[nv4_disp] Na schoonmaken binnenkant pc...

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik had vanavond het idee om de binnenkant van de pc maar eens onderhanden te nemen...

Leek wel een stofnest en was te horen een de fans die ik erin heb hangen.

Ik alle stof netjes weggehaald mbv een wattenstokje en stofzuigertje.

Ik sluit alles weer aan, start de pc en nadat windows net gestart was; BSOD -> NV4_DISP...

Ik pc uitgezet, minuutje gewacht en weer geboot. Nu draait alles weer ruim 1,5 uur normaal. CPU en Mobo worden niet warm volgens Everest.

Was dit eenmalig of heb ik iets stukgemaakt? Ik neem toch aan dat als de fan op de videokaart beschadigd was geraakt, de pc nu ook al niet meer gelopen had?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Controleer eens of de beeldkaart er tegoei inzit ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Hij heeft nu de hele nacht gedraaid. Vanmorgen monitor aan; alles werkt nog steeds gewoon....

Ik zal vanavond weer ff kijken hoe de kaart erin zit. Maar ik neem aan dat alles gewoon ok is.

Jammere; deze fx5700le heeft geen sensor voor de ventilator en temperatuur wat ik kan aflezen...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zal wel toeval zijn, maak je er iig niet druk om :).

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Denk toch dat ik tijdens schoonmaken iets stuk gemaakt heb...

De pc startte vanavond niet op.
Hoorde een lange PIEP en 3 korte er achteraan...

Heb de kaart uit slot verwijderd, ventilator goed schoongeblazen met zo'n bus lucht...
Stop de kaart er weer in; BIEP.... biepbiepbiep.

Geen beeld; niets.

Later nog eens geprobeerd; allemaal strepen door beeld.

Toen de pc een half uur laten uitstaan, en nu typ ik dit bericht weer op een (raar maar waar) werkende pc.

Denk toch echt dat de kaart zijn langste tijd gehad heeft. Morgen maar eens kijken voor een goede, goedkope AGP grafische kaart...

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-12 15:35

Bravo

Second Best

Heb je met de stofzuigermond werkelijk dicht op de videokaart of andere onderdelen van de computer gezeten? Dan kan het namelijk gebeuren dat door de luchtstroming staticiteit ontstaat waardoor inderdaad onderdelen van je pc naar de knoppen kunnen gaan.
Mijn devies is ook altijd, schoonmaken met een stofzuiger kan, maar dan wel op de blaasstand, of als de kast leeg is en de hardware er dus uit is. ;)

Ioniq 6 LR Lounge 20" @ Elli Pro
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Pagina: 1