Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ford Grill; niet te traceren van welk model + type.

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:51

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Geruime tijd geleden heb ik een zeer vette Ford Grill weten te bemachtigen bij de sloop; leuk voor aan de muur van de schuur.

Nu heb ik sinds ik deze in mijn bezit heb nooit echt kunnen achterhalen van welke model+type deze grill afkomstig is.

Het is een zeer luxe met allemaal "geweven" verchroomd rooster. Als Ford liefhebber weet ik dat ik de Grill ooit in een auto heb zien zitten; maar weet echt niet welk model.

Partnummers op de Grill:

C8S4A
ASA
98AB8200CH
A31065
Datum (met van die cirkeltjes aangegeven): 10-07-'01

Het moet dus van een vrij recent model zijn; het Logo kan gedraaid worden zodat de motorkap geopend kan worden met de "normale" contactsleutel.

Wie weet bij welke Ford deze Grille hoort?

Afbeeldingslocatie: http://www.dekeijzer.eu/www/grill1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dekeijzer.eu/www/grill2.jpg

20*350ZO45°

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:14

BCC

Ziet er uit als een mondeo grill. Zoals deze: http://www.km77.com/marcas/ford/2005/mondeo/gama/med/07.jpg
maar dan de 2006 versie.

[ Voor 76% gewijzigd door BCC op 04-09-2007 22:20 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

1e generatie Focus lijkt mij.
Die van de Mondeo is veel hoger.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
BCC schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:17:
Ziet er uit als een mondeo grill. Zoals deze: http://www.km77.com/marcas/ford/2005/mondeo/gama/med/07.jpg
maar dan de 2006 versie.
Modeo Grill is van plstic en overigens veel te dik. Die grill van mij is echt ultra-slank :)

20*350ZO45°

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

De vorm doet me denken aan een Ka, maar daarvan waren de randen wat dikker en meegespoten.

• BCC

BCC

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Mijn 1e gedachte is ook een Focus. Struin autotrader.nl af en trek wat foto's naar boven.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Er zijn meerdere uitvoeringen van de zelfde grill hoor, ik ga ook voor 1st gen. Focus, in een sportieve uitvoering. (of gewoon van een tuningshop)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• BCC

BCC

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:29:
Mijn 1e gedachte is ook een Focus. Struin autotrader.nl af en trek wat foto's naar boven.
Mijn focus heeft in ieder geval niet de sluiting van de motorkap zo. En de grills zijn bijna allemaal zwart plastic,

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Het is een officieel Ford Grill; verder heb ik alle foto's op Google al bekeken; autotrader afgestruind; en partnummers nagetrokken via Google of TIS (Technical Information System) van Ford.

20*350ZO45°

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:33

Wok

Dakloos...

Yep, Focus eerste generatie :) Waarschijnlijk aftermarket:

Afbeeldingslocatie: http://www.carfantasy.nl/images/7720.jpg

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Een hoop mensen roepen nu Focus; en dat lijkt natuurlijk gelijk de goede.

Mijn pappie heeft een Focus gen 1,5 (dus oranje knipperbollen in de koplampen i.p.v. de losse knipperlichten) en deze was dan echt de verkeerde maat.

20*350ZO45°

Verwijderd

Maak eens wat meer foto's uit verschillende hoeken. Bovenkant, achterkant, zijkant. Dikte, bolling, enz.

En hoe weet je zo zeker dat het een fabriekspart is en geen aftermarket? Zit er een officiele ford sticker op? :P

Hoe is ie anders .. te smal, te hoog, de diep, te lang, wat?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 22:39 ]

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:38:
Maak eens wat meer foto's uit verschillende hoeken. Bovenkant, achterkant, zijkant. Dikte, bolling, enz.

En hoe weet je zo zeker dat het een fabriekspart is en geen aftermarket? Zit er een officiele ford sticker op? :P

Hoe is ie anders .. te smal, te hoog, de diep, te lang, wat?
Foto's maak ik morgen even; en kijk dan gelijk even het verschil met een focus in de straat.

Er zit op de achterkant een Ford logo gebrandmerkt samen met die partnummers. Op de achterzijde van het klapbare logo staan ook de partnummers op dezelfde manier; en die kon ik wel traceren via google en zijn genuine Ford.

20*350ZO45°

• Wok

Wok

Dakloos...

Aftermarket/voorzetexemplaar voor een Ka dan wellicht?

Cougar is het in ieder geval niet. Anders denk ik toch aan een geïmporteerd model, maar ik zou niet weten welk :?

Verwijderd

Een aftermarket grill kan ook dezelfde nummers hebben als een merkpart. Da's juist makkelijk als je zeker wilt weten dat je de juiste grill hebt.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Wok schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:44:
Aftermarket/voorzetexemplaar voor een Ka dan wellicht?

Cougar is het in ieder geval niet. Anders denk ik toch aan een geïmporteerd model, maar ik zou niet weten welk :?
Kijk dat zinnetje bracht mij bij de juiste grill. De zaak waar ik 'm vandaan heb doet ontzettend veel zaken met onze zuiderburen; en zie alhier:

Afbeeldingslocatie: http://img.2dehands.be/f/normal/26736237-ford-focus-clipper.jpg

Nu weten we gelijk waarom de maat ook niet klopte; dat komt dus doordat de grill overlapt wordt met een meegespoten sierlijst.

20*350ZO45°

• Wok

Wok

Dakloos...

Euh... da's toch gewoon een Focus Mk1,5. Weliswaar met een sierlijst, maar het lijkt me toch niet dat de Belgische Focus een ander front heeft dan de Nederlandse :?

Pagina: 1