[XP/2003] Zwervend profiel wel geladen, niet gesaved

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 16:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Ik heb thuis een server met Windows Server 2003, hierop heb ik gebruikers met een zwervend profiel.

Het profiel van mijn vriendin werkt prima, echter mijn eigen profiel doet vreemd:
- ik had mijn zwervend profiel (windows vindt het ook zwervend) naar de server verplaatst (m.u.v. de local settings map), en daarna het lokale profiel verwijderd, bij het inloggen wordt mijn profiel keurig van de server afgehaald.
- bij het uitloggen wordt mijn profiel niet naar de server weggeschreven
- wijzigingen die ik op de server aanbreng worden niet meegenomen naar het lokale profiel

Permissies staan goed, paden staan goed.

Schiet mij maar lek 8)7

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 13:58
Zie je rare dingen in je eventlog en security log op server/client? Weet je zeker dat ook je sharepermissies goed staan en je dns ook?

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
nee, da's juist het rare, dat had ik namelijk wel verwacht.. maar geen foutmeldingen in de eventlogs, geen popups, niks. Ook niet op de server.

Op het moment dat het XP station geen eigen profiel heeft gaat ie 'm wel van de server ophalen, maar daarna doet hij daar niets meer mee.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien iets in de userenv-log? Offline caching aan op de profile share (al zou dat normaliter wel eventlogs moeten genereren). UPHC geinstalleerd op de clients?
Misschien firewall?
Overigens is het bij XP/2003 niet zo dat je hele profiel over de lijn gaat, maar enkel de wijzigingen. Dus als jij inlogt en zonder iets te wijzigen weer uitlogt zal er niet veel worden veranderd aan je zwervend profiel :) Al lijkt dat het niet te zijn, omdat je op beide plaatsen zaken hebt aangepast.
Misschien het read-only attribuut aan op de bestanden?
User heeft full control over zijn mapje? Heb je een share per user of een algemene profiles-share (gangbaar).

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
offline caching op de profile share staat uit, anders krijg je idd meldingen in je eventlog.
UHCP niet geïnstalleerd (kende het niet eens :o)

Als ik dus mijn lokale profiel weggooi, en ik log vervolgens opnieuw in, dan wordt het profiel wél van de server afgehaald. Eventuele wijzigingen worden daarna niet meer weggeschreven, en ook niet van de server opgehaald.

User heeft full control en is ook eigenaar van de bestanden.

Ik heb een profiles share: \\server2\profile$\%username%

Bij mijn vriendin werkt het wel goed da's 't rare.

Het enige wat ik mij verder kan bedenken, maar dat heeft op een andere PC ook gewerkt, is dat het een XP MCE installatie betreft die via een "hack" lid is gemaakt van het domein.
Als ik met de PC aanmeld krijg ik een 675 error in de security eventogs op de server.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik haak ff in op dit topic, heb namelijk precies hetzelfde.

Geen enkele (gekke) melding in de logs van client en server. DNS is goed ingesteld. Ik heb per user een share en de user kan daar gewoon lezen/schrijven/wijzigen via het exacte pad zoals dat in profielpad staat opgegeven.
Full control is natuurlijk uit den boze.

Wat is UPHC?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

google doet wonderen....UPHC

• TheLemon

TheLemon

Hmmja, maar dat helpt ons niet heel erg veel verder, want CAP-Team heeft dat niet geïnstalleerd en ik ook niet.
Ik kom er net achter dat op mijn oude pc het profiel weg netjes wordt weggeschreven. Ik kan zo geen verschillen ontdekken in de instellingen/rechten van de computeraccount in de ADS.

CAP-Team: misschien ligt het bij jou ook wel aan je pc, en niet aan je account.

Ik heb wel eens wat zitten rommelen met domain policies, welke policy moet ik importeren om de default W2K3 domain policy weer terug te krijgen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
TheLemon schreef op woensdag 05 september 2007 @ 23:34:
Hmmja, maar dat helpt ons niet heel erg veel verder, want CAP-Team heeft dat niet geïnstalleerd en ik ook niet.
Dan heb je niet gelezen want wat je zegt is onzin. UPHClean kan juist in dit soort gevallen problemen oplossen ;)
Ik heb wel eens wat zitten rommelen met domain policies, welke policy moet ik importeren om de default W2K3 domain policy weer terug te krijgen?
dcgpofix, zit er standaard in. Had je ook zo met google kunnen vinden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• TheLemon

TheLemon

Ok dan had ik het wel goed gelezen, want ik dacht dat ook. Ik dacht alleen uit jouw post te halen dat dat juist niet moest, aangezien je allerlei oorzaken van problemen opsomde, ik verwachtte daar geen oplossing tussen.

Dat van die policy had ik vast kunnen vinden, maar ik dacht dat een aan het topic gerelateerde vraag best mocht stellen, helemaal als hij in een post staat met andere bevindingen/vragen. Ik probeer de discussie een beetje zinvol te houden, zodat de topicstarter er misschien ook iets aan heeft.

Back ontopic: ik ga die UPHC installeren, hoewel ik betwijfel of het helpt, aangezien ik (en ts) geen eventlog meldingen heb.

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
ik heb hier met policies niks geen rare dingen uitgehaald, het gaat immers om een thuis server.
Ik heb op dezelfde pc ook een vista installatie staan, ook lid van het domein, en met zwervend profiel, dat gaat volgens mij wel goed. Op de server zie ik dan ook een %usernaam%.v2 map staan.

Pagina: 1