Blokschema's (stroomschema's testen hardware)

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• XlinKk
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2024
Hallo,

Ik ben al uren opzoek naar blokschema's voor het testen van hardware onderdelen.
Weet iemand een linkje naar een site of heb je de afbeelding zou ik dat heel prettig vinden.

Met een stroomschema bedoel ik:

Videokaart werkt niet,

Krijg je beeld tijdens het opstarten? Nee ------> Controleer of de kaart juist in zijn AGP slot zit bijvoorbeeld.

:)

Verwijderd

Zoiets zal vast wel bestaan, maar is het niet makkelijker om het zelf te maken? En daarbij zal dat natuurlijk altijd erg algemeen zijn, er zijn een hoop verschillende hardware onderdelen en allen hebben ze weer eigen eisen, instellingen, etc..

Misschien handig als je het doel kan vertellen?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 18:34 ]

• XlinKk
Jah tuurlijk,

Het is een projectje voor school. Ik moet stroomschema's hebben van alle onderdelen van een pc om die door andere mensen te laten gebruiken. ( die niet zoveel verstand van computers hebben )

Ik wil ze wel zelf maken, maar het zal me wat tijd schelen als ik ze gewoon vondt op internet.
Of als iemand ze al heeft. :)

ps. het gaat hier niet om nieuwe onderdelen, maar gewone simpele systeempjes zoals een pentium 2/3.

[ Voor 13% gewijzigd door XlinKk op 04-09-2007 18:44 ]

Verwijderd

XlinKk schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 18:43:
Jah tuurlijk,

Het is een projectje voor school. Ik moet stroomschema's hebben van alle onderdelen van een pc om die door andere mensen te laten gebruiken. ( die niet zoveel verstand van computers hebben )

Ik wil ze wel zelf maken, maar het zal me wat tijd schelen als ik ze gewoon vondt op internet.
Of als iemand ze al heeft. :)

ps. het gaat hier niet om nieuwe onderdelen, maar gewone simpele systeempjes zoals een pentium 2/3.
Tja als je het online vind en je leerkracht vind dit topic dan is dat gewoon fraude, weet je wel zeker dat je dat wilt? :)
En daarbij denk ik dat je zoiets het beste zelf in elkaar kan zetten dmv een website (een schema wordt uiteindelijk erg ingewikkeld aangezien er tientallen mogelijkheden zijn)

• XlinKk
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 18:46:
[...]

Tja als je het online vind en je leerkracht vind dit topic dan is dat gewoon fraude, weet je wel zeker dat je dat wilt? :)
En daarbij denk ik dat je zoiets het beste zelf in elkaar kan zetten dmv een website (een schema wordt uiteindelijk erg ingewikkeld aangezien er tientallen mogelijkheden zijn)
Ik heb toestemming om ze van internet te plukken hoor, ik hoef het wiel niet voor de 2de uit te vinden :)
Maar ik houw deze topic wel even in de gaten, zoek zelf ook weer vrolijk verder.

Als ik ze morgen nog niet heb gevonden, maar ik ze zelf. :P

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-02 20:55

Zygivt

Evenaren en overtreffen

mischien als je hem eenmaal gemaakt hebt dat de maker van de FAQ hem ook wel wil gebruiken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

XlinKk schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 18:52:
[...]

Ik heb toestemming om ze van internet te plukken hoor, ik hoef het wiel niet voor de 2de uit te vinden :)
Maar ik houw deze topic wel even in de gaten, zoek zelf ook weer vrolijk verder.

Als ik ze morgen nog niet heb gevonden, maar ik ze zelf. :P
Er is een verschil tussen toestemming hebben okm *ZELF* op zoek te gaan en achterover te hangen terwijl iemand anders het voor je doet :o

Datzelfde geldt ook voor GoT trouwens. Als iets een zoekvraag is, zal iemand moeten zoeken. Er is geen enkele reden waarom je dat zelf niet zou zijn. Daarom gaat dit topic op slot.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.