Synchroniseren zonder software te installeren

Pagina: 1
Acties:

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-07 22:32
Dag,

Ik werk zowel thuis als op het werk, mijn bestanden staan daarom ook op mijn USB stick (alleen WORD documenten), thuis op de HD en op de HD van het werk.

Mijn vraag is of er software bestaat die de bestanden kan synchroniseren *zonder* die software te installeren aangezien ik dat niet kan op het werk. Zodat ik altijd de meest recente werken op mijn usb stick heb staan! Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door roelieboelie op 04-09-2007 19:06 ]

Hoi

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:33
Heb geen idee of dat bestaat zo'n programmatje, maar een oplossing zou misschien een U3 usb stick zijn.

Dan kun je de software vanaf usb starten dus hoef je het niet te installeren

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

De meeste van dergelijke programma's werken prima zonder te installeren, door ze simpelweg te kopieren naar je USB schijf en daarvandaan te draaien. Ik doe dat met TotalCommander.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• CNS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 11:44

CNS

Ik ga er even van uit dat je met XP werkt, maar daar zit een foldersynchronization built in.

In Explorer => Tools => Synchronize en daar even de stappen volgen.
Wel eerst even in Explorer => Tools => Folder Options => Offline folders configureren.

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:51

Ryceck

Constants and Variables

Andere optie (misschien wat handiger) is het gebruik van een briefcase (standaard in Windows XP).
Die briefcase maak je aan op je usb-stick. In die briefcase kan je dan folders/bestanden opnemen van je pc welke na een simpele "Sync Briefcase" 2 kanten op gesynchroniseerd worden.

Voordeel hieraan is dat je meerdere folders in 1 briefcase can synchen :)
Nadeel is dat het bij veel data wat traag aan gaat voelen.

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.