Toon posts:

Dell Latitude D600 geheugen uitbreiden, nuttig???

Pagina: 1
Acties:
  • 1.476 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een Dell Latitude D600 van 21 feb 2005.

Dell Latitude D600
Intel Pentium M 1.70 Ghz
40 GB harde schijf
512MB DDR-SDRAM PC 2700 DDR-166
ATI Mobility 9000
Windows XP Pro

ik gebruik hem voor studenten stuff, dus werkstukken, powerpoints, aantekeningen, maar ook brochures te maken in Adobe CS 3 en dat is best verrot traag soms. Dus hij word ook wel voor wat zwaardere handelingen gebruikt. Op zich werkt die wel prima, maar ik vraag het me af of het nut en veel voordeel heeft om er 2 GB aan geheugen in te stoppen.

En is die PC 2700 een belemmering? of kan ik ook hoger?

Kan iemand mij hierover adviseren en mij een beeld geven wat het voordeel is van je geheugen vergroten? komt dit dan ook ten goede van de snelheid van de computer of alleen het wegschrijven naar de harde schijf? word dit dan ook zichtbaar in grotere en zwaardere software programma's???

vele dank,
Aim

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 18:19 ]

Verwijderd

Aim,

Als je hem op een moment Traag vindt, wat is dan het "geheugengebruik" ?
Of zijn de processen dan met een hoog CPU% bezig?

Te achterhalen via Rechtermuis toets taakbalk/taakbeheer, zie TAB-bladen....

De laptop heeft ook niet de jongste processor meer(M 1,7 Ghz), als het geheugen de bottleneck is is dit nog wel een redelijke optie! Een nieuwe laptop kost vele malen meer.

P.S. die waarde pc2700 waar heb je die vandan gehaald, dit is nl. DDR333!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Voor school is zo een laptop ruim voldoende hoor.

-Steek er 512 mb meer geheugen bij als dit mogelijk is
-Scan je laptop op virussen
-Scan je laptop met adaware of spybot
-Schoon je register op met regcleaner
-Laat geen dingen starten die je niet nodig hebt (start -> uitvoeren -> tablad opstarten)

Waarschijnlijk heb je dan weer een laptop dat loopt als een zonnetje

Edit:
Wellicht kun je, jouw laptop ook overclocken naar 2 ghz (let wel op de temperaturen) en daarna undervolten. (hoe minder energie hoe minder warmte).

Als er mensen zijn die dit sterk afraden laat dit dan natuurlijk weten :+

[ Voor 23% gewijzigd door Zygivt op 04-09-2007 20:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor de reactie ik gaat het ff uitzoeken hoe en wat! in ieder geval bedankt!

En overclocken blijf ik toch altijd een beetje eng vinden! haha

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 21:01 ]

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-05 16:52
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 21:00:
Dank je voor de reactie ik gaat het ff uitzoeken hoe en wat! in ieder geval bedankt!

En overclocken blijf ik toch altijd een beetje eng vinden! haha
Dell valt niet over te clockken dus haal dat maar uit je hoofd

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Chris89 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 21:05:
[...]

Dell valt niet over te clockken dus haal dat maar uit je hoofd
en waar basseer jij dit op? kan de bios het niet hebben of de hardware?
Ik ga er namelijk niet van uit dat hij hem naar 3 ghz kan krijgen, maar 2 ghz zou toch leuk zijn en lijkt me redelijk haalbaar

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 18:17:
ik heb hier een Dell Latitude D600 van 21 feb 2005.
[...]
Op zich werkt die wel prima, maar ik vraag het me af of het nut en veel voordeel heeft om er 2 GB aan geheugen in te stoppen.
Ja hoor. Zelfs met 1GB merk je het verschil al behoorlijk, enige vraagstuk is of je chipset de volledige 2GB bruikbaar kan maken (in principe moet het gewoon werken).

Die 1.7Ghz Dothans zijn verbazingwekkend goed, overklokken heeft met laptops niet echt veel nut (ivm koeling die op stock speeds is ontworpen).

Trap er nog een 5400/7200 disk tegenaan als je nu nog een 4200rpm schijf hebt en je hebt een lapdoos die weer twee jaar verder kan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Een nieuwe harde schijf doet idd wonderen! Zelf heb ik een inspiron 5150 met een 3 Ghz processor en 512Mb geheugen.De nieuwe harde schijf maakte bij een verschil tussen dag en nacht.

Mijn oude harde schijf was op een of andere manier helemaal op en presteerde echt onder zijn niveau. Sowieso was het maar een 4200 rpm harde schijf en nu heb ik er een 5400 rpm inzitten. Dat scheelt echt! Meer dan het verschil tussen 5400 en 7200, wat te verwaarlozen is als je een mindere 7200 hebt en een betere 5400/

Verwijderd

Topicstarter
oke ik zal ff gaan uitzoeken wat de kosten hiervan zijn, maar dan word het wel interessant misschien om gewoon wat nieuwe onderdelen aan te schaffen.

Bedankt voor alle wijze raad. ;-)

*Toevallig zag ik gister een site waar iemand er een 2.13 van heeft gemaakt doormiddel van overclocken. Toch denk ik dat ik het beter zelf niet kan doen haha, mijn ervaring met elektro is dat ik daar niet heel krachtig in ben....
Pagina: 1