Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Ik ben voor in de auto (auto van de zaak, dus niet sleutelen) op zoek naar een MP3 speler waarvan ik de MP3's via een klein FM zendertje naar de autoradio stuur.

De afstandsbediening wil ik met bv. een stuk klittenband ergens op plakken (naast de radio is de meest logische plek ;)), terwijl de speler in het dashboardkastje ligt, met het enige zichtbare een snoer van de cigarettenaansteker naar het kastje.

Het kan dus geen bedrade bediening zijn (en ik zit niet met oordopjes in), en ook geen Infrarood omdat de speler 'onzichtbaar' is.

Een andere eis is, is dat er minimaal 10GB aan bestanden op moet passen (de flash spelers vallen dus af), en gewoon 'sleur en pleur' de boel er op moet kunnen zetten zonder externe programma's.
En natuurlijk een beetje goed geluid, er gaat wel wat kwaliteit verloren doordat ik ze FM verstuur. :)

Ik zit een beetje bij webshops rond te kijken, maar ik zie niets wat aan mijn eisen voldoet, geen losse spelers met een AB, en om een compleet docking station te slopen gaat mij wat te ver. (en meestal hebben die een IR afstandsbediening)

Bestaat wat ik zoek wel?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Waarom zo moeilijk doen? Als je toch nog een mp3 speler moet kopen, enkel voor in de auto, koop dan een autoradio met harde schijf in? Kan je alles bedienen via dezelfde autoradio.
Het is gemaakt voor in een auto, dus verdere prolemen heb je dan ook niet, en het is netjes en clean. En met kwaliteit kan niets mis zijn omdat er geen FM verbinding wordt gebruikt.

In het andere geval mp3 op een cd branden en zo in de wagen afspelen (als het ding mp3 cd's ondersteunt)

En ja, je zegt wel niet sleutelen, maar een standaardcomponent zoals een radio eruit nemen en een andere er terug inschuiven noem ik niet echt sleutelen. Als je de wagen terug moet binnenbrengen steek je er de originele radio er terug in?

In het andere geval lijkt het mij niet mogelijk (of je moet gebruik maken van de AB die in sommige gevallen bij de headphones hoort) of teveel gepruts...

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

^^ met hem

Niet overbodig moeilijk doen en er dan ook nog brakke geluidskwaliteit aan over houden.
Gewoon andere radio erin waar je een USB stick in kan prikken (en/of compleet met ingebouwde HDD).
Die radio haal je er gewoon weer uit als je de auto inlevert. Heb ik ook gedaan met m'n vorige auto.
En ga ik waarschijnlijk met m'n huidige auto ook weer doen aangezien de standaard radio werkelijk BAGGER ontvangt. (ja, ik luister veel radio...)

Alles kan stuk.

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Om het wat duidelijker te maken: ik heb een Citroen Jumper met een ingebouwde radio/navigatie/telefoon geval, die ga ik er niet uithalen, en hij heeft ook geen externe mogelijkheden. En als ik de CD er uit haal heb ik geen navigatie meer. ;)

Ik kan dus alleen maar via FM.

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-10 21:35
Als er al een draad naar de sigaretten aansteker gaat kan je de draad van en fm transmitter er toch gewoon aan vast maken? Zo ver ik weet bestaan er geen draadloze fm transmitters.

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Taarmen schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 18:41:
Als er al een draad naar de sigaretten aansteker gaat kan je de draad van en fm transmitter er toch gewoon aan vast maken? Zo ver ik weet bestaan er geen draadloze fm transmitters.
Met de FM zender bedoel ik zoiets (tegenwoordig ook gedoogd of helemaal toegestaan in Nederland), dat ding is dus alleen maar de vervanger van de oordopjes. In plaats van geluid uit oordopjes laten komen maakt die van het inkomende signaal een FM signaal wat je via de autoradio weer op kan vangen.

Met de afstandsbediening bedoel ik dus het ding waarmee je bv. van nummer kan wisselen.

[ Voor 15% gewijzigd door Resistor op 04-09-2007 18:56 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Resistor schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 18:36:
Om het wat duidelijker te maken: ik heb een Citroen Jumper met een ingebouwde radio/navigatie/telefoon geval, die ga ik er niet uithalen, en hij heeft ook geen externe mogelijkheden. En als ik de CD er uit haal heb ik geen navigatie meer. ;)

Ik kan dus alleen maar via FM.
Duidelijk :-)
Dan kan je misschien beter op zoek naar een mp3 speler, met FM zender met duidelijke toetsen erop, die je als geheel naast je radio op het dashbard monteerd.
Maar ik zeg het nogmaals: verwacht geen wonderen van die FM zender.
Ik heb nog nooit een mp3 speler gezien met draadloze ab (zonder infrarood...).

[ Voor 5% gewijzigd door remco_k op 04-09-2007 19:00 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Ik zou ook de hele mp3 speler niet uit het zicht leggen en de speler zelf in een cradle monteren op het dashboard. Is meteen de noodzaak voor de AB weg. (je hebt al een scherm en bedieningstoetsen op het apparaat die wellicht groter zullen zijn dan de toetsen op een AB, dus laat het daarbij)

AB die niet op IR werkt bestaat gewoon niet voor mp3 spelers. (AB zou dan ook op radiogolven moeten werken en zoiets heb ik in elk geval nog nooit gezien) Dus de speler in glove box leggen kan je al vergeten. (vind het ook onnodig gecompliceerd en prutserig, met dat kabeltje dan)

Heeft jouw radio geen line-in? Anders gewoon in plaats van headphones een kabel met dubbele jack op de mp3 speler en zo naar de line-in van de autoradio, lijkt me beter.

