Toon posts:

Samsung 206BW Probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 534 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs dus zo'n Samsung 206BW gekocht. Ik moet zeggen dat ik erg geniet van het beeld en de resolutie maar omdat ik Unreal Tournament 2004 op een nogal hoog niveau speel heb ik vrij veel last van de screen tearing die optreed bij het spelen. Ik heb vertical sync al aangezet in de nvidia drivers (in unreal zelf kan dit ook maar dit levert gruwelijke mouselag op). Nu is het probleem enigsinds verholpen alleen zit ik dus nu vast aan de 60hz die de monitor heeft.

Volgens de specs en in windows kan ik de refresh rate van de monitor op 75 zetten. Dit is nog steeds niet erg veel maar het zou wel helpen. Als ik echter een resolutie kies die daar op aansluit en hem op 75hz zet word de resolutie wel verandert maar de refresh rate niet (althans, dat zie ik als ik op mijn menu knopje op de monitor druk). Is dit een bekende bug en/of is daar een fix voor? Heb al flink wat lopen zoeken maar kan nergens iets vinden.

Ik gebruik de DVI aansluiting aangezien mijn 8800gts alleen 2x dvi heeft.

Specs:

Intel Core2duo 2.66
Geforce 8800gts
Windows Vista 64
Samsung Syncmaster 206BW
de rest doet er volgens mij niet toe

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

60 hertz = maximum voor LCD. Hoger heeft geen zin.

Zet je beeldinstellingen eens een stuk lager, en kijk dan eens?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Zer0cool12342
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 22:38
Hier een 7900 GTO en een 206BW maar ook hier op 60 hz en kan niet hoger....

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik geprobeerd, op die lagere resoluties zou hij 75 moeten trekken maar dat doet hij dus niet om de een of andere reden :(

Klote zeg, dan maar weer verkopen en een goeie crt kopen want dit trek ik niet :(

Het rare is dat een vriend van me een tft heeft die geen screen tearing heeft in UT en die is al veel ouder. :S

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 17:58 ]

Verwijderd

Snake schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 17:56:
60 hertz = maximum voor LCD. Hoger heeft geen zin.
Hoe kom je daar nu weer bij? Mijn monitor is toch echt scherper op 72Hz dan op 60Hz (en bij 75Hz doet het pijn aan je ogen).

Iiyama ProLite E430S

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 17:58:
[...]

Hoe kom je daar nu weer bij? Mijn monitor is toch echt scherper op 72Hz dan op 60Hz (en bij 75Hz doet het pijn aan je ogen).

Iiyama ProLite E430S
Dan moet je toch eens naar de oogarts, een lcd ververst namelijk niet!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 04:10
Het is een oud tooltje wat ik vroeger al gebruikte om games van de 60Hz af te krijgen op CRT monitoren, en het is nu weer handig om games op 75Hz te krijgen op een LCD monitor.. Refreshlock heet het.. Ik draai daarmee al mijn games op 75Hz op mijn 226BW, en dat zorgt ervoor dat de tearing zo goed als verdwijnt zonder dat je het fps-vretende vsync aan hoeft te zetten..

http://www.pagehosting.co.uk/rl/

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Ik kan mn 205BW via DVI ook niet hoger dan 60 Hz krijgen, maar langs VGA gaat hij vrolijk naar 75 Hz. Denk dat het gewoon een eigenschap is LCD+DVI?

Yes, but no.

Verwijderd

Kan je geen "aangepaste modi" aanklikken?

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 04:10
Afbeeldingslocatie: http://home.xmsnet.nl/bigbear/refreshlock.JPG

'Always use the fastest safe frequenty for mode' uitvinken, en dan zelf rechtsboven bij 'set to' 75 invullen..

Vergeet niet op 'save' te klikken als je klaar bent, en bij advanced settings kan je 'run this program on boot' aanvinken, dan heb je er nooit meer omkijken naar..

