BIOS virus

Pagina: 1
Acties:

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Als ik na het installeren van een prog onder dos een raar scherm met blokjes krijg en bij een reboot net na de POST de melding:
"CMOS Checksum error - starting with defaults"
heb ik dan misschien een BIOS virus gehad. Virusscanner vond niets. Ik heb na het rare scherm direct gereboot en Trend AntiVirus in mijn BIOS aangezet, maar mijn virusscanner vond niets... :?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Geen virus, alleen je bios instellingen zijn weg. Kan op zich gebeuren (ik had er vroeger een mooi basic programmatje voor om dat te doen :)), niks ernstigs verder.

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Kan dat dan: een proggie dat je BIOS settings even wegsloopt???
Lekker :(

Verwijderd

NEE. Dat kan definately not. BIOS virussen BESTAAN NIET. Je settings zijn gewoon kwijt, en dat kan allerlei oorzaken hebben.... ik ga ze niet allemaal opnoemen :P
Er schijnen wel een paar virussen te bestaan die je hele BIOS overschrijven met bagger (en da's dus duidelijk wat anders dan een BIOS virus!), maar die werken alleen voor specifieke types moederborden (en aangezien die virusjes alweer een paar jaar oud zijn heb je zo'n mobo vast niet :)). Bovendien, als dit het geval was zou je uberhaubt niet meer kunnen booten of foutmeldingen krijgen. Niets aan de hand dus, gewoon je settings terugzetten...

Verwijderd

NEXT! :D

Verwijderd

Bios virussen bestaan wel, maar komen zelden voor.
Waarschijnlijk is of je batterij op het moederbord slecht of als deze niet zo oud is kan het zijn dat hij slecht kontakt maakt of niet bij laadt.
Dit moet je eerst even testen

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Mmmhz, er zit een tamelijk nieuw msi k7t pro mobo in....

denk niet dat 'ie kapot is, maar zal eens kijken thanks.

btw, iemand ook een oplossing voor het om de week (ongeveer) meldig maken van nieuwe hardware (netwerkkaart) door windows die er al maanden in zit?
Pagina: 1