Beste,
Ik ben bezig met een script, maar het wilt me niet lukken. Dit gaat vooral om de functie preg_replace.
Dit is de code die ik heb:
Nu is $row_4['post_id'] een string zoiets als "5-4-3-2-1". Met explode haal ik die "-" weg, daarna wil ik kijken of variable $var (stel, nummer 5) voorkomt in die reeks, en zo ja, dan moet hij het replacen met een leeg veld $replacements = '';
Als echo krijg ik hier Array. Wat doe ik hier fout? Ik hoor eigenlijk toch te krijgen 4 3 2 1?
Ik kom er even niet uit, en zie niet waar de fout zit. Elke tip/hint is welkom!
Alvast bedankt!
Ik ben bezig met een script, maar het wilt me niet lukken. Dit gaat vooral om de functie preg_replace.
Dit is de code die ik heb:
PHP:
1
2
3
4
5
| $post_id_2 = explode("-", $row_4['post_id']); $patterns = '/'.$var.'/'; $replacements = ''; $post_id_3 = preg_replace($patterns, $replacements, $post_id_2); echo $post_id_3; |
Nu is $row_4['post_id'] een string zoiets als "5-4-3-2-1". Met explode haal ik die "-" weg, daarna wil ik kijken of variable $var (stel, nummer 5) voorkomt in die reeks, en zo ja, dan moet hij het replacen met een leeg veld $replacements = '';
Als echo krijg ik hier Array. Wat doe ik hier fout? Ik hoor eigenlijk toch te krijgen 4 3 2 1?
Ik kom er even niet uit, en zie niet waar de fout zit. Elke tip/hint is welkom!
Alvast bedankt!