75Hz werkt iig i.c.m. een 226BW, ik neem aan dat het dan ook werkt op een 206BW.. Gewoon via DVI..

[ Voor 8% gewijzigd door Inflatable op 04-09-2007 19:02 ]

• xenonNn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 13:35
Inflatable schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 19:01:
[afbeelding]

'Always use the fastest safe frequenty for mode' uitvinken, en dan zelf rechtsboven bij 'set to' 75 invullen..

Vergeet niet op 'save' te klikken als je klaar bent, en bij advanced settings kan je 'run this program on boot' aanvinken, dan heb je er nooit meer omkijken naar..

75Hz werkt iig i.c.m. een 226BW, ik neem aan dat het dan ook werkt op een 206BW.. Gewoon via DVI..
die informatie neem ik mooi mee want binnekort heb ik ook een 206bwtje
&bedankt :)

Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vista, hoop dat het werkt...

denk het niet want die refreshrate blijft nog steeds op 60hz staan... (in het menuschermpje van de monitor zelf dan, in games zie ik geen verschil).

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 12:00 ]

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-07 14:37
Yo, Male op tweakers forum lol :D.

Heb je wel je fps cap op 80 staan? Of heb je die cap eraf gehaald?

Ik speel het namelijk op 80 fps en geen problemen mee. Overigens staat mijn refreshrate op 70 Hz

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Snake schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 18:04:
[...]

Dan moet je toch eens naar de oogarts, een lcd ververst namelijk niet!
jij kijkt altijd naar hetzelfde beeld? lijkt me vrij saai :/

even voor de duidelijkheid, een LCD heeft ook een refreshrate. Dit is gewoon het aantal updates dat je vidkaart naar je scherm stuurt.
(dat dit bij een crt knippert en bij een lcd niet houd niet in dat een lcd scherm niet ververst)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
gebruikershaes schreef op woensdag 05 september 2007 @ 12:35:
Yo, Male op tweakers forum lol :D.

Heb je wel je fps cap op 80 staan? Of heb je die cap eraf gehaald?

Ik speel het namelijk op 80 fps en geen problemen mee. Overigens staat mijn refreshrate op 70 Hz
Ik heb met een ini van een bevriende kerel al flink wat vooruitgang geboekt alleen heb ik nu wel die bind waarmee ik m'n netspeed aanpas zodat de fps cap eraf is. Ik heb nu nog maar een beetje tearing en het ziet er gewoon wel vloeiend uit. Kan nog beter maar als ik bijvoorbeeld jou ini eens zou kunnen proberen zou relaxt zijn.

#pure.gaming op qnet he :)

Verwijderd

Ook ik heb een aantal problemen met mijn 206bw.

Eerste probleem is dat ik mijn contrast niet kan veranderen, als ik de monitor display aanzet, staat er bij contrast 'not available' .

Ook heb ik Natural Colour Pro geinstalleerd, maar kan deze niet opstarten want ik krijg een fout melding, namelijk:

'invalid hInst'

Wat betekend dat?

Ik heb mijn monior nu op digitaal staan, ik denk dat ik een andere kabel ga gebruiken weer, de analoog. Wellciht zit het probleem daarin..?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:41

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 23:26:
Eerste probleem is dat ik mijn contrast niet kan veranderen, als ik de monitor display aanzet, staat er bij contrast 'not available' .
Dat komt omdat je hem digitaal hebt aangesloten, bij de meeste monitoren heb je die instelling dan niet omdat je dat dan keurig met de driver kunt regelen.
Ook heb ik Natural Colour Pro geinstalleerd, maar kan deze niet opstarten want ik krijg een fout melding, namelijk:

'invalid hInst'

Wat betekend dat?
Vraag het de producent van dat softwarepakket?

Deze topickick is echter over een heel andere probleem dan de originele topicstart. Zodoende dus ook niet relevant voor dit topic. Als je denkt dan je eigen vraag geen eigen topic waard is, dan is deze ook geen kick van een oud topic waard.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.