Toon posts:

Utorrent poort forwarding

Pagina: 1
Acties:
  • 601 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, ik krijg de poort bij Utorrent niet open.

Ik heb alles via portforwarding.com gedaan.
Bij Utorrent heb ik poort 49000 toegewezen, deze heb ik bij mijn linksys WRT45G open gezet EN bij onze router Speedtoch510.
Verder heb ik Utorrent ook een uitzondering gegeven bij de windows firewall. Uiteraard heb ik overal het goede poort nummer en ip adres doorgegeven.

Doe ik nu een speedguide test, zegt hij dat de poort gesloten is.
Toen heb ik een DMZ voor mijn laptop aangemaakt EN de windows firewall uitgezet, met wederom geen resultaat.

Kunnen jullie mij misschien helpen?

Alvast bedankt.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:03
Ja het probleem is dat jij twee apparaten gebruikt die allebei waarschijnlijk NAT gebruiken. Wat je moet doen is in het eerste apparaat (Speedtouch) de poort forwarden naar het tweede apparaat (Linksys, waarschijnlijk ip 10.0.0.151), en dan vanaf de Linksys naar je computer ip. Overal dezelfde poort gebruiken, 49000 dus.

Wat je anders ook kunt doen is de Speedtouch instellen om alleen te fungeren als een modem. Dan is het alleen nog aan de Linksys om NAT te regelen. Hierdoor zul je dan alleen poorten hoeven te forwarden in de linksys naar je computer ip. Dit is wel ideaal om te doen, want dan gebruik je de modem precies waar 'ie voor bedoeld is, en kun je de router mooi als router gebruiken.

Ik weet niet precies hoe dat werkt op een Speedtouch, misschien is het nog niet zo heel gemakkelijk. Er zijn vast genoeg tweakers die dat wel weten, maar tot die tijd kun je gewoon dubbel forwarden. Dan zou het ook moeten werken.

Mocht 10.0.0.151 niet werken als ip voor de Linksys, dan kun je misschien wel in de configuratie van de Linksys vinden welk ip-adres het dan WEL heeft. Dan moet je dus in de Speedtouch forwarden naar DAT ip-adres, ipv naar 10.0.0.151.

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
werkt helaas ook niet.

Weet iemand hoe ik het modem alleen als modem kan laten werken?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-03 20:35

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:44:
...
Uiteraard heb ik overal het goede poort nummer en ip adres doorgegeven.
...
Wij tweakers nemen nooit iets van iemand zomaar aan...
Dus: geef de configs van de speedtouch en linksys en laptop eens door?

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
hij doet het al _/-\o_

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:09

SeatRider

Hips don't lie

Misschien kun je ook nog even melden hoe, zodat mensen die in de toekomst dit topic in de search vinden er ook nog wat aan hebben?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:03
Ik denk dat je dr vanuit kunt gaan dat t hem gelukt is met de portforward-methode die ik gelijk al gaf. Gewoon in de modem naar router forwarden, en vanaf de router naar de PC. Piece of cake, maar je moet uiteraard wel eerst uitvinden wat het IP van de router is om daarnaar te kunnen forwarden.

[ Voor 5% gewijzigd door FreddyFish op 08-09-2007 21:12 ]

Pagina: 1