Kwaliteit beveiligingscamera's

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:53
Hi all,

Ik ben op zoek gegaan naar een alternatief voor de vaak zeer slechte kwaliteit ogende ip camera's. Ik kom dan al snel uit in het beveiligingscamera hoekje die dan op de AV ingang van de videokaart + wat software voor hetzelfde resultaat zou kunnen zorgen.

Nu zie ik dat in " dat" wereldje het niet gaat over resolutie maar over beeldlijnen. Zo lijkt een beetje camera met een sony/sharp ccd sensor zo'n 420/480 beeldlijnen te hebben. Toch kan ik me totaal niet voorstellen hoe dat eruit ziet wat betreft beeldkwaliteit.

Is dit nou echt veel beter dan de normale webcams? Heb me rot gezocht naar een " still " van zo'n camera maar nergens te vinden.

Wat jullie?

• xon
nobody? :-)

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Even een paar standaard dingen die eigenlijk in je firstpost horen te staan:
-Budget
-Zoom mogelijkheden (digitaal/optisch)
-Andere mogelijkheden (pan/tilt)
-ETC
:)

• xon
niels88 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 23:03:
Even een paar standaard dingen die eigenlijk in je firstpost horen te staan:
-Budget
-Zoom mogelijkheden (digitaal/optisch)
-Andere mogelijkheden (pan/tilt)
-ETC
:)
Je hebt gelijk ...toch ben ik eigenlijk primair geinteresseerd in de kwaliteit. De gemiddelde beveiligingscamera heeft op dit moment zo'n 480 beeldlijnen. Het gaat mij dus voornamelijk om hoe dat eruit ziet. Ik heb werkelijk geen idee

Verwijderd

gewone analoge tv heeft 576 beeldlijnen

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-02 10:18

Tjark

DON'T PANIC

Volgens mij is het grote voordeel van een IP camera dat je juist makkelijk lange afstanden kan halen (met cat5 kan je zo 100m halen). Hoe zit dat eigenlijk met die beveiligingscamera's? Hoe lang mogen die kabels zijn?

Daarnaast is budget natuurlijk wel belangrijk: Axis heeft mooie IP oplossingen, maar helaas ook een hoge(re) prijs. Maar als 't budget er is, is dat geen probleem.

*insert signature here

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 16:15
Ik denk dat je kwa kwaliteit aan zoiets moet denken:

http://www.dialocid.nl/images/actueel/overval.swf

Hail to the king baby!

• xon
Moet wel een beetje lachen :) Heb je gezocht op "overval filmpje"? Ik denk eerlijk gezegd dat het beeld wel een stuk beter zal zijn en dit is nog eens naar flash omgezet ook.

Ik vind het wel interessant dat een normale TV 576 beeldlijnen heeft. Aan de andere kant zegt dit weer meer over de TV ontvangst dan over de zendende kwaliteit van de zender (camera)

Stiekem blijft mijn vraag...480 beeldlijnen..wat voor een beeldkwaliteit komt daaruit ;)

Wat betreft IP camera..zo'n ding (met pan en tilt) heb ik nu en geeft redelijke kwaliteit. Toch blijf je hier altijd maar hangen op die 640X480 resolutie wat er altijd erg korrelig (ruis) uitziet.
Pagina: 1