De situatie is als volgt: PC (win xp pro) en laptop (vista home) zijn verbonden (Pc: kable, laptop: draadloos) met een draadloze router (USRobotics). Windows geeft in beide gevallen aan dat er een verbinding en dat hier niets mis met is.
Ga ik onder XP naar "netwerkverbindingen" dan zie ik dat er een probleem is met de WAN-verbinding. Met de LAN-verbinding is niets mis. De router geraakt dus niet verbonden met het www.
De wan-verbinding probeert constant verbinding te maken maar dit mislukt altijd.
Het ledje op de router vd wan-verbinding flikkert dan ook constant.

Ik kan verbinding maken met de webinterface vd router maar daar lijkt alles ok.
Ook heb ik even gebropeerd om met de laptop op het (onbeveiligd) netwerk vd buren te gaan om te testen of dat wel zou werken maar ik krijg hetzelfde probleem. Dus de laptop verbindt met de router maar geen internet.
Volgens de probleemwizard van vista moet ik mijn isp contacteren en dat zal ik dan ook morgenvroeg doen.
Ondertussen iemand enige suggesties?
Ga ik onder XP naar "netwerkverbindingen" dan zie ik dat er een probleem is met de WAN-verbinding. Met de LAN-verbinding is niets mis. De router geraakt dus niet verbonden met het www.
De wan-verbinding probeert constant verbinding te maken maar dit mislukt altijd.
Het ledje op de router vd wan-verbinding flikkert dan ook constant.

Ik kan verbinding maken met de webinterface vd router maar daar lijkt alles ok.
Ook heb ik even gebropeerd om met de laptop op het (onbeveiligd) netwerk vd buren te gaan om te testen of dat wel zou werken maar ik krijg hetzelfde probleem. Dus de laptop verbindt met de router maar geen internet.
Volgens de probleemwizard van vista moet ik mijn isp contacteren en dat zal ik dan ook morgenvroeg doen.
Ondertussen iemand enige suggesties?