Toon posts:

MS-7050 Aansluitingen....

Pagina: 1
Acties:
  • 588 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij heeft een HP DX5150 MT.
Dit is een PC met een MS-7050 moederbord.

Het moederbord blijkt defect te zijn, dus ik op zoek naar een vervanger.
Daar is bij HP alleen tegen een waanzinnig hoge prijs (3x de prijs van een bordje van bv Asus of MSI) aan te komen.
Dus wil ik een ander bord aanschaffen, de keus is gevallen op een Asus A8V-VM SE.
Nu heb ik alleen een probleem, de MS-7050 heeft alle draadjes voor reset, hdd-led etc op 1 blokje zitten. Dat blokje past uiteraard niet op het Asus bord.
Nu kan ik dat blokje wel uit elkaar halen, maar ik heb geen idee waar welk draadje voor dient.
Volgens mij is er geen standaard wat betreft de kleueren.

Heeft iemand een idee hoe ik er achter kan komen waar welk draadje waarvoor dient.
Ik heb al avonden gezocht op het net, diverse leveranciers aangeschreven maar niets en niemand kan (of wil) me helpen aan een beschrijving. Dit is het bord: http://www.fredhartog.net/fkp/Plaatjes/ms7050.jpg

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon trial and error. Heel veel mogelijkheden zijn er op zich niet :P Zo sluit ik het spul ook altijd aan. De powerknop is meerstal wel makkelijk te vinden, dus dan ben je al een heel eind. Sluit je een ledje verkeerd om aan is er niets aan de hand, het gaat niet stuk ofzo :P

Verwijderd

Als je het front van de kast haalt kan je de bekabeling wat beter volgen.
Nu opschrijven welke kleuren combinaties er per schakelaar/LED gebruikt worden.
Nieuwe connectors maken uit de bestaande of uit een oude kast de bestaande connector hergebruiken,