Toon posts:

[DVD - HDD REC] Philips DVDR3595H

Pagina: 1
Acties:
  • 1.589 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Philips heeft in augustus een nieuwe reeks DVDRs op de markt gebracht, met 3595 als topmodel:
+ 250Gb HDD
+ HDMI
+ USB 2.0
+ Mediajukebox: DivX, MP3, JPG
+ Richtprijs (Wehkamp): EUR 399
Vraagtekens:
? Betrouwbaarheid - de DVDR3460, bijvoorbeeld, lijdt aan vele storingen
? Gebruikersvriendelijkheid - er is een nieuwe AB met strakkere knoppen & design; helpt dat?

Hoe gaat deze DVDR zich in de markt verhouden tot de alomgeloofde Pioneer DVR-550H?
Pioneer:
+ Geroemde gebruikersvriendelijkheid
+ Geroemde betrouwbaarheid
+ Ook Mediajukebox met DivX, MP3 en JPG
- 160Gb
- Geen USB
Zelfde richtprijs, rond EUR 399.

Bij gebrek aan gebruikersreviews in voor mij leesbare talen heb ik Philips gebeld over het betrouwbaarheidsvraagstuk. Daar werd me verteld dat de 35-serie anders gebouwd is dan de 34-serie en dus niet de problemen van de 3460 zou moeten hebben. In de eerste maand van levering waren bij mijn support gesprekspartner nog geen bijzondere problemen met de 3595 gemeld.
Voor een oordeel over gebruikersvriendelijkheid heb ik de online handleiding van de DVDR3590H bekeken, die alleen HDMI mist t.o.v. 3595. Menu's zien er in grote lijnen hetzelfde uit als bijv. de Philips DVDR7310H, de voorganger van de 3595. Maar dat kan ik fout zien.

Heeft iemand al ervaringen met de 3595 of andere DVDRs uit de 35 serie? Zijn ze werkelijk anders gebouwd dan die 34 serie? Gaat de spec-rijke 3595 de Pioneer 550 van z'n troon stoten of wordt 'ie binnenkort weer overtroefd?

• Nightjar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:25
Op dit moment heb ik de 3570 in bestelling en wacht al bijna 4 weken op levering.. B O L...

Het schiet niet echt op... Volgens de handleiding kan je geen externe hdd aan de recorder hangen..

Als reden wordt gegeven, dat er te trage overdracht is door de grote hoeveelheid bestanden....

Hopelijk is het USB2.0; dan lijkt me het grote bestanden verhaal niet relevant..

Heb nog een Pixo instant disk liggen van 40Gb, FAT32 geformateerd. Zal eens kijken of dat gaat werken met divx, xvid films enzo..

Wordt vervolgd...

Verwijderd

Topicstarter
@nightjar in de handleiding van de 3595 staat ook dat hij via USB alleen flashmemory en fotocamera's slikt. Het zou wel een USB 2.0 verbinding zijn. We wachten in spanning af...
Enige verschil dat ik zie tussen jouw toekomstinge 3570 en de 3595 is 160 vs 250Gb en geen/wel HDMI, verder hetzelfde? Ben dus zeker benieuwd naar jouw bevindingen. Ik sta op een lijstje met 3595 gegadigden, ze weten nog niet wanneer hij uitgeleverd zal worden (Polectro). 3590 zou volgende week al komen; misschien ga ik overstag en laat ik HDMI zitten.

Verwijderd

Schop: hebben jullie deze recorder al ontvangen/bekeken? Ik ben erg benieuwd, ben namelijk zelf aan het kijken naar een mooie HDD-recorder.

Verwijderd

Topicstarter
@heinjan: nee, ik heb 'm nog niet ontvangen. Levertijd is 'onbekend', wellicht eerste helft oktober.

• Nightjar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:25
Olla,

Op dit moment ben ik een beetje te druk. Heb de speler al wel 2 weken in huis en ben niet onverdeeld positief. Binnenkort zal ik m ns aan de tand voelen en verschillende tests doen.

Op kies keurig heb ik al wel eea geschreven. Dat zal ik hier ook doen, maar dan wat uitgebreider.

Groeten nightjar.

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Deze recorder speelt wel Divx van USB en de Pioneer doet dat niet.

Ook het kopieeren van en naar de HD levert problemen op bij diverse media. Mp3 naar HDD enz.

[ Voor 42% gewijzigd door W00fer op 13-11-2007 18:18 ]

• bob.ross
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07-2024
Vandaag m'n DVDR3595H ontvangen, krijg 'm niet aan de praat.
Vriend van ons raad me aan 'm terug te sturen naar de fabrikant, maar voordat ik dat doe, probeer ik 't hier nog even..

Ik krijg het begin menu van de recorder niet te zien, hij blijft maar rebooten en ik zie om de minuut het Philips logo in beeld, verder gebeurd er niets, speler reageert nergens op.
Die vriend zegt dat het een software probleem is en niet te verhelpen is, kan toch niet? d'r moet toch íéts zijn?
Iemand die dit herkent? heb me helemaal suf ge-googled maar dat levert mij tot nu toe niets op.
|:( |:( |:(

Verwijderd

bob.ross schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:55:
Vriend van ons raad me aan 'm terug te sturen naar de fabrikant, maar voordat ik dat doe, probeer ik 't hier nog even..

Ik krijg het begin menu van de recorder niet te zien, hij blijft maar rebooten en ik zie om de minuut het Philips logo in beeld, verder gebeurd er niets, speler reageert nergens op.
Die vriend zegt dat het een software probleem is en niet te verhelpen is, kan toch niet? d'r moet toch íéts zijn?
Iemand die dit herkent? heb me helemaal suf ge-googled maar dat levert mij tot nu toe niets op.
Altijd terugsturen naar de verkoper. Die moet je, als het apparaat niet goed is, een vervangend apparaat moeten geven of het geld retourneren. Philips zal het apparaat laten repareren.

Verwijderd

bob.ross schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:55:

Ik heb gister ook mijn DVDR 3595 H ontvangen en heb precies hetzelfde probleem als jij omschrijft. Steeds rebooten en "Starting" in het beeld van de recorder.
Ik heb gebeld met philips en ik moet hem terugsturen. Maar dat kan dus wel even gaan duren.

Heb jij misschien nog een oplossing gevonden, of heb je hem ook terug gestuurd? Misschien weet iemand anders een oplossing?

Maar als het een softwareprobleem is. Is dat dan niet raar, worden die spelers niet eerst getest na assemblage ofzo?

Alvast bedankt
Pagina: 1