windows ff je multiplier aanpassen
altijd handig omdat dit door de + ondersteunt wordt (kweet niet of je bekend bent met speedstep) maar go have a look for yourself
http://msnhomepages.talkcity.com/CerfSt/kylesb/k6speed.htm
http://msnhomepages.talkcity.com/CerfSt/kylesb/k6speed.htm
Hmmm, een P5a zou toch al Write Combining aan moeten zetten in de BIOS...mits het natuurlijk wel een aardig up to date systeempie is. Als Setk6.exe (wel even in msdos prompt draaien, anders is je window meteen weg) aangeeft, dat Write combining uit staat, kan je 'm het beste even enabelen met dit programma. Scheelde bij mij behoorlijk in de 3d Mark score en van 19 fps in UT naar een dikke 30!!
Heb wel verschillende proggies/versies van SetK6 (en varianten) gebruikt.
Want de ene liet m'n compu hangen de hander gaf de mouse-pointer een mooie (duh) staart! 
Heb uiteindelijk versie 3 kunnen vinden... en ben een blij mens...
Thnx guys!
[url="http://ftp://ftp.heise.de/pub/ct/ctsi/setk6v3.zip"]ftp://ftp.heise.de/pub/ct/ctsi/setk6v3.zip[/url]
Heb uiteindelijk versie 3 kunnen vinden... en ben een blij mens...
Thnx guys!
[url="http://ftp://ftp.heise.de/pub/ct/ctsi/setk6v3.zip"]ftp://ftp.heise.de/pub/ct/ctsi/setk6v3.zip[/url]
Verwijderd
hey wekkel ik snap echt niet hoe ik nou kan zien of dat write combineing aanstaat of nie
pleaze help
pleaze help
Je moet naar je msdosprompt gaan. Wel in windows uiteraard, maar via "start" "programma's" en dan "msdos prompt", kom je bij de msdos prompt. Nu even naar de dir gaan met het programma en dan het programma draaien, de windows versie dus. In de msdos prompt blijft de informatie die het programma op het beeldscherm dumpt lekker staan, in windows floept die meteen weg. De laatste regel vermeldt of Write Combining aanstaat.
Verwijderd
ok wekkel ben nie helmaal stupid hoor 
laatste regel van je tip was genoeg geweest
wat moet er staan dan in die laatste regel zodat je weet dat het aan staat?
laatste regel van je tip was genoeg geweest
wat moet er staan dan in die laatste regel zodat je weet dat het aan staat?
Ik leg wat meer uit, dan gewoonlijk, zodat het voor jou duidelijk is (kweetniet wat je weet) en ook voor anderen die geinteresseerd zijn. Dus geen poging om je als dom te kakken te zetten.... De laatste regel meld bla bla bla Write Combining .....set ON[aanwezige geheugen] of zoiets. Anders staat er Write Combining OFF of zoiets, daar kom je wel uit..
Verwijderd
bij mij gaan de laatste 2 regels over write combining dit staat er...
1 regel:
Write Combining for LFB : MTRR0=E4800000, Size: 8.0 MB, uncacheable
2e regel zegt :
Write Combining for LFB2 : MTRR1=E4000000, Size: 8.0 MB, write combining
wat zegt dit nou dan wekkel? dat van jou is duidelijk anders! is dit van mij beter of dat van jou? in dat geval hoe verander ik dit om het beter te laten werken ???
1 regel:
Write Combining for LFB : MTRR0=E4800000, Size: 8.0 MB, uncacheable
2e regel zegt :
Write Combining for LFB2 : MTRR1=E4000000, Size: 8.0 MB, write combining
wat zegt dit nou dan wekkel? dat van jou is duidelijk anders! is dit van mij beter of dat van jou? in dat geval hoe verander ik dit om het beter te laten werken ???
Pagina: 1