Toon posts:

Club3D HD2900XT kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb gisteren eerst onderstaande gevraagd op het NL forum van MSI, omdat ik dacht dat ik een probleem had met m'n MB.

Hallo,

Mijn systeem boot niet naar de bios.. (om maar gelijk met de deur in huis te vallen!!) Ik heb inmiddels een aantal dingen zelf geprobeerd:

Systeem uitgekleed proberen te starten (CPU, 1x DIMM, VGA) --> geen succes
Clear CMOS (aangekleed + uitgekleed) --> geen succes

Tis niet veel, maar ik zou niet weten wat ik nog meer kan doen...

Systeem:
Intel C2D 6750
Zalman ZM600 watt HP
GEIL 2x 1GB DDR2-800
CLub3D HD2900XT
Samsung HDD & ODD
Arctic Freezer 7 Pro

Ik heb alles nog eens nagelopen en ben de volgende dingen tegengekomen:

P35 manual zegt: DIMM slots, DDR2, 240-pin, 1.8V
Op de DDR2 modules staat 2.0V, terwijl MSI deze wel bij de QVL heeft staan!

Jumpers voor FSB staan ingesteld op 200 Mhz. Is dit correct of zouden deze hoger moeten staan (266? 333?)?

De LED status indicators (7,8,9,10,17,18,19,20) doen hetvolgende:

Nadat ik de stroomtoevoer heb ingeschakeld (dus aan/uit knop op voeding):

4x rood > alles uit (lijkt wel of de stroom eraf wordt gehaald!) > dan spontane zelfheling met daaropvolgend
de normale? systeem checken (Video interface, Bios Sign On etc.) > LEDS 4x groen! > Geen memory check of iets anders wat op een bios initialisatie lijkt.

Na indrukken reset switch:

idem als boven maar dan zonder dat de stroom eraf gaat!

Power-on LED + standby LED branden ook gewoon in beide situaties.

Kan ik er zelf nog iets aan doen... of is het beter om zo snel mogelijk in de auto te springen en naar de winkel terug te gaan??

ALvast hartelijk bedankt voor de suggesties,

Huib

Hiervoor was geen briljante oplossing...
Vandaag verder zitten zoeken en tot de volgende conclusie gekomen:

Heb alles nog eens nagelopen en kom tot deze aansluitingen:
1x 20+4 pins MB (ATX1)
2x4 pins ATX 12V (POWER1)
1x4 pins PCIe 12V (JPWR1)
1x6 pins PCIe op graka
CPU Fan
1x DIMM

USB, 1394 en audio niet aangesloten, Power- Reset switch wel.
CLear CMOS en reboot --> nades, noppes, niks

Toen videokaart uit deze PC gehaald (MSI X1650XT op ASUS M2R32-MVP RD580 met AMD A64X2) en ingebouwd
--> wel bios!!!
Nieuwe kaart in deze PC gezet -> wel boot, maar geen beeld op scherm (hij start wel verder op, tenminste dat geloof ik, want je hoort de HD gewoon normaal werken zoals tie dat altijd doet als de PC opstart)

Lijkt me dus een graka probleem. Of heeft iemand nog een ander idee??
Er brand iig wel een rode LED op de graka (weet niet of dit iets te betekenen heeft of zo hoort), zal dat eens op GoT vragen!

Dus bij deze de vraag of ik een juiste conclusie heb getrokken en of dat LED-je altijd brandt of dat dit dus een indicatie is voor 1 of ander probleem?

Gr,
Huib

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:44
Rood lampje continu aan duidt volgens mij op te weinig power voor de videokaart. mss dat het slot niet geneog meer leverd, of dat je voeding niet helemaal lekker is,

4x rood op mobo duidt er bij MSI volgens mij op dat de CPU beschadigd of defect is , nog iets wat je kunt proberen.

Ook kan ik niet uit je post opmaken of je al een bios reset geprobeerd hebt, dit zou automatisch alle CPU settings goed moeten zetten dmv auto detectie .

Verder, alle power stekkers op het mobo aangesloten? dus ook de 4 pin?

