Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

preg_replace

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben bezig met een script, maar het wilt me niet lukken. Dit gaat vooral om de functie preg_replace.

Dit is de code die ik heb:

PHP:
1
2
3
4
5
$post_id_2 = explode("-", $row_4['post_id']);
$patterns = '/'.$var.'/';
$replacements = '';
$post_id_3 = preg_replace($patterns, $replacements, $post_id_2);
echo $post_id_3;

Nu is $row_4['post_id'] een string zoiets als "5-4-3-2-1". Met explode haal ik die "-" weg, daarna wil ik kijken of variable $var (stel, nummer 5) voorkomt in die reeks, en zo ja, dan moet hij het replacen met een leeg veld $replacements = '';

Als echo krijg ik hier Array. Wat doe ik hier fout? Ik hoor eigenlijk toch te krijgen 4 3 2 1?

Ik kom er even niet uit, en zie niet waar de fout zit. Elke tip/hint is welkom!

Alvast bedankt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 18:13:
Beste,

Ik ben bezig met een script, maar het wilt me niet lukken. Dit gaat vooral om de functie preg_replace.

Dit is de code die ik heb:

PHP:
1
2
3
4
5
$post_id_2 = explode("-", $row_4['post_id']);
$patterns = '/'.$var.'/';
$replacements = '';
$post_id_3 = preg_replace($patterns, $replacements, $post_id_2);
echo $post_id_3;

Nu is $row_4['post_id'] een string zoiets als "5-4-3-2-1". Met explode haal ik die "-" weg, daarna wil ik kijken of variable $var (stel, nummer 5) voorkomt in die reeks, en zo ja, dan moet hij het replacen met een leeg veld $replacements = '';

Als echo krijg ik hier Array. Wat doe ik hier fout? Ik hoor eigenlijk toch te krijgen 4 3 2 1?

Ik kom er even niet uit, en zie niet waar de fout zit. Elke tip/hint is welkom!

Alvast bedankt!
als je explode gebruikt krijg je een array, dit is je probleem denk ik.

Gebruik dan str_replace ipv explode!

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt maxi-pilot, dat was het juiste antwoord inderdaad, het werkt nu perfect.

Hier heb ik lang op gezeten, dus nogmaals, bedankt! Ik ken veel functies van PHP niet, dus ik probeer de functies die ik ken, zo uitgebreid mogelijk te gebruiken..helaas gaat dat niet altijd op dus!