Toon posts:

[dictionary] snel switchen tussen 2 talen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
achtergrond:Ik ben een student in Amerika en dus spreek/denk/schrijf ik alles in Engels. De "check spelling as you type" feature in Mac OSX is dus erg handig. Het helpt me met het correct spellen van engelse woorden :). Nu heb ik nog steeds vrienden in Nederland waarmee ik contact heb en ik kom ook nog regelmatig op GoT.

Je kunt je voorstellen dat mijn Nederlands een beetje brak is en het is een beetje irritant om in Nederlands te schrijven omdat alles rood word onderstreept omdat OSX dus de Engelse spelling gebruikt. Vandaag heb ik effe mijn tijd genomen om te zien of ik dus kan switchen tussen de Nederlandse en Engelse spelling. Ja dat kan dus en het is een per applicatie optie. Nu is dat natuurlijk onhandig om elke keer heen en weer te switchen tussen de twee talen dus vraag ik me af of er een simpele menu bar item is waar ik dus op kan klikken en kan switchen tussen de twee talen?

bijvoorbeeld: Ik zit met een Nederlander te chatten effe de taal switchen in mijn menu bar naar Nederlands. Effe terug switchen wanneer ik met een Amerikaan zit te praten. Effe op GoT switchen naar Nederlands en als ik op facebook ga effe terug switchen naar Engels. Nu is dat natuurlijk wel te doen maar om iedere keer door de menu te spitten gaat een beetje vervelen.

Ik heb het gegoogled en ook al geprobeerd om er misschien een keyboard-shortcut van te maken zodat ik makkelijk kan switchen tussen de twee talen maar helaas pindakaas geen koekje voor mij.

Heeft iemand hier misschien een simpele oplossing voor?

ps. Ja ik heb mijn Nederlandse spelling gebruikt voor deze post alhoewel mijn grammar niet word gecontroleerd :+ . excuses :>

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Je kunt de dictionary ook op multilingual zetten, dan checkt hij zowel Engels als Nederlands. Werkt hier erg goed en scheelt veel frustratie.

Verwijderd

Topicstarter
ppl schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 21:20:
Je kunt de dictionary ook op multilingual zetten, dan checkt hij zowel Engels als Nederlands. Werkt hier erg goed en scheelt veel frustratie.
Zit ik een hele post te schrijven...kom je met een simpele antwoord als dit ;). Ja dat zal ik wel eens proberen alhoewel het nu dus alle talen checkt en niet alleen Engels en Nederlands dus heb je weer kans dat sommige worden niet onderstreept word :). Maar iig beter dan niks :).

Verwijderd

ppl schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 21:20:
enlighten me. Hoe doe je dat?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 21:47:
[...]

enlighten me. Hoe doe je dat?
In je programma (mail, safari, adium etc.) Naar Edit -> Spelling ->spelling surfen en dan in de drop down menu multilingual kiezen en dan op de rooie x duwen :).

edit: Als de optie grijs is moet je effe je cursos op een input field klikken waar je dus gaat tiepen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 21:55 ]

Verwijderd

Ehh, ik zie die optie multilingual niet

Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/3190/picture1zu7.jpg

Oef, net op tijd gecorrigeerd voordat iemand reageert. Hij staat er wel

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 22:04 ]

• Afdak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Je zou het via Fast user switching ('Snelle gebruikersoverschakeling') kunnen doen.
Beiden gebruikers ingelogd, één in het Engels, de ander in het Nederlands, en op beiden de progjes open die er toe doen.
De wisseling loopt dan idd via de menubalk.
Pagina: 1