Toon posts:

[XP] Catalyst probleem, HD2300 Mobility

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik begin inmiddels, niet als enige, last te krijgen van de ondersteuning voor de Ati Mobility HD2300-kaart in mijn Acer 5720G laptop. De normale ATI Catalyst drivers ondersteunen deze kaart niet, wat leidt tot frustraties aangezien er officieel alleen Vista drivers bestaan terwijl ik net XP heb geinstalleerd.

Ik heb inmiddels ergens een ATI driver voor mijn kaart gevonden, werkt als een zonnetje. Het enige probleempje is de Catalyst Control Center: Ik krijg op geen enkele manier complete toegang tot dit handige programmaatje. Het icoontje bevindt zich in de tray, echter als ik de cc opstart kan ik enkel mijn beeldschermresolutie wijzigen - 800x600 of 1280x800, het lijkt totaal niet op het grote aantal opties dat ik gewend ben. Ook zijn deze instellingen niet te bereiken via het Configuratiescherm.

[Ervaringen] Acer Aspire 7720G (T7300, 2GB, 320GB, HD2300)

Ik heb hier iets gelezen over een handmatige verandering van het INF-driverbestand van de normale ATI Catalyst, waardoor de HD2300 ondersteund zou worden. Bij mij lukte dit niet, het gaat ook om een andere versie van Catalyst en 32bits windows ipv 64bits.

Toch zou ik het graag voor elkaar krijgen - ik wil namelijk het hardwarematig versnellen van WMV-bestanden uitzetten omdat dat zorgt voor kleurfouten in mijn filmpjes. Dit kan wel via de normale windows-instellingen, maar alleen door alle harware-video-ondersteuning uit te schakelen...

Als iemand hier ervaring mee heeft, zou ik hulp erg op prijs stellen.

Bedankt,

Sander

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-03 18:00

djbarney

XBL: DeejayBarney

hey narcoticv, ik weet niet of het nog nodig is, maar op de ftp van acer staan nu de officiele ati drivers, wellicht dat je daar meer mee kunt. het ftp adres is:

ftp://ftp.work.acer-euro.com/notebook/aspire_7720

/djbarney