Voor de hogeschool inholland (locatie alkmaar) hebben we een project in onze handen geduwd gekregen over RFID. Nu ben ik zelf niet erg enthousiast over deze technologie en ik zie ook niet erg de uitdaging in ons project.
Het probleem is dat we zelf 3 opdrachten moeten verzinnen welke met de kit die we hebben gekregen uitgevoerd kunnen worden. De kit die we hebben gekregen is van SkyeTek, en dit is het model dat we hebben gekregen. Het stelt niet erg veel voor, gewoon een kastje met een usb kabeltje, hierbij hebben we een stuk of 10 pasjes gekregen die we kunnen uilezen/schrijven door middel van het apparaatje.
Even de belangrijkste stukjes uit de projectomschrijving:
Ik post ook expres in het Elektronica forum omdat we natuurlijk elektrotechniek studeren en ik helemaal geen zin heb om een saai database programma te schrijven
We kunnen namelijk ook een andere interface gebruiken zoals SPI of zelfs I2C. Verder heb ik wel ervaring met het programmeren van C++ Delphi en C (microchip), we zitten in het 4e jaar dus dat mag eigenlijk ook wel 
Het probleem is dat we zelf 3 opdrachten moeten verzinnen welke met de kit die we hebben gekregen uitgevoerd kunnen worden. De kit die we hebben gekregen is van SkyeTek, en dit is het model dat we hebben gekregen. Het stelt niet erg veel voor, gewoon een kastje met een usb kabeltje, hierbij hebben we een stuk of 10 pasjes gekregen die we kunnen uilezen/schrijven door middel van het apparaatje.
Even de belangrijkste stukjes uit de projectomschrijving:
Eisen t.a.v. de beschrijving van de 3 opdrachten:
Onderzoek wat mogelijk is met deze ontwikkel kit en stel minstens twee opdrachten op die met deze kit uitgevoerd kunnen worden en voer er vervolgens een uit.
De derde opdracht is een opdracht die niet noodzakelijkerwijs met deze kit uitgevoerd behoeft te worden. Er kan in de beschrijving ander materiaal worden gebruikt.
Nu hebben we zelf al enkele (pittig saaie) dingen verzonnen, maar misschien is er toch iets leuks mee te doen.Eisen t.a.v. het prototype/demonstratie model:
Het product is ontwikkeld onder andere m.b.v. de meegeleverde RFID-kit, uiteraard kunnen er nog andere zaken aan toegevoegd worden.
Een tag moet beschreven zijn met specifieke informatie.
De tag moet beveiligd zijn.
De reader is aan een computer gekoppeld, die de noodzakelijke informatie verzameld en b.v. en een database zet.
Alleen de eigenaar van het systeem heeft de beschikking over de in de computer opgeslagen gegevens. (dus ook beveiligd)
Met de opgeslagen gegevens moet iets gedaan worden. Een of andere actie of het genereren van managementsinformatie.
Ik post ook expres in het Elektronica forum omdat we natuurlijk elektrotechniek studeren en ik helemaal geen zin heb om een saai database programma te schrijven
edit:
lol de titel moet natuurlijk "[RFID] Schoolproject zijn" :x
lol de titel moet natuurlijk "[RFID] Schoolproject zijn" :x