PC Kapot na Casemod

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-02 17:16
Beste GoT'ers

Ik heb een probleem, ik was al een tijdje bezig met mijn casemod en ben na enkele weken eindelijk klaar. Vol enthousiasme versteek ik alle hardware van mijn oude naar mijn nieuwe case. Ik start mijn PC op, net wanneer hij opgestart was zie ik dat ik mijn CCFL's vergeten aan te sluiten heb. Ik druk eenmaal op de powerknop zodat hij netjes afsluit maar mijn oudere broer had weinig geduld en bleef op de powerknop drukken zodat hij uitviel. Ik monteer de CCFL's en start hem opnieuw op. Hij start normaal op tot het 'windows laadbalkje scherm' komt daarna krijg ik in een flits van een seconde een bluescreen te zien (te snel om te lezen)
Na nog enkele keren te proberen zie ik de bluescreen niet meer maar reboot hij gewoon en blijft hij gewoon rebooten. Veilige modus heb ik ook al geprobeerd maar hij reboot na het laden van de bestanden.

Ik dacht dat mijn HD naar de vaantjes was dus even die van mijn broer geleend, geen resultaat.
Dan maar eens een oude PSU gaan halen van zolder (250W blancovoeding) raad eens, nog altijd geen resultaat.
Dan maar eens mijn RAM-plaatjes vervangen, nog altijd niets.
Graka ook eens veranderd maar nog altijd niets.
Zou het iets met de instellingen kunnen te maken hebben? of toch iets aan mijn hardware?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Groetjes
Tijs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor dit soort dingen hebben we Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Neem die eens stap voor stap door en achterhaal waar het probleem vandaan komt..

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-02 20:05

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Lees eerst deze even.

edit: grr..Terw_Dan de lurkende %$#%#

[ Voor 18% gewijzigd door Edmin op 04-09-2007 20:41 ]

• eSCe
Ow sry zal ik direct doen, sry voor het vervuilen van het forum ;-)

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Weet niet of het in de faq staat. maar heb je ookal aan sluiting gedacht? Het is een casemod dus misschien maakt je mobo of een ander onderdeel contact met je kast?

• eSCe
hmm dat heb ik nog niet geprobeerd, bedankt voor de tip.
Helaas is het nu onmogelijk om te testen :(

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:32

Thandor

SilverStreak

Dit is inderdaad even een gevalletje 'Hangen en Opstartproblemen troubleshooter goed doorlopen' :). Nadien heb je veel meer duidelijkheid over de PC en kun je genoeg dingen uitsluiten.
eSCe schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 20:49:
hmm dat heb ik nog niet geprobeerd, bedankt voor de tip.
Helaas is het nu onmogelijk om te testen :(
Niet testen? Een PC kan ook zonder behuizing draaien, je kunt de hardware er dus prima uithalen en buiten de kast opbouwen :Y).

Nadat je flink aan het troubleshooten bent geweest en het probleem niet (goed) hebt kunnen lokaliseren kun je een nieuw topic aanmaken. Let daarbij op dat je het topic plaatst in het subforum dat aansluit op het onderdeel waarvan jij denkt dat deze problemen geeft. Vermeld in de topicstart precies wat je gedaan hebt en vergeet niet om de volledige (maar relevante) specificaties van jouw PC te vermelden. Verstandig is ook om de FAQ / Policy aldaar even door te nemen zodat het topic aan alle puntjes voldoet ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.