Gezien het blijkbaar een modern apparaat betreft heeft het misschien ook de beschikking over een iPod connector? Dan is de keuze simpel zou ik zeggen.

Ik zou sowieso voor een iPod gaan gezien dit één van de enige spelers is die duidelijke en grote bediening heeft om gemonteerd op het dashboard van een wagen bruikbaar te zijn. En alle bediening bevindt zich vooraan op de speler. Anderzijds zou ik ook afraden van in een wagen je te zeer willen bezig houden met het selecteren van liedjes, of dat nu rechtstreeks op de player gebeurt of met een AB. Het zal zeker en vast afleiden. Best kan je een playlist maken, dan heb je ook de AB niet meer nodig. (toch een beetje onzin dat je continu je liedje zou moeten kunnen kiezen in de wagen, waarom?)

edit: anders iets verzinnen met een gsm met mp3 speler functie (cradle en zo standaard beschikbaar) en bluetooth?

of dit: :p
Afbeeldingslocatie: http://img.inkfrog.com/pix/wholesaleoffer/ADA-CAR-BLA.gif

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 19:11 ]

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 19:08:
* Resistor * Ik zou ook de hele mp3 speler niet uit het zicht leggen en de speler zelf in een cradle monteren op het dashboard. Is meteen de noodzaak voor de AB weg. (je hebt al een scherm en bedieningstoetsen op het apparaat die wellicht groter zullen zijn dan de toetsen op een AB, dus laat het daarbij)

* Resistor * AB die niet op IR werkt bestaat gewoon niet voor mp3 spelers. (AB zou dan ook op radiogolven moeten werken en zoiets heb ik in elk geval nog nooit gezien) Dus de speler in glove box leggen kan je al vergeten. (vind het ook onnodig gecompliceerd en prutserig, met dat kabeltje dan)

* Resistor * Heeft jouw radio geen line-in? Anders gewoon in plaats van headphones een kabel met dubbele jack op de mp3 speler en zo naar de line-in van de autoradio, lijkt me beter.

Gezien het blijkbaar een modern apparaat betreft heeft het misschien ook de beschikking over een iPod connector? Dan is de keuze simpel zou ik zeggen.

* Resistor * Ik zou sowieso voor een iPod gaan gezien dit één van de enige spelers is die duidelijke en grote bediening heeft om gemonteerd op het dashboard van een wagen bruikbaar te zijn. En alle bediening bevindt zich vooraan op de speler. Anderzijds zou ik ook afraden van in een wagen je te zeer willen bezig houden met het selecteren van liedjes, of dat nu rechtstreeks op de player gebeurt of met een AB. Het zal zeker en vast afleiden. Best kan je een playlist maken, dan heb je ook de AB niet meer nodig. (toch een beetje onzin dat je continu je liedje zou moeten kunnen kiezen in de wagen, waarom?)

* Resistor *edit: anders iets verzinnen met een gsm met mp3 speler functie (cradle en zo standaard beschikbaar) en bluetooth?

of dit: :p
[afbeelding]
1: Ik denk dat ik voor een cradle moet schroeven om het stevig te kunnen monteren (ben nogal lomp), en voor een cradle moet ik mijn handen te ver van het stuur halen. Voor de radio zelf moet ik al te ver bukken naar mijn zin, thank the builder voor stuurbediening

2: Zo gecompliceerd is het niet, het is gewoon 1 kabeltje die het kastje in gaat, namelijk die van de voeding die voor zowel de speler als de zender zorgt, een splitter is wel te koop.

3: Nope, radio heeft geen line-in, het enige waar ik bij kan is de simkaartlezer voor het telefoongedeelte. De rest zit met onzichtbare schroeven vast.
Ja, het is wel een modern apparaat, nee, het is een bedrijfsauto, het apparaat is alleen voor functie, niet voor luxe. Radio luisteren, telefoneren, navigeren _of_ cd luisteren (navigeren _en_ cd is beperkt)

4: Ik zit nu al continue op knopje 'frequentie hoger' te drukken op de radio omdat er niets mooi is. En dat is geen verschil met hier thuis, want hier heb ik al mijn MP3's in 1 grote playlist gegooid en zit ook continue op 'next track' te klikken. Muziekvoorkeur wisselt nogal eens, ik wil van Heavy Metal naar klassiek kunnen. Dus gewoon player altijd op random, en next-next-next tot ik hoor wat ik wil horen.
Ik zat er aan te denken dat als de AB klein genoeg was (4 knopjes zijn genoeg: start/pauze, stop, next, previous) ik hem zelfs met een klemmetje op het stuur (buiten bereik van airbag, binnen bereik van duim) kan monteren.

5: ik wil het geluid wel via de autospeakers horen (en ik heb geen casettespeler), het telefoongedeelte gaat met duo-sim, mobiel uitzetten -> auto aan, auto uit -> mobiel aan. De baas heeft als mobiele telefoon een Nokia 1101 gegeven, het enige luxe daar aan is een lampje :P

Maar als het gene wat ik zoek niet bestaat houdt het op natuurlijk :)

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:39
iPod + Docking station + Remote? Is de enige mogelijkheid, als je wilt een versie van Kensington met RF mogelijkheden.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Pagina: 1