[ Voor 54% gewijzigd door Visgek82 op 04-09-2007 21:34 ]

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Jup, als je de 2 voedingstekkers niet (goed) hebt aangesloten op de graka, heb je dit ook, of als die niet goed in het slot zit.
Had ik aan 't begin ook, even uitgehaald, in het slot geblazen, kaart er weer goed ingezet, alle stekkers aangesloten, en hij werkte :)

[ Voor 34% gewijzigd door tjtristan op 04-09-2007 21:31 ]

http://specs.tweak.to/15535

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Aangezien de HD2900XT het in een andere pc ook niet doet lijkt het me aannemelijk dat dit de boosdoener is. Eerst verdacht ik de voeding nog, maar een ZM600 is gewoon een zeer goede betrouwbare voeding. Gewoon pech gehad met de videokaart en terug ermee naar de leverancier.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ff een mailtje naar Club3D gestuurd over dat LED-je op die kaart. Kon daar niks over vinden iig.
Alle stekkers zitten aangesloten, ook die 4 pin. En ik neem aan dat er op die kaart maar 1 stekker hoeft te worden aangsloten (een 6 pins). Er zit nog een aansluiting van 8 pins op, maar die gebruik je alleen als je gaat overklokken, toch?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 23:15:
Heb ff een mailtje naar Club3D gestuurd over dat LED-je op die kaart. Kon daar niks over vinden iig.
Alle stekkers zitten aangesloten, ook die 4 pin. En ik neem aan dat er op die kaart maar 1 stekker hoeft te worden aangsloten (een 6 pins). Er zit nog een aansluiting van 8 pins op, maar die gebruik je alleen als je gaat overklokken, toch?
Nee, je moet ze allemaal er in steken. Je geeft je kaart niet genoeg sap waardoor hij het niet doet. Mijn GTX moet ook gewoon 2xpci-e voedingkabel + power uit het slot krijgen om het te doen. Heb je de handleiding wel gelezen :X .

Verwijderd

Er komt met de x2900XT ook een verlengkabeltje om van Molex naar 4pins PCI-e te gaan... Dus je moet in feite 2x PCI-e kabels aan prik op je kaart steken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, tuurlijk de handleiding gelezen. Das 1 A3-tje waarop staat hoe je et ding niet beet moet pakken, hoe die in een PCIe sleuf hoort en dat je een stekker in de kaart moet steken. Niks te zien van: "gebruik 2 PCIe aansluitkabels op beide aansluitingen (Dus 1 op de 6 pins en 1 op de 8 pins)".
En aan m'n voeding hangt ook maar 1 PCIe stekker. Ik kan er een andere bijplaatsen (modulair), maar ik begreep dat dit alleen hoort als je in Crossfire gaat werken (of als je je kaart wilt overklokken). Maar goed, ik zal vanmiddag die extra kabel eens aansluiten en kijken wat er gebeurt!

Thanks...

• vicco101
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-07 10:16
Als de kaart niet werkt in 2 computers en je hebt een goede voeding en alle power aansluitingen aangesloten zoals in de handleiding vermeld staat dan kan je er vanuit gaan dat je v-kaart niet goed is.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
maar nu blijkt dat hij maar 1 van de 2 stekkers heeft aangesloten tsja... :X

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/4501/3053.jpg

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 08:25:
Ja, tuurlijk de handleiding gelezen. Das 1 A3-tje waarop staat hoe je et ding niet beet moet pakken, hoe die in een PCIe sleuf hoort en dat je een stekker in de kaart moet steken. Niks te zien van: "gebruik 2 PCIe aansluitkabels op beide aansluitingen (Dus 1 op de 6 pins en 1 op de 8 pins)".
En aan m'n voeding hangt ook maar 1 PCIe stekker. Ik kan er een andere bijplaatsen (modulair), maar ik begreep dat dit alleen hoort als je in Crossfire gaat werken (of als je je kaart wilt overklokken). Maar goed, ik zal vanmiddag die extra kabel eens aansluiten en kijken wat er gebeurt!

Thanks...
Bij mijn GTX staat er duidelijk dat er 2 voedingskabels in moeten hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt helemaal van die stekkers. Heb m'n tweede PCIe erbij gestoken en... voila, hij werkt.
De handleiding die bij de kaart zit is hier niet duidelijk over hoor! Er staat alleen een klein stukje op de achterkant van de doos. En dan heb ik nog via de ATI-site moeten lezen dat je de stekker die je in die 8 pins aansluiting moet steken helemaal links in moet pluggen. Dus met 2 vrije/lege pins tussen de 2 stekkers!

Maar goed, hij werkt! Let the games begin.... 8)8)

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-07 08:40

Murk

Is this thing on?

Hoe zit dat dan met Voedingen die claimen "SLi Ready" te zijn terwijl ze maar 2 PCI-Express voeding aansluitingen hebben?

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• rm_a_rayman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Murk schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:44:
Hoe zit dat dan met Voedingen die claimen "SLi Ready" te zijn terwijl ze maar 2 PCI-Express voeding aansluitingen hebben?
Ja dat kan.
Vorige generatie high end videokaarten hadden slechts 1 aansluiting nodig per kaart.
Daar het verbruik drastisch verhoogd is bij de huidige high end kaarten is nu 2x 6pins PCI-e per kaart een vereiste.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07 22:39
Murk schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:44:
Daarvoor gebruik je een verloopstekker van molex.

http://specs.tweak.to/16567

Pagina: 1