Beste Tweakers,
Ik heb sinds 2 jaar een acer laptop, die ik voornamelijk aan de netspanning heb hangen.
Tot mijn schrik kwam ik erachter dat mijn laptop na 25 minuten al uitviel toen ik de netspanning er niet aan had hangen (volgens windows had ik nog 3%, automatische slaapstand dus), terwijl dit normaal ruim 3 uur duurde!
Informatie over mijn accu laat zien dat er een hoog slijtage niveau is.
Probleem is echter, dat zowel windows als EVEREST zeggen dat de batterijstatus 0% is (nadat automatische slaapstand uitgezet is), terwijl mijn laptop nog ruim 30 minuten aan blijft! Hoe los ik dit op? En Waarom is mijn accu nu al zo ver gesleten?
Veld Waarde
Energiebeheer Eigenschappen
Actuele Stroombron Batterij
Batterijstatus 0 % (Lage waarde)
Levensduur van een volle batterij Onbekend
Resterende Levensduur van de batterij Onbekend
Batterij eigenschappen
Apparaatnaam ZL08
Fabrikant SONY
Batterijtype Oplaadbaar Li-Ion
Ontworpen capaciteit 63640 mWh
Capaciteit Volledig opgeladen 8895 mWh
Voltage 1 mV
Slijtage niveau 86 %
Energiestatus Ontladen
Ontlaadsnelheid 26980 mW
Ik heb sinds 2 jaar een acer laptop, die ik voornamelijk aan de netspanning heb hangen.
Tot mijn schrik kwam ik erachter dat mijn laptop na 25 minuten al uitviel toen ik de netspanning er niet aan had hangen (volgens windows had ik nog 3%, automatische slaapstand dus), terwijl dit normaal ruim 3 uur duurde!
Informatie over mijn accu laat zien dat er een hoog slijtage niveau is.
Probleem is echter, dat zowel windows als EVEREST zeggen dat de batterijstatus 0% is (nadat automatische slaapstand uitgezet is), terwijl mijn laptop nog ruim 30 minuten aan blijft! Hoe los ik dit op? En Waarom is mijn accu nu al zo ver gesleten?
Veld Waarde
Energiebeheer Eigenschappen
Actuele Stroombron Batterij
Batterijstatus 0 % (Lage waarde)
Levensduur van een volle batterij Onbekend
Resterende Levensduur van de batterij Onbekend
Batterij eigenschappen
Apparaatnaam ZL08
Fabrikant SONY
Batterijtype Oplaadbaar Li-Ion
Ontworpen capaciteit 63640 mWh
Capaciteit Volledig opgeladen 8895 mWh