Onlangs is mijn Lacie EthernetDisk Mini (1e generatie, UTP en USB toegang) overleden na een stroomstoring thuis. De hdd van 300GB blijkt nog te werken en heb ik aan een usb-ide adapter gehangen. Kan echter niet bij mijn gegevens, daar er een zekere beveiliging in zit. Windows herkent wel enkele partities verdeeld over een primair en extended partitie, maar ziet geen (bekende) filesystems. Ik heb de schijf ook nog bekeken vanuit een Knoppix LiveCD en fdisk rapporteert W95 FAT32 (LBA). Toch kan ik 'm niet mounten met vfat of welk ander type filesystem ook, waarschijnlijk vanwege deze beveiliging. Ik heb enige hulp gehad van iem. die wat thuis is in Linux, maar verder ben ik zelf een groentje wat Linux betreft.
Lacie helpdesk stuurde mij door naar zo'n peperdure data-recovery bedrijf als antwoord
Via fora ben ik nog enige mods tegen gekomen, maar die gaan natuurlijk uit van een werkend systeem. Ik laat de NAS niet repareren (krijg daarmee toch geen 'garantie' dat de data intact blijft) en heb inmiddels een betrouwbaarder Synology DS107
in huis en hopelijk zal ik wat serieuzer backups maken....
Heeft iemand dezelfde situatie gehad? Wie kan mij op weg helpen? Thnx
Lacie helpdesk stuurde mij door naar zo'n peperdure data-recovery bedrijf als antwoord
Heeft iemand dezelfde situatie gehad? Wie kan mij op weg helpen? Thnx
[ Voor 5% gewijzigd door BellySM op 05-09-2007 13:10 ]