1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS
ga voor de 900 met 256mb
heb zelf ook 256mb en nog niet eens 2K erop
alleen games zal het verschil beperkt zijn ..
maar dat is net als het verschil tussen 900 en 1000, heel weinig
Ga voro de 256 mb
* Ronald blaat teveel inderdaad
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Verwijderd
Als je programma's gebruikt die weinig RAM nodig hebben is de TB1000 sneller, gebruik je programma's die veel RAM nodig hebben dan is de TB900 sneller. Klinkt al net zo logisch als het is.
Welk OS ga je gebruiken? Als het NT of 2k is 900/256 denk ik al de betere keuze, in geval 9x/ME zul je grondiger moeten kijken naar wat je met de pc wilt gaan doen.
mijn gebruik:
Veel pagina's te gelijk surfen, terwijl ik videoclip kijk en icq aan heb staan en spelletje spelen (ut Q3 HL etc etc)
1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Verwijderd
Ik draai nu WinME (vroeger 98SE). Je merkt het verschil in RAM vooral wanneer je met iets van Visual C++ werkt of JBuilder (programmeer applicaties) en met Corel of Adobe. Games laden ietjes sneller en (bij sommige spellen) schokken de eerste paar seconden niet, omdat ie normaal in de SWAP schiet. Wanneer je meer programma's tegelijk start (ik altijd ICQ + IE5.5 + Outlook 5) dan heb je ook voordeel van je RAM omdat je HDD alleen maar de apps moet laden en niet ook nog eens moet swappen enzo.
Ik weet niet of dat ook lukt met 128 MB, maar ik kan tijdens het starten van bovengenoemde appz, of tijdens het gamen gewoon op max speed (helaas nog 4x) branden op IDE zonder enige problemen. Ik had het een keer dat ik per ongeluk Quake3 2x opstartte tegelijk terwijl ik aan het branden was, cd is niet mislukt
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Van een geheugenverdubbeling heb je per definitie meer profijt als een 100MHz sneller CPU, ook al gebruik je maar weinig of geen geheugen-intensieve applicaties...
Windows zal namelijk geheugen dat het niet gebruikt als file-cache gebruiken, en dat scheelt _enorm_ veel in performance!
Een vriend van me heeft 512MB: hij kan een Word-document openen, weer afsluien, Photoshop en Excel starten en weer aflsuiten, vervolgens een UT maplist doorspelen, en als ie dan dat Word-document weer klikt dan staat het er binnen 0.1 seconde
Als ie daarna nog wat UT speelt laden de leveltjes ook in <1 seconde
Hij heeft BTW ook een U-160 SCSI schijf dus het gaat sowieso al wel snel
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
zijn er nog andere die hier een mening over hebben ?!?!?
Die 100 Mhz tweak je er makkelijk bij (als het niet meer is)
Alle proemn in n drek
Geheugen is wel erg relaxie voor internetten met veel windows open en hardcore Premiere gebruiken. In spellen merk ik geen fuck, althans qua fps. Het laden gaat wel aanzienlijk sneller, wat natuurlijk wel erg prettig is. Van een verdubbeling van RAM ga je wel meer vreugde krijgen dan een stijging van 100 Mhz, denk ik..
Ik heb zelf ook 256 en een TBird 900... het verschil tussen 256/1000 en 256/900 merk ik niet, dus ik zou besparen op je processor en voor het geheugen gaan (128 is zeker te weinig, vooral als je straks XP gaat gebruiken:9).
* Postman heeft wel eens zijn proc op 1000 gezet, maar werkte het verschil alleen in temp>:)
Verwijderd
Ik ga mee met BiobakOp zondag 11 februari 2001 14:54 schreef biobak het volgende:
weekje doorsparen en dan tbird 1000 + 256 mb