[testcase] Larp, portretten

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Topicstarter
Afgelopen zondag was ik (voor het eerst) eens op een Larp, en ik heb tussendoor een paar foto's geschoten. Hier een kleine selectie met ook portretten in het achterhoofd. :)
Allemaal "straight from camera", dus geen croppen ofzo. direct omzetten van NEF naar (kleine) jpg in Aperture. (clicky voor iets minder idioot klein).
Allemaal geschoten trouwens met mijn nieuwe 85/1.8 :) lekker lensje.

Afbeeldingslocatie: http://qadn.shorturl.nl/Ovarion_Playtest/playtests%20%20006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://qadn.shorturl.nl/Ovarion_Playtest/playtests%20%20008.jpg
Afbeeldingslocatie: http://qadn.shorturl.nl/Ovarion_Playtest/playtests%20%20009.jpg
Afbeeldingslocatie: http://qadn.shorturl.nl/Ovarion_Playtest/playtests%20%20010.jpg
Afbeeldingslocatie: http://qadn.shorturl.nl/Ovarion_Playtest/playtests%20%20011.jpg
Afbeeldingslocatie: http://qadn.shorturl.nl/Ovarion_Playtest/playtests%20%20012.jpg

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:42

Rudedadude

Maybe we were born to run

Op mijn monitor zijn ze allemaal wat te groenig:

Voorbeeld van een gecorrigeerde 5:

Afbeeldingslocatie: http://img162.imageshack.us/img162/9517/playtests2020011ge3.jpg

Ziet er uit alsof je met de lens fijne portretten kunt schieten :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Topicstarter
Rude: zoals ik al vermelde: geen correctie uitgevoerd. Om eerlijk te zijn niet aan gedacht.
Dus maar gefixed. (kleine fix aan witbalans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wybl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-07-2022
Lijkt inderdaad een mooie lens. Mooie portretten. Ik zou ze allemaal alleen ff wat meer contrast geven. Dan ziet het er wat dramatischer uit. Behalve de krappe scherptediepte zien ze er allemaal wat 'gewoon' uit. Ook zijn alle portretten min of meer hetzelfde qua compositie. Misschien ook eens wat minder close-up schieten de volgende keer. Gewoon ter afwisseling.

Nummer 2 vind ik gewoon mooi. Nummer 4 voegt wat (ten goede) toe doordat ze in de lens kijkt. Nummer 6 heeft een iets andere compositie en zou het met wat meer contrast heel goed doen denk ik.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:23
Zeer leuke onderwerp keuze ook. Ik dacht van de week precies aan hetzelfde. (op een anime forum was er een topic over.)
Heb je toevallig ook een foto'tje waar er iets meer op staat. Ik weet dat ie niet bij deze testcase zou horen, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het hoe en wat bij deze foto's. :)

@hieronder: linkje werkt niet momenteel...

[ Voor 6% gewijzigd door warcow op 05-09-2007 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Topicstarter
@Wybl: Ik ben het niet eens over het contrast. Ik vind het nu juis okay, en dan zou het iets teveel zijn imo. #6 vind ik juist ERG fijn zoals hij nu is.

@Warcow: Andere plaat (hell, de enige plaat die geen portret-achtig iets was): zie hier.
Ik was er niet om foto's te maken, heb gewoon meegespeeld. Bij een volgend event zal ik me de hele dag op foto's concentreren :P (toch meer mijn ding kwam ik achter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:23
Kleine kick omdat ik toch wel benieuwd was naar die andere foto, en de link dus niet werkt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Topicstarter
uhm oops, typo in de link :P
nu gefixored :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:25

Vuvuzela

My spire is forming

Jeetje wat zijn dat voor nerds :')
@ foto's vind ik het wat rommelig/snapshot. Krijg niet echt het idee dat je echt hebt gekeken voor je schoot (mis bijvoorbeeld die zwaard)

[ Voor 66% gewijzigd door Vuvuzela op 08-09-2007 00:11 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lone
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:04
Maciek schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 00:09:
@ foto's vind ik het wat rommelig/snapshot. Krijg niet echt het idee dat je echt hebt gekeken voor je schoot (mis bijvoorbeeld die zwaard)
Subtiel...

Zelf vind ik vooral 6 eruit springen. Die blik geeft de foto een heerlijke sfeer. Kan denk ik met wat nabewerking nog wel wat sterker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 18:58
De meeste foto's hebben wel iets storends. Bij nummer 4 en 1 is de achtergrond erg hinderlijk, 2 en 3 hebben de ogen verstopt.

Alleen foto 6 spreekt me wel aan, maar daar trekt een polo met knoopjes de aandacht weg van de spanning die de foto brengt. Beetje slordig voor zo'n theater, of waren het repetities?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Topicstarter
Het waren mensen in kostuum die een spelletje speelden :P
Dus geen theatergroep, van een theatergroep zou je idd een stuk beter verwachten.
Bij #1 was de achtergrond express zo, trekt je aandacht de verte in.
#4 heeft idd een irritante achtergrond.
Bovendien heb ik liever niet dat mensen "camera aware" zijn, dus meestal kijken ze dan niet je lens in. Kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 18:58
Oh gezellig, een spelletje spelen met zwaarden!

Over #1: als je dat effect wil, dan zou ik zorgen dat de voorgrond geen overlap heeft met de achtergrond. En tussen camera-unawareness en dichte / niet-zichtbare ogen zit een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Ik vind juist contact boeiend, ik vind 't beetje afstandelijke fotos, je wordt niet echt betrokken in wat jij larp noemt (en misschien is Maciek niet echt subtiel, kern van waarheid zit er wel in :X)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maciek schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 00:09:
Om dit soort reacties te voorkomen, had de TS misschien iets meer kunnen vertellen over wat een larp inhoudt. Larp staat voor Life Action Role Play. Je kan het je voorstellen als een soort computerspel dat door de larpers uitgespeeld wordt. Meestal is er een bepaald thema dat de spelleiding bedenkt en daarbij een grove verhaallijn maakt. Iedereen die mee wil doen kan een character rond dit thema verzinnen en het zelf uitwerken (volgens bepaalde regels though). Gedurende een weekend wordt de larp door de mensen uitgespeeld. Er staan bepaalde gebeurtenissen vast, maar door beslissingen van individuele characters kunnen er toch onverwachte wendingen zijn. Voor de spelers is het vooral veel improvisatie met je eigen character in je achterhoofd.

Maar om ook nog wat over de foto's te zeggen: Ik ben het wel een beetje eens met Maciek wat betreft foto 2. Het was mooier geweest als het zwaard er helemaal op had gestaan. Sowieso vind ik je kadering wat krap. Ik snap dat je dat hebt gedaan omdat je portretten wilde schieten, maar een portret kan ook wel iets ruimer gekaderd worden. Ik denk dat dat de foto's een stuk beter zou maken, omdat je dan iets meer van de sfeer van een larp meekrijgt. Dan krijgen ook de gezichtsuitdrukkingen meer betekenis.

Overigens wil ik nog zeggen dat ik het een leuk idee vind om een larp als onderwerp te kiezen van een testcase. Erg origineel en een goede mogelijkheid om te oefenen met actiefoto's!
Pagina: 1