Toon posts:

PC verbonden met router maar geen internet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt: PC (win xp pro) en laptop (vista home) zijn verbonden (Pc: kable, laptop: draadloos) met een draadloze router (USRobotics). Windows geeft in beide gevallen aan dat er een verbinding en dat hier niets mis met is.
Ga ik onder XP naar "netwerkverbindingen" dan zie ik dat er een probleem is met de WAN-verbinding. Met de LAN-verbinding is niets mis. De router geraakt dus niet verbonden met het www.
De wan-verbinding probeert constant verbinding te maken maar dit mislukt altijd.
Het ledje op de router vd wan-verbinding flikkert dan ook constant.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1411/1323293211_7b15140313_o.jpg

Ik kan verbinding maken met de webinterface vd router maar daar lijkt alles ok.
Ook heb ik even gebropeerd om met de laptop op het (onbeveiligd) netwerk vd buren te gaan om te testen of dat wel zou werken maar ik krijg hetzelfde probleem. Dus de laptop verbindt met de router maar geen internet.
Volgens de probleemwizard van vista moet ik mijn isp contacteren en dat zal ik dan ook morgenvroeg doen.

Ondertussen iemand enige suggesties?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Lijkt me eerder een probleem van je router, aangezien die flikkert.

Juiste inloggegevens?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 23:38:
Lijkt me eerder een probleem van je router, aangezien die flikkert.

Juiste inloggegevens?
Bedoel je de inloggegevens van de router zelf of van de isp?
Want nadat ik de router had gereset en de wizard heb overlopen moest ik de inlognaam en paswoord van mijn isp ook geven.

Is trouwens adsl (belgacom).