Toon posts:

OC P4HT-630 met CrystalCPUID, verstandig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen. Ik was eventjes op zoek naar een snellere CPU voor mijn board maar helaas gaat dat niet lukken, van een Intel 630 naar een 940 of 960 zou ook een te kleine stap vooruit zijn. Om mijn PC toch maar wat te kietelen nu het OC gebeuren ingedoken en tegen CrystalCPUID aangelopen.

Op internet kan ik echter geen Crystal4Dummies vinden, ik ben er ook nieuw in en schroom een beetje - niet gehinderd door enige kennis op dit vlak - mijn CPU aan gort te helpen. Ik zag echter wel een verhaal van iemand die deze zelfde processor op 4.0 GHz had weten te krijgen dus er moet nog wel wat rek in de mijne zitten, met 3.4 GHz zou ik al blij zijn.

Voordat ik echter ermee ga beginnen: weet iemand een quickstart-how-to pagina van dit pakket te vinden en - nog belangrijker - hoe krijg je je PC weer aan de praat wanneer je een keer uitschiet en meteen vastloopt na een herstart? Alvast bedankt voor de tips!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je zou kunnen beginnen door je eens in te lezen in bijvoorbeeld TCA FAQ » De Basics van Overklokken.
Hier en daar enigszins outdated, maar het principe is hetzelfde. De inleiding beantwoord je vraag al. :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
CrystalCPUID is net zo een programma als Cpu-Z. Daarmee kan je niet overklokken, maar alleen de snelheid en de functies van je processor uitlezen.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht al, zo makkelijk zal het toch niet zijn? In Crystaldinges kun je o.a. de multiplier veranderen (niet dat het werkte trouwens). Het BIOS had ik al bekeken, helaas zit dat aardig dichtgetimmerd en biedt geen OC opties (Phoenix/FujitsuSiemens). Ik geloof niet dat mijn board (D2151-A1) erg populair is onder de OC'ers, tot nog toe weinig info over gevonden. Maar goed, ik begin pas in dit onderwerp dus nog genoeg te leren :-)